Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Status

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6800000
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Regulator napięcia ASU6013 (12V) pasuje do SUZUKI
ARROWHEAD
Regulator napięcia ASU6013 (12V) pasuje do SUZUKI
(0)
Przekaźnik rozrusznika SMU6096 pasuje do HONDA
ARROWHEAD
Przekaźnik rozrusznika SMU6096 pasuje do HONDA
(0)
Przekaźnik rozrusznika SMU6078 pasuje do SUZUKI
ARROWHEAD
Przekaźnik rozrusznika SMU6078 pasuje do SUZUKI
(0)
Stator pasuje do SUZUKI
ARROWHEAD
Stator pasuje do SUZUKI
(0)
Przekaźnik rozrusznika SND6053 pasuje do YAMAHA
ARROWHEAD
Przekaźnik rozrusznika SND6053 pasuje do YAMAHA
(0)
Regulator napięcia AYA6054 (12V) pasuje do YAMAHA
ARROWHEAD
Regulator napięcia AYA6054 (12V) pasuje do YAMAHA
(0)
Regulator napięcia ASU6021 (12V) pasuje do SUZUKI
ARROWHEAD
Regulator napięcia ASU6021 (12V) pasuje do SUZUKI
(0)
Regulator napięcia AYA6016 (12V) pasuje do SUZUKI; YAMAHA
ARROWHEAD
Regulator napięcia AYA6016 (12V) pasuje do SUZUKI; YAMAHA
(0)
Rozrusznik SND0478 pasuje do APRILIA; BMW; BOMBARDIER; CAN-AM
ARROWHEAD
Rozrusznik SND0478 pasuje do APRILIA; BMW; BOMBARDIER; CAN-AM
(0)
Stator pasuje do YAMAHA
ARROWHEAD
Stator pasuje do YAMAHA
(0)
Rozrusznik SMU0061 pasuje do POLARIS
ARROWHEAD
Rozrusznik SMU0061 pasuje do POLARIS
(0)
Regulator napięcia ABW6003 (12V) pasuje do BMW
ARROWHEAD
Regulator napięcia ABW6003 (12V) pasuje do BMW
(0)
Stator pasuje do YAMAHA
ARROWHEAD
Stator pasuje do YAMAHA
(0)
Stator pasuje do HONDA
ARROWHEAD
Stator pasuje do HONDA
(0)
Regulator napięcia ABW6002 (12V) pasuje do BMW
ARROWHEAD
Regulator napięcia ABW6002 (12V) pasuje do BMW
(0)
Rozrusznik SMU0525 pasuje do KTM
ARROWHEAD
Rozrusznik SMU0525 pasuje do KTM
(0)
Regulator napięcia AHA6090 (12V) pasuje do DUCATI; SUZUKI
ARROWHEAD
Regulator napięcia AHA6090 (12V) pasuje do DUCATI; SUZUKI
(0)
Regulator napięcia AHA6058 (12V) pasuje do ARCTIC CAT; CAN-AM; HONDA; YAMAHA
ARROWHEAD
Regulator napięcia AHA6058 (12V) pasuje do ARCTIC CAT; CAN-AM; HONDA; YAMAHA
(0)
Regulator napięcia ASU6025 (12V) pasuje do SUZUKI
ARROWHEAD
Regulator napięcia ASU6025 (12V) pasuje do SUZUKI
(0)
Rozrusznik SMU0529 pasuje do HONDA
ARROWHEAD
Rozrusznik SMU0529 pasuje do HONDA
(0)
Rozrusznik SMU0503 pasuje do YAMAHA
ARROWHEAD
Rozrusznik SMU0503 pasuje do YAMAHA
(0)
Regulator napięcia AKI6045 (12V) pasuje do KAWASAKI
ARROWHEAD
Regulator napięcia AKI6045 (12V) pasuje do KAWASAKI
(0)
Regulator napięcia AHA6046 (12V) pasuje do HONDA
ARROWHEAD
Regulator napięcia AHA6046 (12V) pasuje do HONDA
(0)
Stator pasuje do YAMAHA
ARROWHEAD
Stator pasuje do YAMAHA
(0)
Rozrusznik SMU0205 pasuje do SUZUKI
ARROWHEAD
Rozrusznik SMU0205 pasuje do SUZUKI
(0)
Regulator napięcia AHA6069 (12V) pasuje do HONDA
ARROWHEAD
Regulator napięcia AHA6069 (12V) pasuje do HONDA
(0)
Regulator napięcia AKI6046 (12V) pasuje do KAWASAKI
ARROWHEAD
Regulator napięcia AKI6046 (12V) pasuje do KAWASAKI
(0)
Rozrusznik SMU0549 pasuje do POLARIS
ARROWHEAD
Rozrusznik SMU0549 pasuje do POLARIS
(0)
Regulator napięcia ASU6019 (12V) pasuje do SUZUKI
ARROWHEAD
Regulator napięcia ASU6019 (12V) pasuje do SUZUKI
(0)
Przekaźnik rozrusznika SMU6014 pasuje do YAMAHA
ARROWHEAD
Przekaźnik rozrusznika SMU6014 pasuje do YAMAHA
(0)
1 z 4 następna

W nowoczesnych motocyklach szosowych i skuterach układ elektryczny jest bardziej rozbudowany, niż mogłoby się wydawać: układ rozruchowy, zapłonowy, oświetlenie, systemy dbające o bezpieczeństwo kierującego, komputer sterujący pracą silnika, cyfrowe wyświetlacze – to tylko wierzchołek góry lodowej rzeczy, które potrzebują napięcia elektrycznego do prawidłowego funkcjonowania.

Dlatego warto dbać nie tylko o zdrowie silnika, ale również interesować się stanem styków, połączeń, złączek, okablowania i oczywiście akumulatora, bez którego nawet najsprawniejszy układ elektryczny nie będzie działał prawidłowo.

Akumulator do motocykla – jak wybrać?

W pierwszej kolejności ważny jest wybór akumulatora. Najlepiej zapoznać się z instrukcją obsługi pojazdu i kupić akumulator zgodny ze specyfikacją producenta. Wyróżniamy akumulatory kwasowo-ołowiowe z płytkami ołowiu i dwutlenku ołowiu umieszczonymi w roztworze kwasu siarkowego. To typ stosowany w starszych jednośladach. Wyparły go tzw. akumulatory bezobsługowe, które nie wymagają uzupełniania wody destylowanej. Dalej mamy bardziej zaawansowane akumulatory żelowe i AGM, gdzie elektrolit znajduje się w krzemionce lub matach z włókna szklanego. Takie baterie można umieścić poziomo lub do góry dnem.

Najnowszym krzykiem mody są akumulatory litowo-jonowe, które są bardzo lekkie, ale jednocześnie mniej odporne na skrajne temperatury, dlatego znajdują zastosowanie głównie w sporcie.

Układ elektryczny motocykla – częste awarie

Z racji tego, że układ elektryczny jest dość rozległy, to nie sposób wymienić wszystkich jego usterek. Często spotykane awarie to uszkodzony czujnik światła hamowania, który można łatwo wymienić samemu i zajmuje to kilka minut. Jeżeli występuje problem z uruchomieniem motocykla, to należy zwrócić się w kierunku rozrusznika, modułu zapłonowego lub czujnika temperatury.

Często wymienianym elementem są również przerywacze i dotyczy to przerabiania kierunkowskazów z halogenowych na LED, żeby uzyskać odpowiednią częstotliwość "migania". Uszkodzeniu może również ulec alternator, co można rozpoznać po zbyt niskim napięciu podawanym do akumulatora. Podobne objawy daje też uszkodzony regulator napięcia. We współczesnych motocyklach diagnoza usterek jest prosta, ponieważ wystarczy podłączyć jednoślad w serwisie do komputera diagnostycznego.