Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Status

Nazwa

Typ filtra

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6113000
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Filtr powietrza CHAMPION CAF0933
CHAMPION
Filtr powietrza CHAMPION CAF0933
(0)
Filtr powietrza CHAMPION CAF0112WS
CHAMPION
Filtr powietrza CHAMPION CAF0112WS
(0)
Filtr powietrza CHAMPION CAF3613
CHAMPION
Filtr powietrza CHAMPION CAF3613
(0)
Filtr powietrza CHAMPION CAF4001WS
CHAMPION
Filtr powietrza CHAMPION CAF4001WS
(0)
Filtr powietrza CHAMPION CAF6602
CHAMPION
Filtr powietrza CHAMPION CAF6602
(0)
Filtr powietrza CHAMPION CAF6912
CHAMPION
Filtr powietrza CHAMPION CAF6912
(0)
Filtr powietrza CHAMPION CAF4012
CHAMPION
Filtr powietrza CHAMPION CAF4012
(0)
Filtr powietrza CHAMPION CAF2611
CHAMPION
Filtr powietrza CHAMPION CAF2611
(0)
Filtr powietrza CHAMPION CAF6601
CHAMPION
Filtr powietrza CHAMPION CAF6601
(0)
Filtr powietrza CHAMPION CAF2910
CHAMPION
Filtr powietrza CHAMPION CAF2910
(0)
Filtr powietrza CHAMPION CAF4101
CHAMPION
Filtr powietrza CHAMPION CAF4101
(0)
Filtr powietrza CHAMPION CAF4011
CHAMPION
Filtr powietrza CHAMPION CAF4011
(0)
Filtr powietrza CHAMPION CAF4107
CHAMPION
Filtr powietrza CHAMPION CAF4107
(0)

Można śmiało powiedzieć, że układ dolotowy w motocyklu pełni rolę jego płuc. Powietrze dostaje się do środka przez specjalnie skonstruowany wlot, a następnie jest filtrowane i kolektor ssący dostarcza je do cylindrów. W zależności od konstrukcji podaje on samo powietrze lub mieszankę paliwowo-powietrzną. Od zestawu filtr powietrza/uszczelka/obudowa zależy czystość powietrza, co ma bezpośredni wpływ na żywotność silnika, ponieważ zbyt duża ilość zanieczyszczeń może doprowadzić do uszkodzenia.

Filtr powietrza/obudowa/uszczelka w motocyklu – jak o niego dbać

Kluczem do długiej żywotności silnika jest regularne wykonywanie przeglądów. Podczas wizyty w serwisie filtry zawsze znajdują się u mechanika na liście podstawowych rzeczy do sprawdzenia. Zdarza się jednak, że dostęp do filtra jest na tyle łatwy, że można samodzielnie się nim zaopiekować. Jest to szczególnie istotne przy filtrach sportowych do motocykli, które mają nieco większe otwory we wkładzie filtrującym. Dzięki temu powietrze może przepływać swobodniej, ale równie swobodnie mogą przedzierać się większe nieczystości. W przypadku tradycyjnych filtrów można spotkać się z wkładami gąbkowymi, które stosowane są najczęściej w skuterach. Takie rozwiązanie pozwala na wielokrotne użycie. Podczas przeglądu wystarczy wyczyścić filtr i nasączyć go specjalnym olejem.

Filtr powietrza do motocykla. Jaki wybrać?

Z jednej strony odpowiedź na to pytanie jest prosta, ponieważ według założeń inżynierów filtr powinien być zgodny ze specyfikacją fabryczną i kropka. Może się zdarzyć, że stosując filtr akcesoryjny, producent motocykla nie uzna naprawy gwarancyjnej, zasłaniając się tym, że użyto produktu niezgodnego z zaleceniami. Wyjątkiem są tutaj dedykowane filtry z katalogu akcesoriów do poszczególnych modeli jednośladów. Standardowo stosuje się filtry papierowe i stalowe, które montuje się przede wszystkim przy mniej wysilonych silnikach. Dalej mamy filtry gąbkowe, które wymagają regularnego czyszczenia. W celu polepszenia osiągów można zastosować filtr sportowy o zwiększonej przepuszczalności powietrza lub filtr stożkowy, który dodatkowo ma większą powierzchnię. Niezależnie od wyboru należy pamiętać o odpowiednim montażu, a jeśli to możliwe, to także osłonięciu filtra za pomocą specjalnej obudowy. Dzięki temu użytkownik może mieć pewność, że wszystko będzie działać, jak należy.