Powstanie marki datuje się na rok 1951. Firma, która dała początek Beringowi, nazywała się Plastex. Grupa, której główną działalnością było projektowanie i produkcja odzieży ochronnej dla jednośladów, a jedna z jej spółek zależnych specjalizowała się w produkcji odzieży dla żeglarzy długodystansowych. Cieśnina Beringa to skrzyżowanie Alaski i Syberii, położone poniżej 60° równoleżnika i jest zamarznięta przez kilka miesięcy w roku. Omiatane przez gwałtowne wiatry, naznaczone niezwykle surowym klimatem, to niegościnne środowisko zamieszkują wyłącznie zwierzęta posiadające organizmy i systemy ochronne przystosowane do wytrzymania tych warunków klimatycznych.

Łącząc tradycję jakości i ciągłe dążenie do innowacji, marka bardzo szybko odniosła sukces wśród użytkowników jednośladów. Technologicznie wyprzedzając swoje czasy, szczególnie pod względem wodoodporności swoich produktów, Bering skoncentrował swoje wysiłki na bezpieczeństwie motocyklisty.
Od momentu powstania Bering pisał swoją historię na temat łączenia bezpieczeństwa i jakości. Dla Was.
Symbolem marki jest niedźwiedź polarny z arktycznego lodu: odporny na wodę, zimno, wstrząsy i poślizgnięcia. Niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym motocyklistą, profesjonalistą na torze, czy zwykłym amatorem, jesteś świadomy zagrożeń związanych z jazdą na jednośladach. Ryzyko jest zawsze obecne. Ale nie zastąpi przyjemności z jazdy. Bering łączy najwyższy poziom bezpieczeństwa z komfortem użytkowania.

1. Bezpieczeństwo: Projektowanie, produkcja i sprzedaż najlepszych rozwiązań produktowych w zakresie wyposażenia bezpieczeństwa dla kierowców motocykli.
2. Niezawodność: Aby zapewnić standard jakości produkcji, który spełnia najwyższe oficjalne standardy.
3. Innowacja: Przewidujemy i projektujemy rozwiązania jutra.
Marka zawsze przywiązywała szczególną wagę do wzornictwa swoich produktów, oferując swoim klientom produkty w pełni niezawodne, a jednocześnie spełniające oczekiwania klientów poszukujących kreatywności i modnego wyglądu. Istnieje wiele interakcji pomiędzy możliwościami, jakie daje technologia produktu, warunkami użytkowania i poziomem bezpieczeństwa. Zespoły projektowe i stylizacyjne Beringa opanowały te parametry.