Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Status

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6900000
  • 1
  • 2
  • 3
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Uszczelka pompy wody S410250024026 pasuje do KAWASAKI 650, 650 ABS, 650 (Versys), 650 (Versys ABS)
ATHENA
Uszczelka pompy wody S410250024026 pasuje do KAWASAKI 650, 650 ABS, 650 (Versys), 650 (Versys ABS)
(0)
Uszczelka pompy wody S410250051006 pasuje do KAWASAKI 450 (Ltd), 500 (Vulcan), 500 (Twister), 500S, 500
ATHENA
Uszczelka pompy wody S410250051006 pasuje do KAWASAKI 450 (Ltd), 500 (Vulcan), 500 (Twister), 500S, 500
(0)
Uszczelka pompy wody M734500161000 pasuje do BETA 125 2T, 200 2T
ATHENA
Uszczelka pompy wody M734500161000 pasuje do BETA 125 2T, 200 2T
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej P400210475009 pasuje do HONDA
ATHENA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej P400210475009 pasuje do HONDA
(0)
Uszczelka pompy wody S410485024016 pasuje do YAMAHA 850, 900, 900A (ABS), 750 (Sup.Tenere)
ATHENA
Uszczelka pompy wody S410485024016 pasuje do YAMAHA 850, 900, 900A (ABS), 750 (Sup.Tenere)
(0)
Uszczelka pompy wody M752006000004 pasuje do HONDA 125R
ATHENA
Uszczelka pompy wody M752006000004 pasuje do HONDA 125R
(0)
Uszczelka pompy wody M752507400004 pasuje do HONDA 500, 500 (Cup), 500S (Sport), 500A (ABS), 400RIII
ATHENA
Uszczelka pompy wody M752507400004 pasuje do HONDA 500, 500 (Cup), 500S (Sport), 500A (ABS), 400RIII
(0)
Uszczelka pompy wody S410250024001 pasuje do KAWASAKI 650 (Tengai), 600, 650
ATHENA
Uszczelka pompy wody S410250024001 pasuje do KAWASAKI 650 (Tengai), 600, 650
(0)
Uszczelka pompy wody M752005700004 pasuje do HONDA 125 (Shadow), 125C 80 km/h (Shadow), 125C (Shadow), 125C2 (Shadow), 125V (Varadero)
Uszczelka pompy wody S410210024049
ATHENA
Uszczelka pompy wody S410210024049
(0)
Uszczelka pompy wody S410210024051
ATHENA
Uszczelka pompy wody S410210024051
(0)
Uszczelka pompy wody S410485024028 pasuje do YAMAHA 400F, 426F, 450F, 600 (Diversion), 600 (Diversion ABS), 600N, 600N ABS, 450
ATHENA
Uszczelka pompy wody S410485024028 pasuje do YAMAHA 400F, 426F, 450F, 600 (Diversion), 600 (Diversion ABS), 600N, 600N ABS, 450
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej P400270475008 pasuje do KTM
ATHENA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej P400270475008 pasuje do KTM
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej P400210475010 pasuje do HONDA
ATHENA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej P400210475010 pasuje do HONDA
(0)
Uszczelka pompy wody M752007000004 pasuje do YAMAHA 250F
ATHENA
Uszczelka pompy wody M752007000004 pasuje do YAMAHA 250F
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej P400210475007 pasuje do HONDA
ATHENA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej P400210475007 pasuje do HONDA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej P400250475008 pasuje do KAWASAKI; SUZUKI
ATHENA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej P400250475008 pasuje do KAWASAKI; SUZUKI
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej P400485475003 pasuje do YAMAHA
ATHENA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej P400485475003 pasuje do YAMAHA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej P400210475008 pasuje do HONDA
ATHENA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej P400210475008 pasuje do HONDA
(0)
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej P400250475004 pasuje do KAWASAKI
ATHENA
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej P400250475004 pasuje do KAWASAKI
(0)
Uszczelka pompy wody S410210024059
ATHENA
Uszczelka pompy wody S410210024059
(0)
Uszczelka pompy wody M752508600004 pasuje do KAWASAKI 600 (Ninja), 636, 636 (ABS)
ATHENA
Uszczelka pompy wody M752508600004 pasuje do KAWASAKI 600 (Ninja), 636, 636 (ABS)
(0)
1 z 3 następna

Układ chłodzenia motocykla stosowany jest w silnikach chłodzonych cieczą. Ze względu na czynnik chłodzący układy można podzielić na powietrzne, powietrzno-olejowe, gdzie zastosowano chłodnicę oleju oraz właśnie chłodzenie cieczą, która odbiera ciepło i przekazuje je do chłodnicy. W układzie chłodzenia cieczą są dwa obiegi – mały i duży. Ten pierwszy to płaszcz wodny wokół silnika, a drugi to chłodnica motocykla wraz z kanałami, które odprowadzają do niej ciecz. Obieg płynu chłodniczego jest uruchamiany przez termostat po rozgrzaniu silnika do odpowiedniej temperatury.

Układ chłodzenia motocykla - naprawa i konserwacja

Układ chłodzenia motocykla wymaga należytej uwagi ze strony użytkownika. Najczęstsze problemy to nieszczelności, zapchanie chłodnicy lub jej mechaniczne uszkodzenie, awaria pompy cieczy lub termostatu, starzenie się płynu chłodniczego lub korozja wewnątrz metalowych elementów, która prowadzi do zapchania kanałów. Czasami wystarczy samo płukanie i odpowietrzanie układu chłodzącego. Sprawdzenie szczelności dokonywane jest przy pomocy specjalnych urządzeń do kontroli ciśnienia. Żeby odpowietrzyć układ, należy uruchomić motocykl i pozostawić do nagrzania. Najczęściej układ odpowietrzy się sam. Jeżeli tak się nie stanie, to należy sprawdzić, czy motocykl posiada odpowietrznik, który należy odkręcić i zaczekać do momentu, w którym zacznie wydobywać się z niego płyn. Zapowietrzenie układu można łatwo sprawdzić. Na wystudzonym silniku wystarczy odkręcić nakrętkę chłodnicy i zbiornika wyrównawczego, a następnie uruchomić silnik i obserwować, czy z cieczy nie wydobywają się pęcherzyki powietrza. Jeśli takowe się pojawią, to układ jest zapowietrzony. Inne możliwe awarie to na przykład zatarcie lub uszkodzenie wentylatora chłodnicy.

Chłodzenie silnika w motocyklu – warto wiedzieć

Chłodnica w motocyklu zazwyczaj jest osłonięta tylko w nieznacznym stopniu, dlatego warto zainwestować w dodatkowe akcesoryjne osłony, które ochronią ją przed zagrożeniami w postaci kamieni i innych ciał obcych mogących ją uszkodzić. Jeżeli już dojdzie do uszkodzenia, to zapewne kuszącą wizją będzie wymiana na taką o większych rozmiarach, ale tutaj lepiej trzymać się takich, które przewidział producent, ponieważ ostatecznie za regulację chłodzenia odpowiedzialny jest termostat. Ważne jest utrzymywanie w dobrym stanie wiatraka lub wiatraków, które odpowiadają za obniżenie temperatury silnika i układu chłodzącego. Wymiana płynu odbywa się przez odkręcenie korka chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego, odkręcenie śruby spustowej lub odpięcie węża w możliwie najniższym punkcie, zlaniu starego płynu do odpowiedniego naczynia i wlaniu nowego. Oczywiście przed wlaniem należy zakręcić śrubę spustową, a jeśli trzeba było odpiąć wąż, to powinien być zamontowany z powrotem na swoim miejscu.