Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Status

Nazwa

Pojemność [l]

Linia produktowa

Przeznaczenie


A~5010249
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Smar do łańcucha LIQUI MOLY CHAINLUBE 0,4l
LIQUI MOLY
Smar do łańcucha LIQUI MOLY CHAINLUBE 0,4l
(0)
Smar do łańcucha LIQUI MOLY CHAINLUBE 0,05l
LIQUI MOLY
Smar do łańcucha LIQUI MOLY CHAINLUBE 0,05l
(0)
Smar do łańcucha LIQUI MOLY CHAINLUBE 0,25l
LIQUI MOLY
Smar do łańcucha LIQUI MOLY CHAINLUBE 0,25l
(0)

Łańcuch w motocyklu wymaga odpowiedniej pielęgnacji i tu z pomocą przychodzą preparaty smarujące do motocykla oraz chemia do czyszczenia motocykla, którą należy usunąć zabrudzenia zebrane z drogi w trakcie jazdy. Napęd w motocyklu po pewnym czasie zawsze będzie wymagał wymiany, ale przy odpowiedniej pielęgnacji i obsłudze można ten moment znacznie opóźnić i zaoszczędzić sporo pieniędzy. Jaki smar do łańcucha motocyklowego wybrać? Jak dbać o łańcuch?

Jak serwisować łańcuch w motocyklu?

Podstawowymi czynnościami, które motocyklista może i powinien samodzielnie przeprowadzić przy napędzie motocyklowym, jest czyszczenie i smarowanie łańcucha. Raz na trzy lub cztery smarowania warto przeprowadzić zabieg czyszczenia przy pomocy specjalnego sprayu do czyszczenia łańcucha motocyklowego oraz miękkiej szczotki, która dotrze do wszystkich zakamarków ogniw. Dzięki temu będą one mogły swobodnie pracować. Po dokładnym rozprowadzeniu chemii warto spłukać ją wodą pod ciśnieniem i pozostawić do wyschnięcia na godzinę lub dwie. Po odparowaniu wody można przystąpić do smarowania. Częstotliwość smarowania jest zależna od specyfiki użytkowania motocykla, ale przyjmuje się, że należy to robić co około 400 do 500 km. Po użyciu smaru warto odczekać od 30 minut do godziny, żeby ten dobrze przyległ do łańcucha, ponieważ w przeciwnym razie dojdzie do zabrudzenia felgi, wahacza i innych elementów. Ważną kwestią jest też sprawdzanie naciągu łańcucha i regulacja zgodnie z zaleceniami producenta, które można znaleźć w instrukcji obsługi.

Preparaty smarujące do motocykla. Jaki smar do łańcucha?

Wybór odpowiedniego smaru to trudne zadanie. Standardowo stosuje się mokre smary, które wystarczają na dłużej, ale też łatwiej zbierają zanieczyszczenia, ponieważ przykleja się do nich kurz i pył zbierany z drogi. Na drugim biegunie są smary suche, które szybciej schną, doskonale przylegają do ogniw i nie pozostawiają mokrej powłoki. Głównym składnikiem jest tutaj teflon, który chroni łańcuch przed korozją i zanieczyszczeniami, ale jednocześnie taki smar nie lubi jazdy w mokrych warunkach. Złotym środkiem wydaje się olejarka do łańcucha, która automatycznie dozuje olej podczas jazdy. Zwolennicy tego rozwiązania przekonują, że dzięki temu nie trzeba często doglądać napędu i wystarczy wyczyścić go co ok. 2 do 5 tys. km. Przeciwnicy twierdzą, że olejarka nie tylko smaruje łańcuch, ale też brudzi inne elementy. Rozwiązaniem jest odpowiednie wyregulowanie i dobór właściwego oleju pod kątem temperatury otoczenia.