To od przekaźnika rozrusznika zależy, czy prąd będzie prawidłowo przepływał od akumulatora do rozrusznika. Odgrywa więc bardzo ważną rolę dla samego uruchomienia silnika. Jest przy tym bardzo niewielkim i tanim elementem układu rozruchowego. Ulega czasem awarii, która nierzadko jest mylona z uszkodzeniem samego rozrusznika. W wielu sytuacjach jednak wystarczy wymiana przekaźnika rozrusznika.
Przekaźnik rozrusznika decyduje o prawidłowej pracy układu rozruchowego
Przekaźnik rozrusznika dostarcza prąd do układu rozruchowego. Bez niego więc niemożliwe byłoby uruchomienie pojazdu. Naciśnięcie przycisku lub przekręcenie kluczyka powoduje zamknięcie obwodu prądu niskiego napięcia. W tym samym momencie dochodzi do wysłania sygnału do przekaźnika, który zamyka obwód, co wywołuje najpierw przepływ prądu do rozrusznika, a potem uruchomienie silnika.
Kiedy wymiana przekaźnika rozrusznika do motocykla?
Uszkodzenie przekaźnika rozrusznika sprawia, że niemożliwe jest uruchomienie jednośladu. W takiej sytuacji należy sprawdzić nie tylko sam rozrusznik, ale właśnie jego przekaźnik i obwód łączący go ze stacyjką. Inaczej jest, jeśli po uruchomieniu silnika, przekaźnik nie odłączy prądu. Prowadzi to nierzadko do uszkodzenia silnika, co jest już zdecydowanie droższą naprawą niż tylko wymiana przekaźnika rozrusznika do motocykla.