Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Status

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6800000
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Zestaw naprawczy sprzęgła jednokierunkowego 25-1716 pasuje do CAN-AM
ALL BALLS
Zestaw naprawczy sprzęgła jednokierunkowego 25-1716 pasuje do CAN-AM
(0)
Przewód akumulatora (długość calowa 27cal, kolor czarny)
ALL BALLS
Przewód akumulatora (długość calowa 27cal, kolor czarny)
(0)
Przewód akumulatora (długość calowa 7cal, kolor czarny)
ALL BALLS
Przewód akumulatora (długość calowa 7cal, kolor czarny)
(0)
Przewód akumulatora (długość calowa 10cal, kolor bezbarwny)
ALL BALLS
Przewód akumulatora (długość calowa 10cal, kolor bezbarwny)
(0)
Zestaw naprawczy sprzęgła jednokierunkowego 25-1782 pasuje do CAN-AM
ALL BALLS
Zestaw naprawczy sprzęgła jednokierunkowego 25-1782 pasuje do CAN-AM
(0)
Bendiks 79-2104 pasuje do HARLEY DAVIDSON
ALL BALLS
Bendiks 79-2104 pasuje do HARLEY DAVIDSON
(0)
Bendiks 79-2101 pasuje do HARLEY DAVIDSON
ALL BALLS
Bendiks 79-2101 pasuje do HARLEY DAVIDSON
(0)
Rozrusznik 80-1009 (moc znamionowa 1,4kW, kolor czarny) pasuje do BUELL; HARLEY DAVIDSON
ALL BALLS
Rozrusznik 80-1009 (moc znamionowa 1,4kW, kolor czarny) pasuje do BUELL; HARLEY DAVIDSON
(0)
Rozrusznik 80-1002 (moc znamionowa 1,4kW, kolor chromowany) pasuje do HARLEY DAVIDSON
ALL BALLS
Rozrusznik 80-1002 (moc znamionowa 1,4kW, kolor chromowany) pasuje do HARLEY DAVIDSON
(0)
Rozrusznik 80-1004 (moc znamionowa 1,7kW, kolor chromowany) pasuje do HARLEY DAVIDSON
ALL BALLS
Rozrusznik 80-1004 (moc znamionowa 1,7kW, kolor chromowany) pasuje do HARLEY DAVIDSON
(0)
Bendiks 79-2112 pasuje do HARLEY DAVIDSON
ALL BALLS
Bendiks 79-2112 pasuje do HARLEY DAVIDSON
(0)
Rozrusznik 80-1014 (moc znamionowa 1,4kW, kolor chromowany) pasuje do HARLEY DAVIDSON
ALL BALLS
Rozrusznik 80-1014 (moc znamionowa 1,4kW, kolor chromowany) pasuje do HARLEY DAVIDSON
(0)
Rozrusznik 80-1003 (moc znamionowa 1,7kW, kolor czarny) pasuje do HARLEY DAVIDSON
ALL BALLS
Rozrusznik 80-1003 (moc znamionowa 1,7kW, kolor czarny) pasuje do HARLEY DAVIDSON
(0)
Rozrusznik 80-1015 (moc znamionowa 1,4kW, kolor czarny) pasuje do HARLEY DAVIDSON
ALL BALLS
Rozrusznik 80-1015 (moc znamionowa 1,4kW, kolor czarny) pasuje do HARLEY DAVIDSON
(0)
Rozrusznik 80-1017 (moc znamionowa 1,4kW, kolor czarny) pasuje do HARLEY DAVIDSON
ALL BALLS
Rozrusznik 80-1017 (moc znamionowa 1,4kW, kolor czarny) pasuje do HARLEY DAVIDSON
(0)
Rozrusznik 80-1010 (moc znamionowa 1,4kW, kolor chromowany) pasuje do BUELL; HARLEY DAVIDSON
ALL BALLS
Rozrusznik 80-1010 (moc znamionowa 1,4kW, kolor chromowany) pasuje do BUELL; HARLEY DAVIDSON
(0)
Przekaźnik rozrusznika 79-1101 pasuje do BUELL; HARLEY DAVIDSON
ALL BALLS
Przekaźnik rozrusznika 79-1101 pasuje do BUELL; HARLEY DAVIDSON
(0)
Elektrozawór rozrusznika 79-2111 pasuje do HARLEY DAVIDSON
ALL BALLS
Elektrozawór rozrusznika 79-2111 pasuje do HARLEY DAVIDSON
(0)
Rozrusznik 80-1001 (moc znamionowa 1,4kW, kolor czarny) pasuje do HARLEY DAVIDSON
ALL BALLS
Rozrusznik 80-1001 (moc znamionowa 1,4kW, kolor czarny) pasuje do HARLEY DAVIDSON
(0)

W nowoczesnych motocyklach szosowych i skuterach układ elektryczny jest bardziej rozbudowany, niż mogłoby się wydawać: układ rozruchowy, zapłonowy, oświetlenie, systemy dbające o bezpieczeństwo kierującego, komputer sterujący pracą silnika, cyfrowe wyświetlacze – to tylko wierzchołek góry lodowej rzeczy, które potrzebują napięcia elektrycznego do prawidłowego funkcjonowania.

Dlatego warto dbać nie tylko o zdrowie silnika, ale również interesować się stanem styków, połączeń, złączek, okablowania i oczywiście akumulatora, bez którego nawet najsprawniejszy układ elektryczny nie będzie działał prawidłowo.

Akumulator do motocykla – jak wybrać?

W pierwszej kolejności ważny jest wybór akumulatora. Najlepiej zapoznać się z instrukcją obsługi pojazdu i kupić akumulator zgodny ze specyfikacją producenta. Wyróżniamy akumulatory kwasowo-ołowiowe z płytkami ołowiu i dwutlenku ołowiu umieszczonymi w roztworze kwasu siarkowego. To typ stosowany w starszych jednośladach. Wyparły go tzw. akumulatory bezobsługowe, które nie wymagają uzupełniania wody destylowanej. Dalej mamy bardziej zaawansowane akumulatory żelowe i AGM, gdzie elektrolit znajduje się w krzemionce lub matach z włókna szklanego. Takie baterie można umieścić poziomo lub do góry dnem.

Najnowszym krzykiem mody są akumulatory litowo-jonowe, które są bardzo lekkie, ale jednocześnie mniej odporne na skrajne temperatury, dlatego znajdują zastosowanie głównie w sporcie.

Układ elektryczny motocykla – częste awarie

Z racji tego, że układ elektryczny jest dość rozległy, to nie sposób wymienić wszystkich jego usterek. Często spotykane awarie to uszkodzony czujnik światła hamowania, który można łatwo wymienić samemu i zajmuje to kilka minut. Jeżeli występuje problem z uruchomieniem motocykla, to należy zwrócić się w kierunku rozrusznika, modułu zapłonowego lub czujnika temperatury.

Często wymienianym elementem są również przerywacze i dotyczy to przerabiania kierunkowskazów z halogenowych na LED, żeby uzyskać odpowiednią częstotliwość "migania". Uszkodzeniu może również ulec alternator, co można rozpoznać po zbyt niskim napięciu podawanym do akumulatora. Podobne objawy daje też uszkodzony regulator napięcia. We współczesnych motocyklach diagnoza usterek jest prosta, ponieważ wystarczy podłączyć jednoślad w serwisie do komputera diagnostycznego.