Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6800000
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Osłona alternatora 8486200001 POL L POLISPORT, kolor czarny pasuje do HONDA CB, CBR 650 2014-2020
POLISPORT
Osłona alternatora 8486200001 POL L POLISPORT, kolor czarny pasuje do HONDA CB, CBR 650 2014-2020
(0)
Osłona alternatora 8485400001 POL L POLISPORT, kolor czarny pasuje do KAWASAKI Z 900 2017-2021
POLISPORT
Osłona alternatora 8485400001 POL L POLISPORT, kolor czarny pasuje do KAWASAKI Z 900 2017-2021
(0)
Osłona alternatora 8486400001 POL L POLISPORT, kolor czarny pasuje do HONDA CRF 1100 2020-2022
POLISPORT
Osłona alternatora 8486400001 POL L POLISPORT, kolor czarny pasuje do HONDA CRF 1100 2020-2022
(0)
Osłona alternatora 8486000001 POL L POLISPORT, kolor czarny pasuje do YAMAHA MT-09 850 2014-2020
POLISPORT
Osłona alternatora 8486000001 POL L POLISPORT, kolor czarny pasuje do YAMAHA MT-09 850 2014-2020
(0)
Osłona alternatora 8485600001 POL L POLISPORT, kolor czarny pasuje do KAWASAKI NINJA, Z 650 2017-2021
POLISPORT
Osłona alternatora 8485600001 POL L POLISPORT, kolor czarny pasuje do KAWASAKI NINJA, Z 650 2017-2021
(0)
Osłona alternatora 8485800001 POL L POLISPORT, kolor czarny pasuje do FANTIC CABALLERO; YAMAHA FZ-07, MT-07, XSR, XTZ 689/700 2015-2023
POLISPORT
Osłona alternatora 8485800001 POL L POLISPORT, kolor czarny pasuje do FANTIC CABALLERO; YAMAHA FZ-07, MT-07, XSR, XTZ 689/700 2015-2023
(0)
Osłona alternatora 8486600001 POL L POLISPORT, kolor czarny pasuje do HONDA NC 700/750 2014-2020
POLISPORT
Osłona alternatora 8486600001 POL L POLISPORT, kolor czarny pasuje do HONDA NC 700/750 2014-2020
(0)

W nowoczesnych motocyklach szosowych i skuterach układ elektryczny jest bardziej rozbudowany, niż mogłoby się wydawać: układ rozruchowy, zapłonowy, oświetlenie, systemy dbające o bezpieczeństwo kierującego, komputer sterujący pracą silnika, cyfrowe wyświetlacze – to tylko wierzchołek góry lodowej rzeczy, które potrzebują napięcia elektrycznego do prawidłowego funkcjonowania.

Dlatego warto dbać nie tylko o zdrowie silnika, ale również interesować się stanem styków, połączeń, złączek, okablowania i oczywiście akumulatora, bez którego nawet najsprawniejszy układ elektryczny nie będzie działał prawidłowo.

Akumulator do motocykla – jak wybrać?

W pierwszej kolejności ważny jest wybór akumulatora. Najlepiej zapoznać się z instrukcją obsługi pojazdu i kupić akumulator zgodny ze specyfikacją producenta. Wyróżniamy akumulatory kwasowo-ołowiowe z płytkami ołowiu i dwutlenku ołowiu umieszczonymi w roztworze kwasu siarkowego. To typ stosowany w starszych jednośladach. Wyparły go tzw. akumulatory bezobsługowe, które nie wymagają uzupełniania wody destylowanej. Dalej mamy bardziej zaawansowane akumulatory żelowe i AGM, gdzie elektrolit znajduje się w krzemionce lub matach z włókna szklanego. Takie baterie można umieścić poziomo lub do góry dnem.

Najnowszym krzykiem mody są akumulatory litowo-jonowe, które są bardzo lekkie, ale jednocześnie mniej odporne na skrajne temperatury, dlatego znajdują zastosowanie głównie w sporcie.

Układ elektryczny motocykla – częste awarie

Z racji tego, że układ elektryczny jest dość rozległy, to nie sposób wymienić wszystkich jego usterek. Często spotykane awarie to uszkodzony czujnik światła hamowania, który można łatwo wymienić samemu i zajmuje to kilka minut. Jeżeli występuje problem z uruchomieniem motocykla, to należy zwrócić się w kierunku rozrusznika, modułu zapłonowego lub czujnika temperatury.

Często wymienianym elementem są również przerywacze i dotyczy to przerabiania kierunkowskazów z halogenowych na LED, żeby uzyskać odpowiednią częstotliwość "migania". Uszkodzeniu może również ulec alternator, co można rozpoznać po zbyt niskim napięciu podawanym do akumulatora. Podobne objawy daje też uszkodzony regulator napięcia. We współczesnych motocyklach diagnoza usterek jest prosta, ponieważ wystarczy podłączyć jednoślad w serwisie do komputera diagnostycznego.