Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Status

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6900000
  • 1
  • 2
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0200 pasuje do APRILIA; MALAGUTI; MBK; YAMAHA
RMS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0200 pasuje do APRILIA; MALAGUTI; MBK; YAMAHA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0020 pasuje do GILERA; PIAGGIO/VESPA
RMS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0020 pasuje do GILERA; PIAGGIO/VESPA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0430 pasuje do APRILIA; BENELLI; MALAGUTI; MBK; YAMAHA
RMS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0430 pasuje do APRILIA; BENELLI; MALAGUTI; MBK; YAMAHA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0530 pasuje do PEUGEOT
RMS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0530 pasuje do PEUGEOT
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0230 pasuje do APRILIA; DERBI; GILERA; MALAGUTI; PIAGGIO/VESPA
RMS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0230 pasuje do APRILIA; DERBI; GILERA; MALAGUTI; PIAGGIO/VESPA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0350 pasuje do YAMAHA
RMS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0350 pasuje do YAMAHA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0320 pasuje do APRILIA; DERBI; GILERA
RMS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0320 pasuje do APRILIA; DERBI; GILERA
(0)
(chromowana osłona wentylatora) pasuje do PIAGGIO/VESPA 125
RMS
(chromowana osłona wentylatora) pasuje do PIAGGIO/VESPA 125
(0)
Termostat RMS 10 012 0320 pasuje do APRILIA 660 Street/Trail/Factory; YAMAHA 660, 660R, 660Z (Tenere), 660Z (Tenere ABS)
RMS
Termostat RMS 10 012 0320 pasuje do APRILIA 660 Street/Trail/Factory; YAMAHA 660, 660R, 660Z (Tenere), 660Z (Tenere ABS)
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0030 pasuje do GILERA; PIAGGIO/VESPA
RMS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0030 pasuje do GILERA; PIAGGIO/VESPA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0070 pasuje do GILERA; PIAGGIO/VESPA
RMS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0070 pasuje do GILERA; PIAGGIO/VESPA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0190 pasuje do HONDA
RMS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0190 pasuje do HONDA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0170 pasuje do APRILIA
RMS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0170 pasuje do APRILIA
(0)
Czujnik temperatury płynu chłodzącego RMS 10 012 0020 pasuje do KYMCO
RMS
Czujnik temperatury płynu chłodzącego RMS 10 012 0020 pasuje do KYMCO
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0480 pasuje do KYMCO
RMS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0480 pasuje do KYMCO
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0560 pasuje do YAMAHA
RMS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0560 pasuje do YAMAHA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0160 pasuje do APRILIA; SUZUKI
RMS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0160 pasuje do APRILIA; SUZUKI
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0410 pasuje do SUZUKI
RMS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0410 pasuje do SUZUKI
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0210 pasuje do GILERA; PIAGGIO/VESPA
RMS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0210 pasuje do GILERA; PIAGGIO/VESPA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0260 pasuje do SUZUKI
RMS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0260 pasuje do SUZUKI
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0250 pasuje do DERBI
RMS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0250 pasuje do DERBI
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0270 pasuje do YAMAHA
RMS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0270 pasuje do YAMAHA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0150 pasuje do SUZUKI
RMS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0150 pasuje do SUZUKI
(0)
(obudowa wentylatora cylinder stojący Minarelli/Yamaha/Mbk 50cc; obudowa wiatraka Minarelli; pionowy)
RMS
(obudowa wentylatora cylinder stojący Minarelli/Yamaha/Mbk 50cc; obudowa wiatraka Minarelli; pionowy)
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0520 pasuje do HONDA
RMS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0520 pasuje do HONDA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0180 pasuje do HONDA
RMS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0180 pasuje do HONDA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0500 pasuje do KYMCO
RMS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0500 pasuje do KYMCO
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0510 pasuje do HONDA
RMS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0510 pasuje do HONDA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0220 pasuje do DERBI; PIAGGIO/VESPA
RMS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej RMS 10 011 0220 pasuje do DERBI; PIAGGIO/VESPA
(0)
1 z 2 następna

Układ chłodzenia motocykla stosowany jest w silnikach chłodzonych cieczą. Ze względu na czynnik chłodzący układy można podzielić na powietrzne, powietrzno-olejowe, gdzie zastosowano chłodnicę oleju oraz właśnie chłodzenie cieczą, która odbiera ciepło i przekazuje je do chłodnicy. W układzie chłodzenia cieczą są dwa obiegi – mały i duży. Ten pierwszy to płaszcz wodny wokół silnika, a drugi to chłodnica motocykla wraz z kanałami, które odprowadzają do niej ciecz. Obieg płynu chłodniczego jest uruchamiany przez termostat po rozgrzaniu silnika do odpowiedniej temperatury.

Układ chłodzenia motocykla - naprawa i konserwacja

Układ chłodzenia motocykla wymaga należytej uwagi ze strony użytkownika. Najczęstsze problemy to nieszczelności, zapchanie chłodnicy lub jej mechaniczne uszkodzenie, awaria pompy cieczy lub termostatu, starzenie się płynu chłodniczego lub korozja wewnątrz metalowych elementów, która prowadzi do zapchania kanałów. Czasami wystarczy samo płukanie i odpowietrzanie układu chłodzącego. Sprawdzenie szczelności dokonywane jest przy pomocy specjalnych urządzeń do kontroli ciśnienia. Żeby odpowietrzyć układ, należy uruchomić motocykl i pozostawić do nagrzania. Najczęściej układ odpowietrzy się sam. Jeżeli tak się nie stanie, to należy sprawdzić, czy motocykl posiada odpowietrznik, który należy odkręcić i zaczekać do momentu, w którym zacznie wydobywać się z niego płyn. Zapowietrzenie układu można łatwo sprawdzić. Na wystudzonym silniku wystarczy odkręcić nakrętkę chłodnicy i zbiornika wyrównawczego, a następnie uruchomić silnik i obserwować, czy z cieczy nie wydobywają się pęcherzyki powietrza. Jeśli takowe się pojawią, to układ jest zapowietrzony. Inne możliwe awarie to na przykład zatarcie lub uszkodzenie wentylatora chłodnicy.

Chłodzenie silnika w motocyklu – warto wiedzieć

Chłodnica w motocyklu zazwyczaj jest osłonięta tylko w nieznacznym stopniu, dlatego warto zainwestować w dodatkowe akcesoryjne osłony, które ochronią ją przed zagrożeniami w postaci kamieni i innych ciał obcych mogących ją uszkodzić. Jeżeli już dojdzie do uszkodzenia, to zapewne kuszącą wizją będzie wymiana na taką o większych rozmiarach, ale tutaj lepiej trzymać się takich, które przewidział producent, ponieważ ostatecznie za regulację chłodzenia odpowiedzialny jest termostat. Ważne jest utrzymywanie w dobrym stanie wiatraka lub wiatraków, które odpowiadają za obniżenie temperatury silnika i układu chłodzącego. Wymiana płynu odbywa się przez odkręcenie korka chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego, odkręcenie śruby spustowej lub odpięcie węża w możliwie najniższym punkcie, zlaniu starego płynu do odpowiedniego naczynia i wlaniu nowego. Oczywiście przed wlaniem należy zakręcić śrubę spustową, a jeśli trzeba było odpiąć wąż, to powinien być zamontowany z powrotem na swoim miejscu.