Cena



Status

Nazwa

Wysokość [mm]

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6215060~571
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Napinacz łańcucha rozrządu INPARTS IP000467
INPARTS
Napinacz łańcucha rozrządu INPARTS IP000467
(0)
Napinacz łańcucha rozrządu INPARTS IP000066
INPARTS
Napinacz łańcucha rozrządu INPARTS IP000066
(0)
Uszczelki inne S410250108002 ATHENA pasuje do KAWASAKI
ATHENA
Uszczelki inne S410250108002 ATHENA pasuje do KAWASAKI
(0)
Napinacz łańcucha rozrządu TOURMAX PRK-102
TOURMAX
Napinacz łańcucha rozrządu TOURMAX PRK-102
(0)
ATHENA Napinacz łańcucha rozrządu S410485078012
ATHENA
ATHENA Napinacz łańcucha rozrządu S410485078012
(0)

Uszkodzenia łańcucha rozrządu, jak też innych elementów w tym obszarze często są niezauważalne. Trzeba jednak wiedzieć, że są to elementy eksploatacyjne, które wraz z użytkowaniem się zużywają i tym samym wymagają wymiany. Konsekwencje jazdy z niesprawnym rozrządem mogą być bardzo poważne, jest to na pewno niebezpieczne, więc warto jest ten element regularnie sprawdzać.

Jednym z elementów rozrządu jest napinacz łańcucha. To niewielka część, która jednak pełni bardzo ważną funkcję. To właśnie on odpowiada za sprawne działanie łańcucha.

Dlaczego napinacz łańcucha jest taki ważny?

Jak sama nazwa wskazuje, napinacz łańcucha jest odpowiedzialny za jego właściwe napięcie, który kolei łączy wał korbowy z rozrządem. Dzięki niemu łańcuch nie przeskakuje, czego skutkiem mogłyby być zakłócenia w pracy silnika. Dotyczy to jednak tylko sprawnego napinacza. Jeśli jest zużyty lub uszkodzony, łańcuch nie ma odpowiedniego napięcia, co negatywnie wpływa na bezpieczeństwo jazdy.

Problemem jest jednak nierzadko brak wyraźnych sygnałów, że w tym miejscu jednośladu dzieje się coś niedobrego. Może jednak pojawić się stukanie, cykanie przy dłuższym uruchamianiu silnika, a także szum. Kierowcy kojarzą te dźwięki bardziej z uszkodzeniem łańcucha, niż jego napinacza. Potem okazuje się jednak, że to napinacz jest winny tym dźwiękom i to jego należy wymienić.

Uszkodzenie napinacza to jedna z częściej pojawiających się usterek rozrządu, czego świadomość ma coraz więcej motocyklistów. Uszkodzony na pewno koniecznie trzeba wymienić, ponieważ łańcuch przez to nie spełnia swojej funkcji.

Wymiana napinacza łańcucha w motocyklu

Czy napinacz łańcucha w motocyklu można wymienić samodzielnie? Oczywiście, potrzebne są do tego jednak odpowiednie narzędzia i wiedza dotycząca budowy motoru. Najpierw pojazd ustaw w stabilnej pozycji, co ułatwi Ci na pewno całą pracę. Warto jest odkręcić kanapę i boczne owiewki. Zdemontuj zbiornik paliwa, dobrze jest, jeśli w baku jest mało paliwa. W zależności od modelu pojazdu napinacz może znajdować się w innym miejscu, jednak po zdjęciu zbiornika paliwa, powinieneś mieć już do niego dostęp.

Zdejmij teraz pokrywę głowicy, ustaw tłok w GMP, a następnie sprawdź oznaczenia na kołach zębatych. Jeśli zrobiłeś to poprawnie znaki FE będzie ustawiony w jednej linii z płaszczyzną głowicy. Pozostaje jeszcze wykręcić napinacz. Po wykonaniu wszystkich tych czynności, zamontuj nowy napinacz i kolejne elementy.

Napięcie łańcucha jest bardzo ważne dla pracy zarówno rozrządu, jak i silnika oraz całego motocykla. Sprawdź części motocyklowe w naszym sklepie.