Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Status

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6900000
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-6215 pasuje do APRILIA; MALAGUTI; MBK; YAMAHA
VICMA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-6215 pasuje do APRILIA; MALAGUTI; MBK; YAMAHA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-11641 pasuje do APRILIA; GILERA; PIAGGIO/VESPA
VICMA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-11641 pasuje do APRILIA; GILERA; PIAGGIO/VESPA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-6216 pasuje do APRILIA; BETA; GAS GAS; RIEJU; YAMAHA
VICMA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-6216 pasuje do APRILIA; BETA; GAS GAS; RIEJU; YAMAHA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-6217 pasuje do DERBI; GILERA; PIAGGIO/VESPA
VICMA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-6217 pasuje do DERBI; GILERA; PIAGGIO/VESPA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-11420 pasuje do APRILIA; DERBI; GILERA
VICMA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-11420 pasuje do APRILIA; DERBI; GILERA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-8663 pasuje do HONDA
VICMA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-8663 pasuje do HONDA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-6223 pasuje do DERBI
VICMA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-6223 pasuje do DERBI
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-11642 pasuje do APRILIA; GILERA; PIAGGIO/VESPA
VICMA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-11642 pasuje do APRILIA; GILERA; PIAGGIO/VESPA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-8003 pasuje do YAMAHA
VICMA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-8003 pasuje do YAMAHA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-6218 pasuje do GILERA; PIAGGIO/VESPA
VICMA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-6218 pasuje do GILERA; PIAGGIO/VESPA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-6220 pasuje do APRILIA; SUZUKI
VICMA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-6220 pasuje do APRILIA; SUZUKI
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-11643 pasuje do PIAGGIO/VESPA
VICMA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-11643 pasuje do PIAGGIO/VESPA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-8000 pasuje do SUZUKI
VICMA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-8000 pasuje do SUZUKI
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-12528 pasuje do KYMCO
VICMA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-12528 pasuje do KYMCO
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-6221 pasuje do YAMAHA
VICMA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-6221 pasuje do YAMAHA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-8664 pasuje do APRILIA
VICMA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-8664 pasuje do APRILIA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-8667 pasuje do APRILIA
VICMA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-8667 pasuje do APRILIA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-6222 pasuje do DERBI
VICMA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-6222 pasuje do DERBI
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-11814 pasuje do APRILIA; MALAGUTI; MBK; YAMAHA
VICMA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej VIC-11814 pasuje do APRILIA; MALAGUTI; MBK; YAMAHA
(0)

Układ chłodzenia motocykla stosowany jest w silnikach chłodzonych cieczą. Ze względu na czynnik chłodzący układy można podzielić na powietrzne, powietrzno-olejowe, gdzie zastosowano chłodnicę oleju oraz właśnie chłodzenie cieczą, która odbiera ciepło i przekazuje je do chłodnicy. W układzie chłodzenia cieczą są dwa obiegi – mały i duży. Ten pierwszy to płaszcz wodny wokół silnika, a drugi to chłodnica motocykla wraz z kanałami, które odprowadzają do niej ciecz. Obieg płynu chłodniczego jest uruchamiany przez termostat po rozgrzaniu silnika do odpowiedniej temperatury.

Układ chłodzenia motocykla - naprawa i konserwacja

Układ chłodzenia motocykla wymaga należytej uwagi ze strony użytkownika. Najczęstsze problemy to nieszczelności, zapchanie chłodnicy lub jej mechaniczne uszkodzenie, awaria pompy cieczy lub termostatu, starzenie się płynu chłodniczego lub korozja wewnątrz metalowych elementów, która prowadzi do zapchania kanałów. Czasami wystarczy samo płukanie i odpowietrzanie układu chłodzącego. Sprawdzenie szczelności dokonywane jest przy pomocy specjalnych urządzeń do kontroli ciśnienia. Żeby odpowietrzyć układ, należy uruchomić motocykl i pozostawić do nagrzania. Najczęściej układ odpowietrzy się sam. Jeżeli tak się nie stanie, to należy sprawdzić, czy motocykl posiada odpowietrznik, który należy odkręcić i zaczekać do momentu, w którym zacznie wydobywać się z niego płyn. Zapowietrzenie układu można łatwo sprawdzić. Na wystudzonym silniku wystarczy odkręcić nakrętkę chłodnicy i zbiornika wyrównawczego, a następnie uruchomić silnik i obserwować, czy z cieczy nie wydobywają się pęcherzyki powietrza. Jeśli takowe się pojawią, to układ jest zapowietrzony. Inne możliwe awarie to na przykład zatarcie lub uszkodzenie wentylatora chłodnicy.

Chłodzenie silnika w motocyklu – warto wiedzieć

Chłodnica w motocyklu zazwyczaj jest osłonięta tylko w nieznacznym stopniu, dlatego warto zainwestować w dodatkowe akcesoryjne osłony, które ochronią ją przed zagrożeniami w postaci kamieni i innych ciał obcych mogących ją uszkodzić. Jeżeli już dojdzie do uszkodzenia, to zapewne kuszącą wizją będzie wymiana na taką o większych rozmiarach, ale tutaj lepiej trzymać się takich, które przewidział producent, ponieważ ostatecznie za regulację chłodzenia odpowiedzialny jest termostat. Ważne jest utrzymywanie w dobrym stanie wiatraka lub wiatraków, które odpowiadają za obniżenie temperatury silnika i układu chłodzącego. Wymiana płynu odbywa się przez odkręcenie korka chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego, odkręcenie śruby spustowej lub odpięcie węża w możliwie najniższym punkcie, zlaniu starego płynu do odpowiedniego naczynia i wlaniu nowego. Oczywiście przed wlaniem należy zakręcić śrubę spustową, a jeśli trzeba było odpiąć wąż, to powinien być zamontowany z powrotem na swoim miejscu.