Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Status

Zastosowanie

Pojemność akumulatora [Ah]

Prąd rozruchu akumulatora [A]

Typ akumulatora

Biegunowość akumulatora

Model akumulatora

Długość [mm]

Szerokość [mm]

Wysokość [mm]

Napięcie znamionowe akumulatora [V]

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~5090003
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Akumulator motocyklowy NOCO NLP5 12V 2Ah 250A P+
NOCO
Akumulator motocyklowy NOCO NLP5 12V 2Ah 250A P+
(0)
Akumulator motocyklowy NOCO NLP9 12V 3Ah 400A L+
NOCO
Akumulator motocyklowy NOCO NLP9 12V 3Ah 400A L+
(0)
Akumulator motocyklowy NOCO NLP20 12V 7Ah 500A P+
NOCO
Akumulator motocyklowy NOCO NLP20 12V 7Ah 500A P+
(0)
Akumulator motocyklowy NOCO NLP14 12V 4Ah 500A L+
NOCO
Akumulator motocyklowy NOCO NLP14 12V 4Ah 500A L+
(0)
Akumulator motocyklowy NOCO NLP30 12V 8Ah 500A P+
NOCO
Akumulator motocyklowy NOCO NLP30 12V 8Ah 500A P+
(0)

Akumulator rozruchowy motocyklowy to jeden z najważniejszych elementów jednośladowej układanki, ponieważ to dzięki niemu można uruchomić silnik oraz korzystać z różnych gadżetów zamontowanych na pokładzie. Akumulator motocyklowy to także element, który zużywa się w zależności od tego, jak motocyklista o niego dba i czy jest dobrze dobrany. Warto wiedzieć, jak odczytać jego parametry i czym kierować się przy zakupie.

Rodzaje akumulatorów motocyklowych

Najstarszym typem akumulatora rozruchowego do motocykla są baterie kwasowo-ołowiowe, które zawierają płynny elektrolit. Ten z czasem paruje, więc należy często sprawdzać jego stan, żeby nie było niespodzianek w trakcie jazdy. Używa się go w starszych konstrukcjach pozbawionych zaawansowanej elektroniki. Najpopularniejszym obecnie typem akumulatorów są te typu AGM. Składają się z dodatnich i ujemnych płyt, w które wsiąka dołączony w zestawie elektrolit. Trzeci typ to akumulatory motocyklowe żelowe, które są szczelne, odporne na wstrząsy i głębokie rozładowanie oraz umożliwiają niemal dowolne położenie w konstrukcji motocykla. Do elektrolitu dodaje się tutaj żel krzemionkowy. Wreszcie czwarty typ to baterie litowo-jonowe, które są lekkie, mają długą żywotność i szybko można je naładować. Brak elektrolitu sprawia, że można je ułożyć w dowolnej pozycji, choć oczywiście ograniczeniem będzie to, jak zbudowany został motocykl.

Jak wybrać dobry akumulator motocyklowy?

Skoro już wiadomo, jakie są rodzaje akumulatorów, to oczywiście należy wybrać ten najlepszy, który będzie odpowiadał oczekiwaniom użytkownika oraz specyfikacji maszyny. Każdy akumulator ma określoną pojemność, która wpływa na czas pracy i wydajność. Parametr ten jest wyrażany w amperogodzinach (Ah) i należy dobierać go zgodnie z instrukcją użytkowania motocykla. Można kupić akumulator o większej pojemności niż zalecana, ale przyjmuje się, że nie należy przekraczać jej o więcej niż 10 procent. Drugi ważny parametr to wartość prądu rozruchowego, którą podaje się w amperach (A). Tu oczywiście również można postawić na większą wartość, ale z umiarem. Najlepiej trzymać się zaleceń producenta, co będzie gwarancją trwałości zarówno dla baterii, jak i motocykla, ponieważ elektryka i elektronika potrafią być bardzo wrażliwe. Zastosowanie nieodpowiedniego akumulatora może również doprowadzić do utraty gwarancji.