Kawasaki Er

#WSK

Marka

Model

Rok produkcji

CCM

KM

KW

Paliwo

Wyczyść wybór

Rok produkcji

CCM

KM

KW

Paliwo

Mamy dla Ciebie 35 wyników
Doprecyzuj kryteria aby znaleźć odpowiedni pojazd



Kawasaki ER5 — japoński motocykl klasy Naked produkowany w latach 1997-2006 (po raz pierwszy zaprezentowany na targach w 1996 roku). Model ER5, nazywany również ER 500 Twister, utrzymał się w ofercie japońskiego giganta przez 10 sezonów z kilku powodów. Za co motocykliści pokochali średniaka od Kawasaki i dlaczego nawet kilkanaście lat po premierze ER5 jest chętnie wybierane przez początkujących kierowców?

Cechy motocykla Kawasaki ER5 (ER 500 Twister):

Prosta i aktualizowana budowa — Kawasaki ER5 to nieskomplikowany jednoślad i należy na to patrzeć jak na jego największą zaletę. Prosty silnik, podstawowy układ hamulcowy (z przodu jedna tarcza hamulcowa i dwutłoczkowy zacisk hamulcowy, natomiast z tyłu mechaniczny hamulec bębnowy) i najzwyklejsze zawieszenie, które w trakcie produkcji na bieżąco modyfikowano (konstruktorzy ingerowali w widelec dwa razy — w 2001 i 2004 roku, m.in. montując twardsze sprężyny) — ot całe Kawasaki ER 500 Twister.

Niskie koszty eksploatacji i naprawy — nieskomplikowana budowa i oszczędny silnik to przepis na idealny motocykl dla początkującego kierowcy. Większość napraw w modelu ER5 można wykonać samodzielnie przy użyciu podstawowych narzędzi. Jeśli dodamy do tego niskie ceny części zamiennych i eksploatacyjnych oraz niewielkie spalanie (5 l/100 kilometrów w trasie i tylko 1 litr więcej w mieście), to otrzymamy maszynę na każdą kieszeń.

Atrakcyjne osiągi — Kawasaki ER5 nigdy nie było postrzegane jako demon prędkości, jednak nie o to chodzi w motocyklu klasy 500. Dwucylindrowy silnik w układzie rzędowym generuje moc maksymalną 50 KM przy 9000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 45 Nm przy 7200 obr./min. Przy masie 180 kilogramów (na sucho; z paliwem i płynami eksploatacyjnymi waga modelu Er 500 Twister wzrasta do prawie 200 kilogramów) takie liczby pozwalają rozpędzić się do 185 km/h.

Bezawaryjność — jednostka napędowa i wiele innych elementów modelu ER5 pochodzi z innych jednośladów japońskiego producenta. Silnik zamknięty w stalowej ramie ER 500 Twister znajdziemy również w modelach GPZ500 (sportowo-turystyczny), KLE500 (turystyczne enduro) i EN500 (chopper), które pojawiły się w ofercie na kilka lat przed ER5. Oznacza to, że motocykliści mieli wystarczająco dużo czasu, żeby przetestować silnik i przekonać się do jego charakteru.

Akcesoria i części motocyklowe do Kawasaki ER5 (ER 500 Twister) — duża popularność modelu ER5 (zarówno w latach produkcji, jak i dzisiaj) sprawia, że z łatwością znajdziesz części i akcesoria do własnego egzemplarza. W naszym sklepie internetowym i salonach stacjonarnych Inter Motors możesz przebierać wśród części zamiennych (m.in. elementy instalacji elektrycznej, oświetlenia i układu chłodzenia) i eksploatacyjnych (m.in. zębatki, świeca zapłonowa, klocki hamulcowe, łańcuch napędowy, opony i akumulator).