Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Status

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6800000
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Czujnik światła stop RMS 24 614 0161 pasuje do DERBI; GILERA; PIAGGIO/VESPA
RMS
Czujnik światła stop RMS 24 614 0161 pasuje do DERBI; GILERA; PIAGGIO/VESPA
(0)
Włącznik światła stop RMS 24 614 0030 pasuje do MBK; YAMAHA
RMS
Włącznik światła stop RMS 24 614 0030 pasuje do MBK; YAMAHA
(0)
Włącznik światła stop RMS 24 614 0040 pasuje do MBK; YAMAHA
RMS
Włącznik światła stop RMS 24 614 0040 pasuje do MBK; YAMAHA
(0)
Przełącznik / Włącznik RMS 24 633 0130
RMS
Przełącznik / Włącznik RMS 24 633 0130
(0)
Przerywacz kierunkowskazów RMS 24 612 0030 pasuje do MBK; YAMAHA
RMS
Przerywacz kierunkowskazów RMS 24 612 0030 pasuje do MBK; YAMAHA
(0)
Przełącznik / włącznik świateł RMS 24 612 0010 (przerywacz kierunkowskazów) pasuje do PIAGGIO/VESPA
RMS
Przełącznik / włącznik świateł RMS 24 612 0010 (przerywacz kierunkowskazów) pasuje do PIAGGIO/VESPA
(0)
Przełącznik / Włącznik RMS 24 633 0070
RMS
Przełącznik / Włącznik RMS 24 633 0070
(0)
Regulator napięcia RMS 24 603 0070 pasuje do KYMCO; MALAGUTI; MBK; SANGYANG/SYM; SYM; YAMAHA
RMS
Regulator napięcia RMS 24 603 0070 pasuje do KYMCO; MALAGUTI; MBK; SANGYANG/SYM; SYM; YAMAHA
(0)
Regulator napięcia RMS 24 603 0050 pasuje do APRILIA; BETA; MALAGUTI; MBK; SUZUKI; YAMAHA
RMS
Regulator napięcia RMS 24 603 0050 pasuje do APRILIA; BETA; MALAGUTI; MBK; SUZUKI; YAMAHA
(0)
Przełącznik / Włącznik RMS 24 633 0120
RMS
Przełącznik / Włącznik RMS 24 633 0120
(0)
Regulator napięcia RMS 24 603 0162 pasuje do APRILIA; BENELLI; GILERA; MALAGUTI; PIAGGIO/VESPA
RMS
Regulator napięcia RMS 24 603 0162 pasuje do APRILIA; BENELLI; GILERA; MALAGUTI; PIAGGIO/VESPA
(0)
Rozrusznik RMS 24 639 0280 pasuje do SUZUKI
RMS
Rozrusznik RMS 24 639 0280 pasuje do SUZUKI
(0)
Rozrusznik RMS 24 639 0090 pasuje do APRILIA; DERBI; GILERA; PIAGGIO/VESPA
RMS
Rozrusznik RMS 24 639 0090 pasuje do APRILIA; DERBI; GILERA; PIAGGIO/VESPA
(0)
Rozrusznik RMS 24 639 0010 pasuje do APRILIA; DERBI; GILERA; KYMCO; PIAGGIO/VESPA
RMS
Rozrusznik RMS 24 639 0010 pasuje do APRILIA; DERBI; GILERA; KYMCO; PIAGGIO/VESPA
(0)
Regulator napięcia RMS 24 603 0090 pasuje do MBK; YAMAHA
RMS
Regulator napięcia RMS 24 603 0090 pasuje do MBK; YAMAHA
(0)
Przerywacz kierunkowskazów RMS 24 612 0020 pasuje do MBK; YAMAHA
RMS
Przerywacz kierunkowskazów RMS 24 612 0020 pasuje do MBK; YAMAHA
(0)
Przełącznik / Włącznik RMS 24 611 0080 pasuje do PIAGGIO/VESPA
RMS
Przełącznik / Włącznik RMS 24 611 0080 pasuje do PIAGGIO/VESPA
(0)
Przełącznik / Włącznik RMS 24 613 0060
RMS
Przełącznik / Włącznik RMS 24 613 0060
(0)
Przełącznik / Włącznik RMS 24 609 0200
RMS
Przełącznik / Włącznik RMS 24 609 0200
(0)
Przełącznik / Włącznik RMS 24 640 0111
RMS
Przełącznik / Włącznik RMS 24 640 0111
(0)
Rozrusznik RMS 24 639 0080 pasuje do APRILIA; DERBI; GILERA; PIAGGIO/VESPA
RMS
Rozrusznik RMS 24 639 0080 pasuje do APRILIA; DERBI; GILERA; PIAGGIO/VESPA
(0)
Sprzęgło jednokierunkowe RMS 10 030 0010 pasuje do APRILIA; CHIŃSKI SKUTER/MOPED/MOTOROWER/ATV; MALAGUTI; MBK; YAMAHA
RMS
Sprzęgło jednokierunkowe RMS 10 030 0010 pasuje do APRILIA; CHIŃSKI SKUTER/MOPED/MOTOROWER/ATV; MALAGUTI; MBK; YAMAHA
(0)
Włącznik światła stop RMS 24 614 0050 pasuje do MALAGUTI
RMS
Włącznik światła stop RMS 24 614 0050 pasuje do MALAGUTI
(0)
Sprzęgło jednokierunkowe RMS 10 030 0230 pasuje do MBK; YAMAHA
RMS
Sprzęgło jednokierunkowe RMS 10 030 0230 pasuje do MBK; YAMAHA
(0)
Przełącznik / Włącznik RMS 24 609 0220
RMS
Przełącznik / Włącznik RMS 24 609 0220
(0)
Regulator napięcia RMS 24 603 0060 pasuje do APRILIA; HONDA
RMS
Regulator napięcia RMS 24 603 0060 pasuje do APRILIA; HONDA
(0)
Rozrusznik RMS 24 639 0120 pasuje do KYMCO; SYM
RMS
Rozrusznik RMS 24 639 0120 pasuje do KYMCO; SYM
(0)
1 z 5 następna

W nowoczesnych motocyklach szosowych i skuterach układ elektryczny jest bardziej rozbudowany, niż mogłoby się wydawać: układ rozruchowy, zapłonowy, oświetlenie, systemy dbające o bezpieczeństwo kierującego, komputer sterujący pracą silnika, cyfrowe wyświetlacze – to tylko wierzchołek góry lodowej rzeczy, które potrzebują napięcia elektrycznego do prawidłowego funkcjonowania.

Dlatego warto dbać nie tylko o zdrowie silnika, ale również interesować się stanem styków, połączeń, złączek, okablowania i oczywiście akumulatora, bez którego nawet najsprawniejszy układ elektryczny nie będzie działał prawidłowo.

Akumulator do motocykla – jak wybrać?

W pierwszej kolejności ważny jest wybór akumulatora. Najlepiej zapoznać się z instrukcją obsługi pojazdu i kupić akumulator zgodny ze specyfikacją producenta. Wyróżniamy akumulatory kwasowo-ołowiowe z płytkami ołowiu i dwutlenku ołowiu umieszczonymi w roztworze kwasu siarkowego. To typ stosowany w starszych jednośladach. Wyparły go tzw. akumulatory bezobsługowe, które nie wymagają uzupełniania wody destylowanej. Dalej mamy bardziej zaawansowane akumulatory żelowe i AGM, gdzie elektrolit znajduje się w krzemionce lub matach z włókna szklanego. Takie baterie można umieścić poziomo lub do góry dnem.

Najnowszym krzykiem mody są akumulatory litowo-jonowe, które są bardzo lekkie, ale jednocześnie mniej odporne na skrajne temperatury, dlatego znajdują zastosowanie głównie w sporcie.

Układ elektryczny motocykla – częste awarie

Z racji tego, że układ elektryczny jest dość rozległy, to nie sposób wymienić wszystkich jego usterek. Często spotykane awarie to uszkodzony czujnik światła hamowania, który można łatwo wymienić samemu i zajmuje to kilka minut. Jeżeli występuje problem z uruchomieniem motocykla, to należy zwrócić się w kierunku rozrusznika, modułu zapłonowego lub czujnika temperatury.

Często wymienianym elementem są również przerywacze i dotyczy to przerabiania kierunkowskazów z halogenowych na LED, żeby uzyskać odpowiednią częstotliwość "migania". Uszkodzeniu może również ulec alternator, co można rozpoznać po zbyt niskim napięciu podawanym do akumulatora. Podobne objawy daje też uszkodzony regulator napięcia. We współczesnych motocyklach diagnoza usterek jest prosta, ponieważ wystarczy podłączyć jednoślad w serwisie do komputera diagnostycznego.