Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Status

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6900000
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej 16-1201
ALL BALLS
Zestaw naprawczy pompy cieczy chłodzącej 16-1201
(0)
Wentylator chłodnicy 70-1005 pasuje do YAMAHA 400 Kodiak 2WD, 400 Kodiak 4WD
ALL BALLS
Wentylator chłodnicy 70-1005 pasuje do YAMAHA 400 Kodiak 2WD, 400 Kodiak 4WD
(0)
Wentylator chłodnicy 70-1023 pasuje do POLARIS 325 ETX, 400 4x4, 500 2x4, 500 4x4, 500 4x4 EFI, 500 4x4 Crew, 500 6x6, 570 4x4, 570 4x4 Crew
Wentylator chłodnicy 70-1031
ALL BALLS
Wentylator chłodnicy 70-1031
(0)
Wentylator chłodnicy 70-1014 pasuje do HONDA 500FA, 500FA (Fourtrax Foreman Rubicon), 500FA (Fourtr.Forem.), 500FGA
ALL BALLS
Wentylator chłodnicy 70-1014 pasuje do HONDA 500FA, 500FA (Fourtrax Foreman Rubicon), 500FA (Fourtr.Forem.), 500FGA
(0)

Układ chłodzenia motocykla stosowany jest w silnikach chłodzonych cieczą. Ze względu na czynnik chłodzący układy można podzielić na powietrzne, powietrzno-olejowe, gdzie zastosowano chłodnicę oleju oraz właśnie chłodzenie cieczą, która odbiera ciepło i przekazuje je do chłodnicy. W układzie chłodzenia cieczą są dwa obiegi – mały i duży. Ten pierwszy to płaszcz wodny wokół silnika, a drugi to chłodnica motocykla wraz z kanałami, które odprowadzają do niej ciecz. Obieg płynu chłodniczego jest uruchamiany przez termostat po rozgrzaniu silnika do odpowiedniej temperatury.

Układ chłodzenia motocykla - naprawa i konserwacja

Układ chłodzenia motocykla wymaga należytej uwagi ze strony użytkownika. Najczęstsze problemy to nieszczelności, zapchanie chłodnicy lub jej mechaniczne uszkodzenie, awaria pompy cieczy lub termostatu, starzenie się płynu chłodniczego lub korozja wewnątrz metalowych elementów, która prowadzi do zapchania kanałów. Czasami wystarczy samo płukanie i odpowietrzanie układu chłodzącego. Sprawdzenie szczelności dokonywane jest przy pomocy specjalnych urządzeń do kontroli ciśnienia. Żeby odpowietrzyć układ, należy uruchomić motocykl i pozostawić do nagrzania. Najczęściej układ odpowietrzy się sam. Jeżeli tak się nie stanie, to należy sprawdzić, czy motocykl posiada odpowietrznik, który należy odkręcić i zaczekać do momentu, w którym zacznie wydobywać się z niego płyn. Zapowietrzenie układu można łatwo sprawdzić. Na wystudzonym silniku wystarczy odkręcić nakrętkę chłodnicy i zbiornika wyrównawczego, a następnie uruchomić silnik i obserwować, czy z cieczy nie wydobywają się pęcherzyki powietrza. Jeśli takowe się pojawią, to układ jest zapowietrzony. Inne możliwe awarie to na przykład zatarcie lub uszkodzenie wentylatora chłodnicy.

Chłodzenie silnika w motocyklu – warto wiedzieć

Chłodnica w motocyklu zazwyczaj jest osłonięta tylko w nieznacznym stopniu, dlatego warto zainwestować w dodatkowe akcesoryjne osłony, które ochronią ją przed zagrożeniami w postaci kamieni i innych ciał obcych mogących ją uszkodzić. Jeżeli już dojdzie do uszkodzenia, to zapewne kuszącą wizją będzie wymiana na taką o większych rozmiarach, ale tutaj lepiej trzymać się takich, które przewidział producent, ponieważ ostatecznie za regulację chłodzenia odpowiedzialny jest termostat. Ważne jest utrzymywanie w dobrym stanie wiatraka lub wiatraków, które odpowiadają za obniżenie temperatury silnika i układu chłodzącego. Wymiana płynu odbywa się przez odkręcenie korka chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego, odkręcenie śruby spustowej lub odpięcie węża w możliwie najniższym punkcie, zlaniu starego płynu do odpowiedniego naczynia i wlaniu nowego. Oczywiście przed wlaniem należy zakręcić śrubę spustową, a jeśli trzeba było odpiąć wąż, to powinien być zamontowany z powrotem na swoim miejscu.