Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Status

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6900000
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821278 pasuje do HONDA
WINDEROSA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821278 pasuje do HONDA
(0)
Uszczelka pompy wody W503003 pasuje do HONDA 250R, 450L, 450R, 450R-B, 450RX
WINDEROSA
Uszczelka pompy wody W503003 pasuje do HONDA 250R, 450L, 450R, 450R-B, 450RX
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821875 pasuje do YAMAHA
WINDEROSA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821875 pasuje do YAMAHA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821966 pasuje do POLARIS
WINDEROSA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821966 pasuje do POLARIS
(0)
Uszczelka pompy wody W503005
WINDEROSA
Uszczelka pompy wody W503005
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821957
WINDEROSA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821957
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821285 pasuje do HONDA
WINDEROSA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821285 pasuje do HONDA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821847 pasuje do ARCTIC CAT; KAWASAKI; SUZUKI
WINDEROSA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821847 pasuje do ARCTIC CAT; KAWASAKI; SUZUKI
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821567 pasuje do SUZUKI
WINDEROSA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821567 pasuje do SUZUKI
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821482 pasuje do KAWASAKI
WINDEROSA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821482 pasuje do KAWASAKI
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821469 pasuje do KAWASAKI
WINDEROSA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821469 pasuje do KAWASAKI
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821585 pasuje do KAWASAKI; SUZUKI
WINDEROSA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821585 pasuje do KAWASAKI; SUZUKI
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821303 pasuje do KTM
WINDEROSA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821303 pasuje do KTM
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821976 pasuje do KTM
WINDEROSA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821976 pasuje do KTM
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821001 pasuje do POLARIS
WINDEROSA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821001 pasuje do POLARIS
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821812 pasuje do YAMAHA
WINDEROSA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821812 pasuje do YAMAHA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821947 pasuje do HONDA
WINDEROSA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821947 pasuje do HONDA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821971 pasuje do HONDA
WINDEROSA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821971 pasuje do HONDA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821430 pasuje do KAWASAKI
WINDEROSA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821430 pasuje do KAWASAKI
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821581 pasuje do SUZUKI
WINDEROSA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821581 pasuje do SUZUKI
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821339 pasuje do HUSQVARNA; KTM
WINDEROSA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821339 pasuje do HUSQVARNA; KTM
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821338 pasuje do KTM
WINDEROSA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821338 pasuje do KTM
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821808 pasuje do POLARIS
WINDEROSA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821808 pasuje do POLARIS
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821959 pasuje do HUSQVARNA; KTM
WINDEROSA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821959 pasuje do HUSQVARNA; KTM
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821327 pasuje do KTM
WINDEROSA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821327 pasuje do KTM
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821933 pasuje do SUZUKI
WINDEROSA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821933 pasuje do SUZUKI
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821440 pasuje do KAWASAKI
WINDEROSA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821440 pasuje do KAWASAKI
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821804 pasuje do KAWASAKI
WINDEROSA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej W821804 pasuje do KAWASAKI
(0)
1 z 4 następna

Układ chłodzenia motocykla stosowany jest w silnikach chłodzonych cieczą. Ze względu na czynnik chłodzący układy można podzielić na powietrzne, powietrzno-olejowe, gdzie zastosowano chłodnicę oleju oraz właśnie chłodzenie cieczą, która odbiera ciepło i przekazuje je do chłodnicy. W układzie chłodzenia cieczą są dwa obiegi – mały i duży. Ten pierwszy to płaszcz wodny wokół silnika, a drugi to chłodnica motocykla wraz z kanałami, które odprowadzają do niej ciecz. Obieg płynu chłodniczego jest uruchamiany przez termostat po rozgrzaniu silnika do odpowiedniej temperatury.

Układ chłodzenia motocykla - naprawa i konserwacja

Układ chłodzenia motocykla wymaga należytej uwagi ze strony użytkownika. Najczęstsze problemy to nieszczelności, zapchanie chłodnicy lub jej mechaniczne uszkodzenie, awaria pompy cieczy lub termostatu, starzenie się płynu chłodniczego lub korozja wewnątrz metalowych elementów, która prowadzi do zapchania kanałów. Czasami wystarczy samo płukanie i odpowietrzanie układu chłodzącego. Sprawdzenie szczelności dokonywane jest przy pomocy specjalnych urządzeń do kontroli ciśnienia. Żeby odpowietrzyć układ, należy uruchomić motocykl i pozostawić do nagrzania. Najczęściej układ odpowietrzy się sam. Jeżeli tak się nie stanie, to należy sprawdzić, czy motocykl posiada odpowietrznik, który należy odkręcić i zaczekać do momentu, w którym zacznie wydobywać się z niego płyn. Zapowietrzenie układu można łatwo sprawdzić. Na wystudzonym silniku wystarczy odkręcić nakrętkę chłodnicy i zbiornika wyrównawczego, a następnie uruchomić silnik i obserwować, czy z cieczy nie wydobywają się pęcherzyki powietrza. Jeśli takowe się pojawią, to układ jest zapowietrzony. Inne możliwe awarie to na przykład zatarcie lub uszkodzenie wentylatora chłodnicy.

Chłodzenie silnika w motocyklu – warto wiedzieć

Chłodnica w motocyklu zazwyczaj jest osłonięta tylko w nieznacznym stopniu, dlatego warto zainwestować w dodatkowe akcesoryjne osłony, które ochronią ją przed zagrożeniami w postaci kamieni i innych ciał obcych mogących ją uszkodzić. Jeżeli już dojdzie do uszkodzenia, to zapewne kuszącą wizją będzie wymiana na taką o większych rozmiarach, ale tutaj lepiej trzymać się takich, które przewidział producent, ponieważ ostatecznie za regulację chłodzenia odpowiedzialny jest termostat. Ważne jest utrzymywanie w dobrym stanie wiatraka lub wiatraków, które odpowiadają za obniżenie temperatury silnika i układu chłodzącego. Wymiana płynu odbywa się przez odkręcenie korka chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego, odkręcenie śruby spustowej lub odpięcie węża w możliwie najniższym punkcie, zlaniu starego płynu do odpowiedniego naczynia i wlaniu nowego. Oczywiście przed wlaniem należy zakręcić śrubę spustową, a jeśli trzeba było odpiąć wąż, to powinien być zamontowany z powrotem na swoim miejscu.