Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Status


A~5090009
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Olej do prowadnic łańcucha ORLEN PILAROL 5l
ORLEN
Olej do prowadnic łańcucha ORLEN PILAROL 5l
(0)
Olej silnikowy 2T ORLEN Trawol 1l 2T, API TC Półsyntetyczny
ORLEN
Olej silnikowy 2T ORLEN Trawol 1l 2T, API TC Półsyntetyczny
(0)
Olej do prowadnic łańcucha ORLEN PILAROL 1l
ORLEN
Olej do prowadnic łańcucha ORLEN PILAROL 1l
(0)
Olej silnikowy 2T ORLEN Trawol 0,1l 2T, API TC Półsyntetyczny
ORLEN
Olej silnikowy 2T ORLEN Trawol 0,1l 2T, API TC Półsyntetyczny
(0)
Olej + filtr -15%
Olej silnikowy 4T 10W40 ORLEN Rider 1l 4T, API SN JASO MA-2 Półsyntetyczny
ORLEN
Olej silnikowy 4T 10W40 ORLEN Rider 1l 4T, API SN JASO MA-2 Półsyntetyczny
(0)
Olej + filtr -15%
Olej silnikowy 4T 10W30 ORLEN Trawol 1l 4T, API CD; SG Mineralny
ORLEN
Olej silnikowy 4T 10W30 ORLEN Trawol 1l 4T, API CD; SG Mineralny
(0)
Olej + filtr -15%
Olej silnikowy 4T 30 ORLEN Trawol 0,6l 4T, API CD; SG Mineralny
ORLEN
Olej silnikowy 4T 30 ORLEN Trawol 0,6l 4T, API CD; SG Mineralny
(0)
Olej + filtr -15%
Olej silnikowy 4T 20W50 ORLEN Rider V-Twin 1l 4T, API SJ JASO MA-2 Mineralny
ORLEN
Olej silnikowy 4T 20W50 ORLEN Rider V-Twin 1l 4T, API SJ JASO MA-2 Mineralny
(0)
Olej do prowadnic łańcucha 68 ORLEN PILAROL 1l biodegradowalny
ORLEN
Olej do prowadnic łańcucha 68 ORLEN PILAROL 1l biodegradowalny
(0)
Olej silnikowy 2T ORLEN Trawol 1l 2T, API TC Półsyntetyczny
ORLEN
Olej silnikowy 2T ORLEN Trawol 1l 2T, API TC Półsyntetyczny
(0)
Olej silnikowy 2T ORLEN Rider Scooter 1l 2T, API TC JASO FD Półsyntetyczny
ORLEN
Olej silnikowy 2T ORLEN Rider Scooter 1l 2T, API TC JASO FD Półsyntetyczny
(0)
Olej + filtr -15%
Olej silnikowy 4T 10W40 ORLEN Rider 4l 4T, API SN JASO MA-2 Półsyntetyczny
ORLEN
Olej silnikowy 4T 10W40 ORLEN Rider 4l 4T, API SN JASO MA-2 Półsyntetyczny
(0)

Oleje/płyny/smary do motocykla mają wpływ na prawidłową eksploatację. Oleje służą do zapewnienia silnikowi i układowi napędowemu właściwego smarowania. Regularna wymiana oleju jest ważna dla zapewnienia długiej żywotności jednostki napędowej. Płyny eksploatacyjne wymieniane są rzadziej, ale nie oznacza to, że można o nich zapomnieć. Najważniejsze to płyn hamulcowy i płyn do chłodnicy do motocykla, jeżeli silnik jest chłodzony cieczą. Z kolei smar do łańcucha służy do właściwej konserwacji napędu i powinien być na wyposażeniu każdego motocyklisty, którego maszyna jest napędzana łańcuchem.

Jaki olej do motocykla?

Na rynku są trzy rodzaje olejów - syntetyczny, półsyntetyczny i mineralny. Najlepiej używać tego pierwszego, ponieważ charakteryzuje się dużą odpornością na wysokie temperatury, ma dobre właściwości czyszczące i uszczelniające, a także pozwala uruchomić silnik nawet przy silnym mrozie. Kupując olej warto trzymać się specyfikacji producenta, a nawet jeśli nie wiadomo, jaki był wlewany wcześniej, to przy nowoczesnych silnikach z powodzeniem można stosować olej syntetyczny. Oznaczenia takie jak np. 10W40 mówią o zakresie temperatur. Pierwsza liczba oznacza temperaturę gęstnienia, a druga - maksymalną temperaturę otoczenia.

Jaki płyn hamulcowy do motocykla?

Płyn hamulcowy stosowany jest w układach hydraulicznych. Przenosi on siłę hamowania z dźwigni hamulca na zacisk hamulcowy. Producenci zalecają kontrolę płynu i ewentualną wymianę nie rzadziej niż co 2 lata. Pierwsze sygnały świadczące o konieczności wymiany to pogorszenie pracy układu hamulcowego i zmiana barwy płynu. Jeżeli płyn jest mętny lub zmieni kolor na bardzo ciemny, to należy go wymienić. Najczęściej stosowany jest płyn hamulcowy do motocykla DOT 4, gdzie temperatura wrzenia wynosi 230 stopni Celsjusza i jest szybko wytracana dzięki procesowi absorpcji wody. Jest też DOT 5.1, gdzie dodano silikon, a temperatura wrzenia wynosi 260 stopni Celsjusza.

Jaki smar do łańcucha motocyklowego?

Wybór smaru powinien zależeć od tego, w jakich warunkach jest wykorzystywany motocykl. Podstawowo dzieli się smary na mokre i suche. Te pierwsze wytrzymują dłuższe przebiegi, ale trzeba je nakładać na gorący łańcuch i dać im wyschnąć, bo w przeciwnym razie można ubrudzić dolną owiewkę i felgę. Suche smary na bazie wosku lub teflonu wymagają częstszego używania, ale też są bardziej odporne na zabrudzenia, ponieważ piasek czy błoto nie będą do nich przylegać.