Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Status

Nazwa

Typ filtra

Długość [mm]

Szerokość [mm]

Wysokość [mm]

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6113000
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Filtr powietrza KNECHT LX194
KNECHT
Filtr powietrza KNECHT LX194
(0)
Filtr powietrza KNECHT LX56
KNECHT
Filtr powietrza KNECHT LX56
(0)
Filtr powietrza KNECHT LX984/5
KNECHT
Filtr powietrza KNECHT LX984/5
(0)
Filtr powietrza KNECHT LX75
KNECHT
Filtr powietrza KNECHT LX75
(0)
Filtr powietrza KNECHT LX1841/1
KNECHT
Filtr powietrza KNECHT LX1841/1
(0)
Filtr powietrza KNECHT LX628
KNECHT
Filtr powietrza KNECHT LX628
(0)
Filtr powietrza KNECHT LX4458
KNECHT
Filtr powietrza KNECHT LX4458
(0)
Filtr powietrza KNECHT LX191
KNECHT
Filtr powietrza KNECHT LX191
(0)
Filtr powietrza KNECHT LX4459
KNECHT
Filtr powietrza KNECHT LX4459
(0)
Filtr powietrza KNECHT LX3013
KNECHT
Filtr powietrza KNECHT LX3013
(0)
Filtr powietrza KNECHT LX966
KNECHT
Filtr powietrza KNECHT LX966
(0)
Filtr powietrza KNECHT LX718
KNECHT
Filtr powietrza KNECHT LX718
(0)
Filtr powietrza KNECHT LX1790
KNECHT
Filtr powietrza KNECHT LX1790
(0)
Filtr powietrza KNECHT LX1710
KNECHT
Filtr powietrza KNECHT LX1710
(0)
Filtr powietrza KNECHT LX1293
KNECHT
Filtr powietrza KNECHT LX1293
(0)
Filtr powietrza KNECHT LX578
KNECHT
Filtr powietrza KNECHT LX578
(0)
Filtr powietrza KNECHT LX3595
KNECHT
Filtr powietrza KNECHT LX3595
(0)

Można śmiało powiedzieć, że układ dolotowy w motocyklu pełni rolę jego płuc. Powietrze dostaje się do środka przez specjalnie skonstruowany wlot, a następnie jest filtrowane i kolektor ssący dostarcza je do cylindrów. W zależności od konstrukcji podaje on samo powietrze lub mieszankę paliwowo-powietrzną. Od zestawu filtr powietrza/uszczelka/obudowa zależy czystość powietrza, co ma bezpośredni wpływ na żywotność silnika, ponieważ zbyt duża ilość zanieczyszczeń może doprowadzić do uszkodzenia.

Filtr powietrza/obudowa/uszczelka w motocyklu – jak o niego dbać

Kluczem do długiej żywotności silnika jest regularne wykonywanie przeglądów. Podczas wizyty w serwisie filtry zawsze znajdują się u mechanika na liście podstawowych rzeczy do sprawdzenia. Zdarza się jednak, że dostęp do filtra jest na tyle łatwy, że można samodzielnie się nim zaopiekować. Jest to szczególnie istotne przy filtrach sportowych do motocykli, które mają nieco większe otwory we wkładzie filtrującym. Dzięki temu powietrze może przepływać swobodniej, ale równie swobodnie mogą przedzierać się większe nieczystości. W przypadku tradycyjnych filtrów można spotkać się z wkładami gąbkowymi, które stosowane są najczęściej w skuterach. Takie rozwiązanie pozwala na wielokrotne użycie. Podczas przeglądu wystarczy wyczyścić filtr i nasączyć go specjalnym olejem.

Filtr powietrza do motocykla. Jaki wybrać?

Z jednej strony odpowiedź na to pytanie jest prosta, ponieważ według założeń inżynierów filtr powinien być zgodny ze specyfikacją fabryczną i kropka. Może się zdarzyć, że stosując filtr akcesoryjny, producent motocykla nie uzna naprawy gwarancyjnej, zasłaniając się tym, że użyto produktu niezgodnego z zaleceniami. Wyjątkiem są tutaj dedykowane filtry z katalogu akcesoriów do poszczególnych modeli jednośladów. Standardowo stosuje się filtry papierowe i stalowe, które montuje się przede wszystkim przy mniej wysilonych silnikach. Dalej mamy filtry gąbkowe, które wymagają regularnego czyszczenia. W celu polepszenia osiągów można zastosować filtr sportowy o zwiększonej przepuszczalności powietrza lub filtr stożkowy, który dodatkowo ma większą powierzchnię. Niezależnie od wyboru należy pamiętać o odpowiednim montażu, a jeśli to możliwe, to także osłonięciu filtra za pomocą specjalnej obudowy. Dzięki temu użytkownik może mieć pewność, że wszystko będzie działać, jak należy.