Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Status

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6010095

Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do YAMAHA 250F, 250FX
ATHENA
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do YAMAHA 250F, 250FX
(0)
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do YAMAHA 400F, 426F
ATHENA
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do YAMAHA 400F, 426F
(0)
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do SUZUKI 700X (KingQuad), 750X (Kingquad)
ATHENA
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do SUZUKI 700X (KingQuad), 750X (Kingquad)
(0)
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do GAS GAS 250, 250F 4T; YAMAHA 250F
ATHENA
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do GAS GAS 250, 250F 4T; YAMAHA 250F
(0)
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do LAVERDA 750
ATHENA
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do LAVERDA 750
(0)
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do SUZUKI 250
ATHENA
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do SUZUKI 250
(0)
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do KAWASAKI 500
ATHENA
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do KAWASAKI 500
(0)
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do KAWASAKI 110
ATHENA
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do KAWASAKI 110
(0)
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do POLARIS 90
ATHENA
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do POLARIS 90
(0)
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do YAMAHA 490
ATHENA
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do YAMAHA 490
(0)
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do KTM 250, 300, 300 (Europe), 360, 380, 250 2T, 250 (Enduro Comp.), 300 (Enduro Competition), 300 (Motocross)
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do YAMAHA 600 (Fazer)
ATHENA
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do YAMAHA 600 (Fazer)
(0)
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do KAWASAKI 800, 800 (Classic), 800 (Drifter), 800 Vulcan
ATHENA
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do KAWASAKI 800, 800 (Classic), 800 (Drifter), 800 Vulcan
(0)
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do YAMAHA 175, 175MX
ATHENA
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do YAMAHA 175, 175MX
(0)
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do YAMAHA 250, 250 2T, 250X
ATHENA
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do YAMAHA 250, 250 2T, 250X
(0)
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do HUSQVARNA 65; KTM 50, 50 (Mini), 50Junior LC, 65
ATHENA
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do HUSQVARNA 65; KTM 50, 50 (Mini), 50Junior LC, 65
(0)
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do KTM 250, 250 (SixDays), 350, 350 (SixDays), 250 (Factory Edition)
ATHENA
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do KTM 250, 250 (SixDays), 350, 350 (SixDays), 250 (Factory Edition)
(0)
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do KTM 65
ATHENA
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do KTM 65
(0)
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do SUZUKI 250
ATHENA
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do SUZUKI 250
(0)
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do KTM 65
ATHENA
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do KTM 65
(0)
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do APRILIA 125, 125 Replica; DERBI 125, 125 4T, 125 (EU3), 125R DRD Racing 4T, 125R SM Racing 4T
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do SUZUKI 450 (Quadracer), 450Z (Quadracer)
ATHENA
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do SUZUKI 450 (Quadracer), 450Z (Quadracer)
(0)
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do YAMAHA 80, 85
ATHENA
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do YAMAHA 80, 85
(0)
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do HONDA 250R
ATHENA
Uszczelka podstawy cylindra ATHENA pasuje do HONDA 250R
(0)
1 z 13 następna

Cylindry silnika motocyklowego – najważniejsze zadanie

Korpus silnika motocyklowego składa się w skrócie z kilku istotnych części: bloku, w którym znajduje się skrzynia biegów oraz wał korbowy, połączony korbowodami z tłokami, głowicy z pokrywą zaworową, w której znajduje się cały układ rozrządu i zawory, oraz znajdujących się pomiędzy nimi cylindrów lub cylindra (w silnikach jednocylindrowych), w którego wnętrzu poruszają się tłoki oraz odbywa się cały proces spalania. Oczywiście żadna z tych części nie mogłaby działać bez pozostałych, a także dodatkowego osprzętu (układ zasilania, elektryka, układ wydechowy, układ chłodzenia). Wnętrze cylindra jest wyjątkowo gładkie, często pokryte specjalną powłoką która ułatwia ślizg tłoka wraz z pierścieniami w górę i w dół podczas pracy silnika. Gładkość tę uzyskuje się w procesie honowania, czyli precyzyjnego szlifowania cylindrów.

Skutki i przyczyny uszkodzenia cylindra

Cylinder motocyklowy może ulec uszkodzeniu między innymi w efekcie nadmiernego zużycia, nieodpowiedniego smarowania (niski poziom oleju), lub awarii mechanicznych takich jak uszkodzenie pierścieni tłokowych prowadzące do nadmiernego poboru oleju, pęknięcie korbowodu lub przesunięcie się sworznia tłokowego. Do uszkodzenia cylindra w silniku motocyklowym wielokrotnie przyczynia się też uszkodzenie samego tłoka bądź zaworów, których kawałki trafiają do komory spalania i niszczą gładź cylindra. To może doprowadzić do poważnego uszkodzenia gładzi cylindra, zatarcia się tłoka, a pęknięty korbowód może nawet zrobić dziurę w cylindrze. Głębokie rysy, pęknięcia powstałe na gładzi cylindra również eliminują go z dalszego użycia i jedynym rozwiązaniem pozostaje wymiana cylindra oraz uszczelek na nowe.

Koszty wymiany cylindra motocyklowego

Jeśli uszkodzeniu uległ silnik dwu- lub czterocylindrowy, co zdarza się rzadziej, jego naprawa bądź wymiana cylindrów na nowe zwykle jest bardzo kosztowna i nieopłacalna. Najczęściej jednak uszkodzeniom ulegają cylindry w silnikach jednocylindrowych, głównie dwusuwowych, ale także czterosuwowych. Zwykle wiąże się to ze sporym wysileniem silnika więc najczęściej przytrafia się silnikom motocykli do off-roadu, ale również skuterom czy quadom. Wymiana cylindra w tego typu silniku na nowy jest zdecydowanie mniej kosztowna i łatwiejsza do wykonania.

W ofercie sklepu I’M Inter Motors znajdziesz szeroką ofertę cylindrów do motocykli, a także kompletnych zestawów do remontu silnika składających się z cylindrów, tłoków, pierścieni oraz uszczelek renomowanych producentów takich jak Athena, Cylinder Works czy RMS. Znajdziesz tu cylindry do quadów o dużej pojemności oraz motocykli i skuterów dwu- oraz czterosuwowych z kompletnym osprzętem potrzebnym do wymiany.