Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Status

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6600000
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Zbiorniczek płynu hamulcowego pasuje do BMW; BUELL; DUCATI; HONDA; HUSQVARNA; KAWASAKI; KTM; SUZUKI; TRIUMPH; YAMAHA
RIZOMA
Zbiorniczek płynu hamulcowego pasuje do BMW; BUELL; DUCATI; HONDA; HUSQVARNA; KAWASAKI; KTM; SUZUKI; TRIUMPH; YAMAHA
(0)
Zestaw montażowy zbiornika płynu hamulcowego
RIZOMA
Zestaw montażowy zbiornika płynu hamulcowego
(0)
Zestaw montażowy zbiornika płynu hamulcowego
RIZOMA
Zestaw montażowy zbiornika płynu hamulcowego
(0)

Motocykle szybko przyspieszają i nierzadko pozwalają na rozwijanie wysokich prędkości, dlatego układ hamulcowy do motocykli musi być w pełni sprawny i rozważnie dobrany do specyfiki posiadanego jednośladu oraz warunków użytkowania. Zakup odpowiednich tarcz i klocków hamulcowych nie musi od razu oznaczać wyboru rozwiązań używanych na torach wyścigowych, bo podczas "cywilnej" jazdy nie będą skutecznie pracowały. Trzeba też pamiętać o odpowiedniej obsłudze, a więc np. przedmuchaniu zacisków sprężonym powietrzem, co pozwoli oczyścić całość z kurzu i piachu.

Układ hamulcowy w motocyklu – klocki hamulcowe

To najszybciej zużywający się element całej układanki ze względu na to, że za ich działanie odpowiedzialna jest okładzina wykonana z włókna węglowego, materiałów organicznych lub metalicznych. Można też spotkać klocki ceramiczne. Okładziny organiczne są tańsze, mają mniejszy wpływ na zużywanie tarcz hamulcowych, ale jednocześnie nie zapewniają dobrej stabilności i mocno pylą. Okładzina jest tu osadzona przy pomocy żywicy. Inaczej sytuacja wygląda przy klockach spiekanych, które powstają z mieszanki różnych metali i są nimi połączone. Sportowe klocki hamulcowe spowodują szybsze zużycie tarcz hamulcowych i dodatkowo spełniają swoją funkcję przy wysokich temperaturach. Są również wymagające w obsłudze. Kupując klocki, do nazwijmy to normalnej jazdy, najlepiej wybrać takie, które zapewnią krótką drogę hamowania i wysoką wydajność.

Układ hamulcowy do motocykli – tarcze hamulcowe

Tarcze zazwyczaj wykonuje się ze stali nierdzewnej, a diabeł tkwi w jakości stopu. Dobre tarcze są odporne na ścieranie, dobrze odprowadzają ciepło i nie odkształcają się. Na rynku są dwa rodzaje tarcz - stałe i pływające. Te pierwsze mocuje się do piasty, a drugie mają dwa dyski, z czego do piasty mocuje się tylko jeden. Tarcze pływające uchodzą za trwalsze i lepiej odprowadzające ciepło. Skoro już przy tym jesteśmy, to ważny jest to, czy tarcze są lite, czy wentylowane. Te drugie są lżejsze i lepiej odprowadzają ciepło, a więc wolniej się zużywają.