Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Status

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6213000
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Olej silnikowy 4T 10W30 CASTROL Power 1 Racing 1l 4T, API SN JASO MA-2 Syntetyczny
CASTROL
Olej silnikowy 4T 10W30 CASTROL Power 1 Racing 1l 4T, API SN JASO MA-2 Syntetyczny
(0)
Olej silnikowy 4T 5W40 CASTROL Power 1 Scooter 1l 4T, API SL JASO MB Syntetyczny
CASTROL
Olej silnikowy 4T 5W40 CASTROL Power 1 Scooter 1l 4T, API SL JASO MB Syntetyczny
(0)
Olej silnikowy 4T 15W50 CASTROL Power 1 1l 4T, API SN JASO MA-2 Półsyntetyczny
CASTROL
Olej silnikowy 4T 15W50 CASTROL Power 1 1l 4T, API SN JASO MA-2 Półsyntetyczny
(0)
Olej silnikowy 4T 10W40 CASTROL Power 1 Racing 4l 4T, API SN JASO MA-2 Syntetyczny
CASTROL
Olej silnikowy 4T 10W40 CASTROL Power 1 Racing 4l 4T, API SN JASO MA-2 Syntetyczny
(0)
Olej silnikowy 4T 10W40 CASTROL Power 1 4l 4T, API SN JASO MA-2 Półsyntetyczny
CASTROL
Olej silnikowy 4T 10W40 CASTROL Power 1 4l 4T, API SN JASO MA-2 Półsyntetyczny
(0)
Olej silnikowy 4T 10W50 CASTROL Power 1 Racing 4l 4T, API SN JASO MA-2 Syntetyczny
CASTROL
Olej silnikowy 4T 10W50 CASTROL Power 1 Racing 4l 4T, API SN JASO MA-2 Syntetyczny
(0)
Olej silnikowy 4T 10W40 CASTROL Power 1 Racing 1l 4T, API SN JASO MA-2 Syntetyczny
CASTROL
Olej silnikowy 4T 10W40 CASTROL Power 1 Racing 1l 4T, API SN JASO MA-2 Syntetyczny
(0)
Olej silnikowy 4T 5W40 CASTROL Power 1 Racing 1l 4T, API SL JASO MA-2 Syntetyczny
CASTROL
Olej silnikowy 4T 5W40 CASTROL Power 1 Racing 1l 4T, API SL JASO MA-2 Syntetyczny
(0)
Olej silnikowy 2T CASTROL Power 1 Scooter 1l 2T, API TC+ JASO FD Półsyntetyczny
CASTROL
Olej silnikowy 2T CASTROL Power 1 Scooter 1l 2T, API TC+ JASO FD Półsyntetyczny
(0)
Olej silnikowy 2T CASTROL A747 1l 2T wyczynowy, API TC
CASTROL
Olej silnikowy 2T CASTROL A747 1l 2T wyczynowy, API TC
(0)
Olej silnikowy 4T 10W50 CASTROL Power 1 Racing 1l 4T, API SN JASO MA-2 Syntetyczny
CASTROL
Olej silnikowy 4T 10W50 CASTROL Power 1 Racing 1l 4T, API SN JASO MA-2 Syntetyczny
(0)
Olej silnikowy 4T 10W40 CASTROL ACT EVO 4l 4T, API SL JASO MA-2 Półsyntetyczny
CASTROL
Olej silnikowy 4T 10W40 CASTROL ACT EVO 4l 4T, API SL JASO MA-2 Półsyntetyczny
(0)
Olej silnikowy 4T 20W50 CASTROL Power 1 1l 4T, API SN JASO MA-2 Mineralny
CASTROL
Olej silnikowy 4T 20W50 CASTROL Power 1 1l 4T, API SN JASO MA-2 Mineralny
(0)
Olej silnikowy 4T 10W40 CASTROL Power 1 1l 4T, API SN JASO MA-2 Półsyntetyczny
CASTROL
Olej silnikowy 4T 10W40 CASTROL Power 1 1l 4T, API SN JASO MA-2 Półsyntetyczny
(0)
Olej silnikowy 4T 15W50 CASTROL Power 1 4l 4T, API SN JASO MA-2 Półsyntetyczny
CASTROL
Olej silnikowy 4T 15W50 CASTROL Power 1 4l 4T, API SN JASO MA-2 Półsyntetyczny
(0)
Olej silnikowy 2T CASTROL 1l 2T, API TC JASO FB Mineralny
CASTROL
Olej silnikowy 2T CASTROL 1l 2T, API TC JASO FB Mineralny
(0)
Olej silnikowy 4T 20W50 CASTROL Power 1 4l 4T, API SN JASO MA-2 Mineralny
CASTROL
Olej silnikowy 4T 20W50 CASTROL Power 1 4l 4T, API SN JASO MA-2 Mineralny
(0)
Olej silnikowy 2T CASTROL Power 1 Racing 1l 2T, API TC+ JASO FD Syntetyczny
CASTROL
Olej silnikowy 2T CASTROL Power 1 Racing 1l 2T, API TC+ JASO FD Syntetyczny
(0)
Olej silnikowy 4T 10W30 CASTROL Power 1 Racing 4l 4T, API SN JASO MA-2 Syntetyczny
CASTROL
Olej silnikowy 4T 10W30 CASTROL Power 1 Racing 4l 4T, API SN JASO MA-2 Syntetyczny
(0)

Smarowanie silnika zapewnia prawidłową pracę elementów, które współpracują ze sobą, by motocykl mógł się przemieszczać. Najczęściej występują dwa układy smarowania – z suchą i mokrą miską olejową. Ten drugi jest łatwy w obsłudze i stanowi część silnika, a prosta budowa przekłada się na niską awaryjność. Podstawą jest miska olejowa motocykla, do której spływa olej, a następnie jest on zasysany przez pompę i tłoczony do kanałów olejowych w bloku silnika. Całość działa na zasadzie cyrkulacji. W przypadku układu z suchą miską olejową pojawia się osobny zbiornik oleju i wtedy stosowane są dwie pompy – jedna odsysa olej do zbiornika, a druga przekazuje go z powrotem do silnika.

Pompa oleju do motocykla – kiedy wymienić?

Pompa oleju odpowiada za tłoczenie go pod ciśnieniem do specjalnych kanałów w silniku, a więc stanowi ona ważny element dystrybucji środka smarnego. W razie jakiejkolwiek awarii zaświeci się odpowiednia kontrolka, a w nowoczesnych motocyklach z zaawansowanymi wyświetlaczami będzie jej towarzyszył stosowny komunikat. Może się oczywiście zdarzyć, że problemem będzie czujnik, ponieważ kontrolka pojawia się również wtedy, kiedy i ten element pracuje nieprawidłowo. W takim przypadku pierwszą rzeczą jest sprawdzenie poziomu oleju w silniku motocykla. Jeżeli jest na minimum lub poniżej, to należy go uzupełnić i obserwować, czy nie dzieje się nic niepokojącego. Jeśli jednak to nie pomoże, to pozostaje wizyta w serwisie.

Jaki olej do motocykla?

Układ smarowania silnika w motocyklu polega na odpowiedniej jakości i rodzaju oleju. Wyróżniamy oleje syntetyczne, półsyntetyczne i mineralne. Te pierwsze mogą pracować w szerokim zakresie temperatur i zapewniają bardzo dobre właściwości smarne oraz uszczelniające. W miarę możliwości warto stosować olej syntetyczny tak długo, jak jest to możliwe. Kupując go, należy zwrócić uwagę na oznaczenia w formacie XXWXX lub XWXX, gdzie pierwsza liczba informuje o temperaturze gęstnienia, a druga - o maksymalnej temperaturze otoczenia. Najczęściej stosowane są oleje o oznaczeniach 10W40 i 5W50. Olej półsyntetyczny do motocykla używany jest przezornie przez osoby, które kupiły używany jednoślad bez udokumentowanej historii przeglądów. W pierwszej kolejności najlepiej jednak wybrać olej zgodny ze specyfikacją podaną w instrukcji obsługi.