Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Status

Nazwa

Średnica cylindra [mm]

Materiał

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6010095
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Cylinder kompletny (125, 4T) pasuje do HONDA 125 (S-Wing), 125A ABS (S-Wing), 125, 125i, 125 (Dylan), 125i (Scoopy), 125i (Sporty), 125LC 4T
RMS Cylinder silnika RMS 10 008 0102
RMS
RMS Cylinder silnika RMS 10 008 0102
(0)
Cylinder
RMS
Cylinder
(0)
Cylinder kompletny (150, 4T, żeliwny) pasuje do HONDA 150 (Pantheon), 150 (S-Wing), 150, 150i, 150Di, 150ID, 150LC 4T
RMS
Cylinder kompletny (150, 4T, żeliwny) pasuje do HONDA 150 (Pantheon), 150 (S-Wing), 150, 150i, 150Di, 150ID, 150LC 4T
(0)

Cylindry silnika motocyklowego – najważniejsze zadanie

Korpus silnika motocyklowego składa się w skrócie z kilku istotnych części: bloku, w którym znajduje się skrzynia biegów oraz wał korbowy, połączony korbowodami z tłokami, głowicy z pokrywą zaworową, w której znajduje się cały układ rozrządu i zawory, oraz znajdujących się pomiędzy nimi cylindrów lub cylindra (w silnikach jednocylindrowych), w którego wnętrzu poruszają się tłoki oraz odbywa się cały proces spalania. Oczywiście żadna z tych części nie mogłaby działać bez pozostałych, a także dodatkowego osprzętu (układ zasilania, elektryka, układ wydechowy, układ chłodzenia). Wnętrze cylindra jest wyjątkowo gładkie, często pokryte specjalną powłoką która ułatwia ślizg tłoka wraz z pierścieniami w górę i w dół podczas pracy silnika. Gładkość tę uzyskuje się w procesie honowania, czyli precyzyjnego szlifowania cylindrów.

Skutki i przyczyny uszkodzenia cylindra

Cylinder motocyklowy może ulec uszkodzeniu między innymi w efekcie nadmiernego zużycia, nieodpowiedniego smarowania (niski poziom oleju), lub awarii mechanicznych takich jak uszkodzenie pierścieni tłokowych prowadzące do nadmiernego poboru oleju, pęknięcie korbowodu lub przesunięcie się sworznia tłokowego. Do uszkodzenia cylindra w silniku motocyklowym wielokrotnie przyczynia się też uszkodzenie samego tłoka bądź zaworów, których kawałki trafiają do komory spalania i niszczą gładź cylindra. To może doprowadzić do poważnego uszkodzenia gładzi cylindra, zatarcia się tłoka, a pęknięty korbowód może nawet zrobić dziurę w cylindrze. Głębokie rysy, pęknięcia powstałe na gładzi cylindra również eliminują go z dalszego użycia i jedynym rozwiązaniem pozostaje wymiana cylindra oraz uszczelek na nowe.

Koszty wymiany cylindra motocyklowego

Jeśli uszkodzeniu uległ silnik dwu- lub czterocylindrowy, co zdarza się rzadziej, jego naprawa bądź wymiana cylindrów na nowe zwykle jest bardzo kosztowna i nieopłacalna. Najczęściej jednak uszkodzeniom ulegają cylindry w silnikach jednocylindrowych, głównie dwusuwowych, ale także czterosuwowych. Zwykle wiąże się to ze sporym wysileniem silnika więc najczęściej przytrafia się silnikom motocykli do off-roadu, ale również skuterom czy quadom. Wymiana cylindra w tego typu silniku na nowy jest zdecydowanie mniej kosztowna i łatwiejsza do wykonania.

W ofercie sklepu I’M Inter Motors znajdziesz szeroką ofertę cylindrów do motocykli, a także kompletnych zestawów do remontu silnika składających się z cylindrów, tłoków, pierścieni oraz uszczelek renomowanych producentów takich jak Athena, Cylinder Works czy RMS. Znajdziesz tu cylindry do quadów o dużej pojemności oraz motocykli i skuterów dwu- oraz czterosuwowych z kompletnym osprzętem potrzebnym do wymiany.