Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Status

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6800000

Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do YAMAHA 125
WINDEROSA
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do YAMAHA 125
(0)
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do HONDA 450R
WINDEROSA
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do HONDA 450R
(0)
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do HUSQVARNA 450; KTM 450, 450 (Factory Edition)
WINDEROSA
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do HUSQVARNA 450; KTM 450, 450 (Factory Edition)
(0)
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do YAMAHA 450F, 450FX
WINDEROSA
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do YAMAHA 450F, 450FX
(0)
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do KTM 450, 450 (Racing), 505, 505 (Racing)
WINDEROSA
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do KTM 450, 450 (Racing), 505, 505 (Racing)
(0)
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do YAMAHA 700
WINDEROSA
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do YAMAHA 700
(0)
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do HUSQVARNA 450, 501, 501S; KTM 500, 500 (Six Days), 450
WINDEROSA
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do HUSQVARNA 450, 501, 501S; KTM 500, 500 (Six Days), 450
(0)
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do KAWASAKI 250 (Eliminator), 250 (Ninja), 250R (Ninja)
WINDEROSA
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do KAWASAKI 250 (Eliminator), 250 (Ninja), 250R (Ninja)
(0)
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do HONDA 450L, 450R, 450RX
WINDEROSA
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do HONDA 450L, 450R, 450RX
(0)
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do SUZUKI 650 (Savage), 650F (Savage), 650P (Savage)
WINDEROSA
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do SUZUKI 650 (Savage), 650F (Savage), 650P (Savage)
(0)
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do KAWASAKI 500 (Vulcan), 500 (Ninja)
WINDEROSA
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do KAWASAKI 500 (Vulcan), 500 (Ninja)
(0)
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do KTM 250, 300, 360, 380, 380 2T, 250 (Motocross), 300 (Motocross), 380 4T
WINDEROSA
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do KTM 250, 300, 360, 380, 380 2T, 250 (Motocross), 300 (Motocross), 380 4T
(0)
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do HONDA 250R, 250R (USA)
WINDEROSA
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do HONDA 250R, 250R (USA)
(0)
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do SUZUKI 600, 750
WINDEROSA
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do SUZUKI 600, 750
(0)
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do HONDA 450X
WINDEROSA
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do HONDA 450X
(0)
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do HUSQVARNA 250; KTM 250, 300, 250 2T
WINDEROSA
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do HUSQVARNA 250; KTM 250, 300, 250 2T
(0)
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do KTM 200
WINDEROSA
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do KTM 200
(0)
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do KAWASAKI 250, 250R
WINDEROSA
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do KAWASAKI 250, 250R
(0)
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do YAMAHA 250
WINDEROSA
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do YAMAHA 250
(0)
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do HUSQVARNA 125; KTM 200, 125, 125 (Enduro), 144, 150, 250, 150 (USA)
WINDEROSA
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do HUSQVARNA 125; KTM 200, 125, 125 (Enduro), 144, 150, 250, 150 (USA)
(0)
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do HONDA 1100C
WINDEROSA
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do HONDA 1100C
(0)
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do KTM 50, 50 (Mini)
WINDEROSA
Uszczelka pokrywy alternatora WINDEROSA pasuje do KTM 50, 50 (Mini)
(0)
1 z 8 następna

W nowoczesnych motocyklach szosowych i skuterach układ elektryczny jest bardziej rozbudowany, niż mogłoby się wydawać: układ rozruchowy, zapłonowy, oświetlenie, systemy dbające o bezpieczeństwo kierującego, komputer sterujący pracą silnika, cyfrowe wyświetlacze – to tylko wierzchołek góry lodowej rzeczy, które potrzebują napięcia elektrycznego do prawidłowego funkcjonowania.

Dlatego warto dbać nie tylko o zdrowie silnika, ale również interesować się stanem styków, połączeń, złączek, okablowania i oczywiście akumulatora, bez którego nawet najsprawniejszy układ elektryczny nie będzie działał prawidłowo.

Akumulator do motocykla – jak wybrać?

W pierwszej kolejności ważny jest wybór akumulatora. Najlepiej zapoznać się z instrukcją obsługi pojazdu i kupić akumulator zgodny ze specyfikacją producenta. Wyróżniamy akumulatory kwasowo-ołowiowe z płytkami ołowiu i dwutlenku ołowiu umieszczonymi w roztworze kwasu siarkowego. To typ stosowany w starszych jednośladach. Wyparły go tzw. akumulatory bezobsługowe, które nie wymagają uzupełniania wody destylowanej. Dalej mamy bardziej zaawansowane akumulatory żelowe i AGM, gdzie elektrolit znajduje się w krzemionce lub matach z włókna szklanego. Takie baterie można umieścić poziomo lub do góry dnem.

Najnowszym krzykiem mody są akumulatory litowo-jonowe, które są bardzo lekkie, ale jednocześnie mniej odporne na skrajne temperatury, dlatego znajdują zastosowanie głównie w sporcie.

Układ elektryczny motocykla – częste awarie

Z racji tego, że układ elektryczny jest dość rozległy, to nie sposób wymienić wszystkich jego usterek. Często spotykane awarie to uszkodzony czujnik światła hamowania, który można łatwo wymienić samemu i zajmuje to kilka minut. Jeżeli występuje problem z uruchomieniem motocykla, to należy zwrócić się w kierunku rozrusznika, modułu zapłonowego lub czujnika temperatury.

Często wymienianym elementem są również przerywacze i dotyczy to przerabiania kierunkowskazów z halogenowych na LED, żeby uzyskać odpowiednią częstotliwość "migania". Uszkodzeniu może również ulec alternator, co można rozpoznać po zbyt niskim napięciu podawanym do akumulatora. Podobne objawy daje też uszkodzony regulator napięcia. We współczesnych motocyklach diagnoza usterek jest prosta, ponieważ wystarczy podłączyć jednoślad w serwisie do komputera diagnostycznego.