Cena



Status

Nazwa

Liczba ogniw [szt.]

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6215060~1123

Łańcuch rozrządu 25H liczba ogniw 88, zamknięty, rolkowy pasuje do CHIŃSKI SKUTER/MOPED/MOTOROWER/ATV ATV 110cc
INPARTS
Łańcuch rozrządu 25H liczba ogniw 88, zamknięty, rolkowy pasuje do CHIŃSKI SKUTER/MOPED/MOTOROWER/ATV ATV 110cc
(0)
Łańcuch rozrządu 25H, ogniwo łączące, rolkowy
DID
Łańcuch rozrządu 25H, ogniwo łączące, rolkowy
(0)
Łańcuch rozrządu 05T, ogniwo łączące, rolkowy
DID
Łańcuch rozrządu 05T, ogniwo łączące, rolkowy
(0)
Łańcuch rozrządu SCR0409SV liczba ogniw 114, fabrycznie zakuty, płytkowy pasuje do KAWASAKI 250, 250F; SUZUKI 250; YAMAHA 250F
Łańcuch rozrządu SCA0412ASV liczba ogniw 104, fabrycznie zakuty, płytkowy pasuje do HONDA 250R, 250S
DID
Łańcuch rozrządu SCA0412ASV liczba ogniw 104, fabrycznie zakuty, płytkowy pasuje do HONDA 250R, 250S
(0)
Łańcuch rozrządu SCA0409ASV liczba ogniw 130, fabrycznie zakuty, płytkowy pasuje do HONDA 500, 500S (Sport), 500A (ABS); YAMAHA 600 (Fazer)
Łańcuch rozrządu SCR0409SV liczba ogniw 112, fabrycznie zakuty, płytkowy pasuje do GILERA 800
DID
Łańcuch rozrządu SCR0409SV liczba ogniw 112, fabrycznie zakuty, płytkowy pasuje do GILERA 800
(0)
Łańcuch rozrządu SCA0404ASV liczba ogniw 104, otwarty, płytkowy pasuje do MALAGUTI 250, 250S; RIEJU 250; YAMAHA 300 (Versity)
DID
Łańcuch rozrządu SCA0404ASV liczba ogniw 104, otwarty, płytkowy pasuje do MALAGUTI 250, 250S; RIEJU 250; YAMAHA 300 (Versity)
(0)
Łańcuch rozrządu SCR0404SV, ogniwo łączące, płytkowy
DID
Łańcuch rozrządu SCR0404SV, ogniwo łączące, płytkowy
(0)
Łańcuch rozrządu SCA0409ASV, ogniwo łączące, płytkowy
DID
Łańcuch rozrządu SCA0409ASV, ogniwo łączące, płytkowy
(0)
1 z 9 następna

W motocyklach najczęściej stosuje się łańcuchy rozrządu, podczas gdy paski spotyka się głównie w silnikach samochodowych. Łańcuch rozrządu do motocykla przenosi ruch obrotowy wału korbowego na wałek rozrządu. Rozrząd motocykla jest zamontowany w głowicy silnika i steruje dostarczaniem powietrza do cylindrów i usuwaniem spalin, które powstają po zapłonie mieszanki. W skład układu wchodzą co najmniej jeden wałek rozrządu, zawory dolotowe, zawory wylotowe, dźwignie zaworowe, popychacze i drążki popychaczy oraz właśnie łańcuch.

Kiedy wymiana łańcucha rozrządu w motocyklu?

Według motoryzacyjnej mitologii łańcuchy rozrządu są wiecznie żywe niczym muzyka Elvisa Presleya, ale w praktyce sprawa wygląda nieco inaczej, ponieważ są elementem, który ulega zużyciu, choć nie dzieje się to od razu. Brak regularnych przeglądów może doprowadzić do wyciągnięcia lub zerwania łańcucha, co prowadzi do remontu silnika. Pierwszymi oznakami, że coś jest nie tak są charakterystyczne dźwięki, a więc wszelkiego rodzaju szumy, cykanie i klekotanie, czy hałasy przypominające odgłosy tarcia metalu o metal. Dlatego potencjalne objawy warto skonsultować z mechanikiem. Niepokój powinno również wywołać falowanie obrotów silnika na biegu jałowym.

Jak dbać o motocyklowy łańcuch rozrządu?

Skrócenie życia łańcuchów rozrządu wynika z dwóch kwestii. Pierwsza to zastosowanie tańszych materiałów i na to użytkownik nie ma żadnego wpływu. Druga rzecz to zwiększenie przez producentów interwałów serwisowych, co oczywiście cieszy właścicieli motocykli, ponieważ nie muszą zbyt często wydawać pieniędzy na przeglądu, zwłaszcza jeśli pokonują rocznie wiele kilometrów. Są jednak marki, które nadal trwają przy wykonywaniu przeglądów co 6 do 7 tysięcy kilometrów. W nowoczesnych motocyklach nie ma potrzeby regulacji łańcucha rozrządu, ponieważ stosuje się automatyczne napinacze. One jednak również wymagają uwagi i czasami zdarza się, że wymagają wymiany. Kluczem do sukcesu jest jednak regularna wymiana oleju silnikowego, którą warto przeprowadzać częściej niż sugeruje to producent. Łańcuch rozrządu w motocyklu potrzebuje przede wszystkim odpowiedniego smarowania.