Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Rozmiar

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6711000
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Dźwignia sprzęgła i hamulca kpl. kolor czarny pasuje do HONDA
POLISPORT
Dźwignia sprzęgła i hamulca kpl. kolor czarny pasuje do HONDA
(0)
Dźwignia sprzęgła i hamulca kpl. kolor czarny pasuje do HONDA
POLISPORT
Dźwignia sprzęgła i hamulca kpl. kolor czarny pasuje do HONDA
(0)
Dźwignia hamulca kolor czarny pasuje do BETA; HONDA
POLISPORT
Dźwignia hamulca kolor czarny pasuje do BETA; HONDA
(0)
Dźwignia sprzęgła kolor czarny pasuje do YAMAHA
POLISPORT
Dźwignia sprzęgła kolor czarny pasuje do YAMAHA
(0)
Dźwignia sprzęgła kolor czarny pasuje do HONDA
POLISPORT
Dźwignia sprzęgła kolor czarny pasuje do HONDA
(0)
Dźwignia hamulca kolor czarny pasuje do KAWASAKI; YAMAHA
POLISPORT
Dźwignia hamulca kolor czarny pasuje do KAWASAKI; YAMAHA
(0)
Dźwignia sprzęgła i hamulca kpl. kolor czarny pasuje do YAMAHA
POLISPORT
Dźwignia sprzęgła i hamulca kpl. kolor czarny pasuje do YAMAHA
(0)
Dźwignia sprzęgła i hamulca kpl. kolor czarny pasuje do BETA
POLISPORT
Dźwignia sprzęgła i hamulca kpl. kolor czarny pasuje do BETA
(0)
Dźwignia hamulca kolor czarny pasuje do KTM
POLISPORT
Dźwignia hamulca kolor czarny pasuje do KTM
(0)
Dźwignia hamulca kolor czarny pasuje do HONDA
POLISPORT
Dźwignia hamulca kolor czarny pasuje do HONDA
(0)
Dźwignia sprzęgła kolor czarny pasuje do HONDA
POLISPORT
Dźwignia sprzęgła kolor czarny pasuje do HONDA
(0)

Kierownica do motocykla służy nie tylko do obierania właściwego kierunku oraz toru jazdy, ale także stanowi podstawę dla najważniejszych elementów sterowania jednośladem. To do niej są przymocowane dźwignie hamulca przedniego i sprzęgła, zegary, przełączniki i manetka gazu. Jej kształt i ułożenie wpływa na pozycję motocyklisty. Do tego można na niej zamontować dodatkowe akcesoria takie jak na przykład uchwyt na telefon lub nawigację. Może też stanowić podstawę dla szyby lub owiewki.

Wymiana kierownicy w motocyklu

Powody, dla których motocykliści decydują się na wymianę kierownicy, mogą być różne. W motocyklach typu cruiser, chopper czy custom jest to w dużej mierze kwestia nadania maszynie pożądanego wyglądu i zazwyczaj kierownica stanowi tylko element układanki przy przerabianiu jednośladu. Wymiana kierownicy motocyklowej może też wynikać z chęci poprawy komfortu jazdy lub modyfikacji pozycji w celu uzyskania lepszej kontroli. W przypadku maszyn używanych w zawodach sportowych kierownice wymienia się na lżejsze i mocniejsze, żeby zmniejszyć masę motocykla i jednocześnie zabezpieczyć się w razie upadku. Niezależnie od motywacji należy pamiętać o odpowiednich wymiarach. Jeżeli wymiana ma dotyczyć samej kierownicy, to powinny one być zgodne z jej mocowaniem. W przeciwnym razie wymiany będzie wymagał również sam element mocujący. Radykalna zmiana rozmiaru lub kształtu może jednak sprawić, że trzeba będzie kupić nowe linki, pancerze, przewody, klamki, gripy i manetkę gazu.

Jaka kierownica do motocykla?

W przypadku cruiserów i chopperów użytkownicy często zmieniają kierownicę na tzw. ape bar lub taką, która zapewnia trzymanie dłoni bliżej ciała. Ta pierwsza sprawia, że kierujący ma ręce wyciągnięte do przodu ku górze. W motocyklach crossowych najczęściej spotkamy kierownice gięte z dodatkowym wspornikiem wzmacniającym. Kierownice gięte spotyka się też w maszynach typu naked oraz turystycznych. Prosty kształt najczęściej jest zarezerwowany dla cruiserów. W sportowych motocyklach drogowych stosuje się kierownice typu clip-on, które wymuszają mocno pochyloną pozycję dającą pełną kontrolę podczas bicia rekordów na torze lub rywalizacji z innymi zawodnikami. Istotna jest również szerokość kierownicy – im będzie ona większa, tym łatwiej wymusić na maszynie zmianę kierunku. Najczęściej używanymi materiałami są aluminium i stal. Często można spotkać kolorowe kierownice, co dodatkowo podniesie atrakcyjność motocykla i nada mu indywidualnego charakteru.