Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Status

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6900000
  • 1
  • 2
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Termostat TMT-302 pasuje do SUZUKI 1250 (Bandit), 1250S (Bandit), 1250SA (Bandit ABS), 650 (Bandit), 600, 750, 1250FA, 1300R (Hayabusa), 650F
Czujnik temperatury płynu chłodzącego WTS-101 pasuje do HONDA
TOURMAX
Czujnik temperatury płynu chłodzącego WTS-101 pasuje do HONDA
(0)
Uszczelka pompy wody WPG-301 pasuje do SUZUKI 1000 (V-Strom), 1000, 1000S
TOURMAX
Uszczelka pompy wody WPG-301 pasuje do SUZUKI 1000 (V-Strom), 1000, 1000S
(0)
Korek chłodnicy RC-1.1R
TOURMAX
Korek chłodnicy RC-1.1R
(0)
Termowłącznik wentylatora chłodnicy RFS-510 pasuje do YAMAHA
TOURMAX
Termowłącznik wentylatora chłodnicy RFS-510 pasuje do YAMAHA
(0)
Uszczelka pompy wody WMS-907 pasuje do KAWASAKI 200, 220, 250R, 300R, 125, 1200 (Ninja), 600 (Ninja), 900C (Ninja), 900E (Ninja Kat)
TOURMAX
Uszczelka pompy wody WMS-907 pasuje do KAWASAKI 200, 220, 250R, 300R, 125, 1200 (Ninja), 600 (Ninja), 900C (Ninja), 900E (Ninja Kat)
(0)
Termostat TMT-201 pasuje do YAMAHA 600N, 600NA (ABS), 600R, 600S (Fazer), 600S (Fazer ABS), 600S2, 600 (Diversion), 600 (Diversion ABS), 600
Termowłącznik wentylatora chłodnicy RFS-507 pasuje do KAWASAKI
TOURMAX
Termowłącznik wentylatora chłodnicy RFS-507 pasuje do KAWASAKI
(0)
Termowłącznik wentylatora chłodnicy RFS-502F pasuje do HONDA
TOURMAX
Termowłącznik wentylatora chłodnicy RFS-502F pasuje do HONDA
(0)
Czujnik temperatury płynu chłodzącego WTS-102 pasuje do HONDA
TOURMAX
Czujnik temperatury płynu chłodzącego WTS-102 pasuje do HONDA
(0)
Czujnik temperatury płynu chłodzącego WTS-302R pasuje do SUZUKI
TOURMAX
Czujnik temperatury płynu chłodzącego WTS-302R pasuje do SUZUKI
(0)
Uszczelka pompy wody WMS-902 pasuje do KAWASAKI 450 (Ltd), 500 (Vulcan), 500 (Ninja), 250 (Super Sherpa), 600, 650, 250
TOURMAX
Uszczelka pompy wody WMS-902 pasuje do KAWASAKI 450 (Ltd), 500 (Vulcan), 500 (Ninja), 250 (Super Sherpa), 600, 650, 250
(0)
Zawieszenie chłodnicy RMR-101
TOURMAX
Zawieszenie chłodnicy RMR-101
(0)
Czujnik temperatury płynu chłodzącego WTS-104 pasuje do HONDA
TOURMAX
Czujnik temperatury płynu chłodzącego WTS-104 pasuje do HONDA
(0)
Termostat TMT-301 pasuje do SUZUKI 1300R (Hayabusa), 1000, 600, 750, 650, 650S, 1000R, 1000S
TOURMAX
Termostat TMT-301 pasuje do SUZUKI 1300R (Hayabusa), 1000, 600, 750, 650, 650S, 1000R, 1000S
(0)
Czujnik temperatury płynu chłodzącego WTS-103 pasuje do HONDA
TOURMAX
Czujnik temperatury płynu chłodzącego WTS-103 pasuje do HONDA
(0)
Korek chłodnicy RC-0.9R
TOURMAX
Korek chłodnicy RC-0.9R
(0)
Uszczelka pompy wody WMS-910 pasuje do HONDA 250R, 250R (USA), 450R
TOURMAX
Uszczelka pompy wody WMS-910 pasuje do HONDA 250R, 250R (USA), 450R
(0)
Termostat TMT-303 pasuje do SUZUKI 600, 750
TOURMAX
Termostat TMT-303 pasuje do SUZUKI 600, 750
(0)
Termostat TMT-102 pasuje do HONDA 1000R, 1000RA (Fireblade ABS), 1000RR (Fireblade), 600RA (ABS), 600RR, 800F, 800F (ABS)
TOURMAX
Termostat TMT-102 pasuje do HONDA 1000R, 1000RA (Fireblade ABS), 1000RR (Fireblade), 600RA (ABS), 600RR, 800F, 800F (ABS)
(0)
Termostat TMT-305
TOURMAX
Termostat TMT-305
(0)
Termowłącznik wentylatora chłodnicy RFS-501 pasuje do HONDA
TOURMAX
Termowłącznik wentylatora chłodnicy RFS-501 pasuje do HONDA
(0)
1 z 2 następna

Układ chłodzenia motocykla stosowany jest w silnikach chłodzonych cieczą. Ze względu na czynnik chłodzący układy można podzielić na powietrzne, powietrzno-olejowe, gdzie zastosowano chłodnicę oleju oraz właśnie chłodzenie cieczą, która odbiera ciepło i przekazuje je do chłodnicy. W układzie chłodzenia cieczą są dwa obiegi – mały i duży. Ten pierwszy to płaszcz wodny wokół silnika, a drugi to chłodnica motocykla wraz z kanałami, które odprowadzają do niej ciecz. Obieg płynu chłodniczego jest uruchamiany przez termostat po rozgrzaniu silnika do odpowiedniej temperatury.

Układ chłodzenia motocykla - naprawa i konserwacja

Układ chłodzenia motocykla wymaga należytej uwagi ze strony użytkownika. Najczęstsze problemy to nieszczelności, zapchanie chłodnicy lub jej mechaniczne uszkodzenie, awaria pompy cieczy lub termostatu, starzenie się płynu chłodniczego lub korozja wewnątrz metalowych elementów, która prowadzi do zapchania kanałów. Czasami wystarczy samo płukanie i odpowietrzanie układu chłodzącego. Sprawdzenie szczelności dokonywane jest przy pomocy specjalnych urządzeń do kontroli ciśnienia. Żeby odpowietrzyć układ, należy uruchomić motocykl i pozostawić do nagrzania. Najczęściej układ odpowietrzy się sam. Jeżeli tak się nie stanie, to należy sprawdzić, czy motocykl posiada odpowietrznik, który należy odkręcić i zaczekać do momentu, w którym zacznie wydobywać się z niego płyn. Zapowietrzenie układu można łatwo sprawdzić. Na wystudzonym silniku wystarczy odkręcić nakrętkę chłodnicy i zbiornika wyrównawczego, a następnie uruchomić silnik i obserwować, czy z cieczy nie wydobywają się pęcherzyki powietrza. Jeśli takowe się pojawią, to układ jest zapowietrzony. Inne możliwe awarie to na przykład zatarcie lub uszkodzenie wentylatora chłodnicy.

Chłodzenie silnika w motocyklu – warto wiedzieć

Chłodnica w motocyklu zazwyczaj jest osłonięta tylko w nieznacznym stopniu, dlatego warto zainwestować w dodatkowe akcesoryjne osłony, które ochronią ją przed zagrożeniami w postaci kamieni i innych ciał obcych mogących ją uszkodzić. Jeżeli już dojdzie do uszkodzenia, to zapewne kuszącą wizją będzie wymiana na taką o większych rozmiarach, ale tutaj lepiej trzymać się takich, które przewidział producent, ponieważ ostatecznie za regulację chłodzenia odpowiedzialny jest termostat. Ważne jest utrzymywanie w dobrym stanie wiatraka lub wiatraków, które odpowiadają za obniżenie temperatury silnika i układu chłodzącego. Wymiana płynu odbywa się przez odkręcenie korka chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego, odkręcenie śruby spustowej lub odpięcie węża w możliwie najniższym punkcie, zlaniu starego płynu do odpowiedniego naczynia i wlaniu nowego. Oczywiście przed wlaniem należy zakręcić śrubę spustową, a jeśli trzeba było odpiąć wąż, to powinien być zamontowany z powrotem na swoim miejscu.