Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Status

Nazwa

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6215060~1123
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Łańcuch rozrządu, pasuje do KAWASAKI 450F, 450; YAMAHA 450F, 450FX
ATHENA
Łańcuch rozrządu, pasuje do KAWASAKI 450F, 450; YAMAHA 450F, 450FX
(0)
Łańcuch rozrządu, pasuje do YAMAHA 250R, 250X, 450F, 450, 450FX
ATHENA
Łańcuch rozrządu, pasuje do YAMAHA 250R, 250X, 450F, 450, 450FX
(0)
Łańcuch rozrządu, pasuje do GAS GAS 450FSE, 450 HP; KAWASAKI 400, 400R; SUZUKI 400, 400E, 400S, 400SM, 400SMU, 400 (Quadsport)
ATHENA
Łańcuch rozrządu, pasuje do GAS GAS 450FSE, 450 HP; KAWASAKI 400, 400R; SUZUKI 400, 400E, 400S, 400SM, 400SMU, 400 (Quadsport)
(0)
Łańcuch rozrządu, pasuje do GAS GAS 250F 4T, 250F 4T (Six Days); KAWASAKI 250, 250F; SUZUKI 250; YAMAHA 250F, 250R
ATHENA
Łańcuch rozrządu, pasuje do GAS GAS 250F 4T, 250F 4T (Six Days); KAWASAKI 250, 250F; SUZUKI 250; YAMAHA 250F, 250R
(0)
Łańcuch rozrządu, pasuje do HONDA 250R, 250R, 250X; HUSQVARNA 450; KTM 450 (SixDays), 450; SHERCO 3.0l F, 2,5I F
ATHENA
Łańcuch rozrządu, pasuje do HONDA 250R, 250R, 250X; HUSQVARNA 450; KTM 450 (SixDays), 450; SHERCO 3.0l F, 2,5I F
(0)
Łańcuch rozrządu, pasuje do HONDA 250R, 250R (USA), 250R-B
ATHENA
Łańcuch rozrządu, pasuje do HONDA 250R, 250R (USA), 250R-B
(0)
Łańcuch rozrządu, pasuje do SUZUKI 450Z, 450
ATHENA
Łańcuch rozrządu, pasuje do SUZUKI 450Z, 450
(0)
Łańcuch rozrządu, pasuje do YAMAHA 250F, 250FX
ATHENA
Łańcuch rozrządu, pasuje do YAMAHA 250F, 250FX
(0)
Łańcuch rozrządu, pasuje do KAWASAKI 450R, 450F, 450
ATHENA
Łańcuch rozrządu, pasuje do KAWASAKI 450R, 450F, 450
(0)
Łańcuch rozrządu, pasuje do HONDA 450R, 450R-B
ATHENA
Łańcuch rozrządu, pasuje do HONDA 450R, 450R-B
(0)
Łańcuch rozrządu, pasuje do HUSQVARNA 250, 350; KTM 250, 250 (SixDays), 350, 350 (SixDays)
ATHENA
Łańcuch rozrządu, pasuje do HUSQVARNA 250, 350; KTM 250, 250 (SixDays), 350, 350 (SixDays)
(0)
Łańcuch rozrządu, pasuje do KAWASAKI 250F
ATHENA
Łańcuch rozrządu, pasuje do KAWASAKI 250F
(0)

W motocyklach najczęściej stosuje się łańcuchy rozrządu, podczas gdy paski spotyka się głównie w silnikach samochodowych. Łańcuch rozrządu do motocykla przenosi ruch obrotowy wału korbowego na wałek rozrządu. Rozrząd motocykla jest zamontowany w głowicy silnika i steruje dostarczaniem powietrza do cylindrów i usuwaniem spalin, które powstają po zapłonie mieszanki. W skład układu wchodzą co najmniej jeden wałek rozrządu, zawory dolotowe, zawory wylotowe, dźwignie zaworowe, popychacze i drążki popychaczy oraz właśnie łańcuch.

Kiedy wymiana łańcucha rozrządu w motocyklu?

Według motoryzacyjnej mitologii łańcuchy rozrządu są wiecznie żywe niczym muzyka Elvisa Presleya, ale w praktyce sprawa wygląda nieco inaczej, ponieważ są elementem, który ulega zużyciu, choć nie dzieje się to od razu. Brak regularnych przeglądów może doprowadzić do wyciągnięcia lub zerwania łańcucha, co prowadzi do remontu silnika. Pierwszymi oznakami, że coś jest nie tak są charakterystyczne dźwięki, a więc wszelkiego rodzaju szumy, cykanie i klekotanie, czy hałasy przypominające odgłosy tarcia metalu o metal. Dlatego potencjalne objawy warto skonsultować z mechanikiem. Niepokój powinno również wywołać falowanie obrotów silnika na biegu jałowym.

Jak dbać o motocyklowy łańcuch rozrządu?

Skrócenie życia łańcuchów rozrządu wynika z dwóch kwestii. Pierwsza to zastosowanie tańszych materiałów i na to użytkownik nie ma żadnego wpływu. Druga rzecz to zwiększenie przez producentów interwałów serwisowych, co oczywiście cieszy właścicieli motocykli, ponieważ nie muszą zbyt często wydawać pieniędzy na przeglądu, zwłaszcza jeśli pokonują rocznie wiele kilometrów. Są jednak marki, które nadal trwają przy wykonywaniu przeglądów co 6 do 7 tysięcy kilometrów. W nowoczesnych motocyklach nie ma potrzeby regulacji łańcucha rozrządu, ponieważ stosuje się automatyczne napinacze. One jednak również wymagają uwagi i czasami zdarza się, że wymagają wymiany. Kluczem do sukcesu jest jednak regularna wymiana oleju silnikowego, którą warto przeprowadzać częściej niż sugeruje to producent. Łańcuch rozrządu w motocyklu potrzebuje przede wszystkim odpowiedniego smarowania.