Cena



Status

Układ zapłonowy / żarowy

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6811050

BORGWARNER (BERU)
Cewka zapłonowa BORGWARNER (BERU) ZS 384
Rodzaj Połączenie SAE
Strona zabudowy Prawa
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
Cena regularna  
392.91
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
BORGWARNER (BERU)
Cewka zapłonowa BORGWARNER (BERU) ZS 385
Rodzaj Połączenie SAE
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Cena regularna  
406.82
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
DZE
Cewka zapłonowa DZE DZE00250
Do koszyka
 
(0)
5 szt.
Cena regularna  
91.88
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
DZE
Cewka zapłonowa DZE DZE00266
Do koszyka
 
(0)
9 szt.
Cena regularna  
153.21
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
DZE
Cewka zapłonowa DZE DZE00267
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
Cena regularna  
148.14
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
DZE
Cewka zapłonowa DZE DZE00269
Do koszyka
 
(0)
7 szt.
Cena regularna  
95.64
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
DZE
Cewka zapłonowa DZE DZE00293
Do koszyka
 
(0)
6 szt.
Cena regularna  
117.18
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
DZE
Cewka zapłonowa DZE DZE01201
Szerokość [mm] 69
Wysokość [mm] 6
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
Cena regularna  
72.62
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
DZE
Cewka zapłonowa DZE DZE01202
Szerokość [mm] 69
Wysokość [mm] 22
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
Cena regularna  
74.82
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
DZE
Cewka zapłonowa DZE DZE01214
Szerokość [mm] 71
Wysokość [mm] 4
Do koszyka
 
(0)
6 szt.
Cena regularna  
106.79
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
DZE
Cewka zapłonowa DZE DZE04015
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
Cena regularna  
98.46
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
DZE
Cewka zapłonowa DZE DZE04016
Do koszyka
 
(0)
10 szt.
Cena regularna  
134.99
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
DZE
Cewka zapłonowa DZE DZE04017
Do koszyka
 
(0)
6 szt.
Cena regularna  
91.23
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
DZE
Cewka zapłonowa DZE DZE04018
Do koszyka
 
(0)
4 szt.
Cena regularna  
90.23
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
DZE
Cewka zapłonowa DZE DZE04019
Do koszyka
 
(0)
7 szt.
Cena regularna  
90.18
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
DZE
Cewka zapłonowa DZE DZE04020
Do koszyka
 
(0)
3 szt.
Cena regularna  
90.23
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
DZE
Cewka zapłonowa DZE DZE04021
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
Cena regularna  
114.32
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
DZE
Cewka zapłonowa DZE DZE04031
Do koszyka
 
(0)
3 szt.
Cena regularna  
88.52
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
DZE
Cewka zapłonowa DZE DZE04041
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
Cena regularna  
137.76
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
DZE
Cewka zapłonowa DZE DZE04053
Do koszyka
 
(0)
4 szt.
Cena regularna  
160.99
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
DZE
Cewka zapłonowa DZE DZE04056
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
Cena regularna  
117.93
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
DZE
Cewka zapłonowa DZE DZE04059
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
Cena regularna  
91.23
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
DZE
Cewka zapłonowa DZE DZE04060
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Cena regularna  
188.99
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
DZE
Cewka zapłonowa DZE DZE04082
Do koszyka
 
(0)
9 szt.
Cena regularna  
128.02
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
DZE
Cewka zapłonowa DZE DZE04110
Do koszyka
 
(0)
3 szt.
Cena regularna  
229.19
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
DZE
Cewka zapłonowa DZE10064
Do koszyka
 
(0)
8 szt.
Cena regularna  
105.39
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
DZE
Cewka zapłonowa DZE DZE10179
Do koszyka
 
(0)
5 szt.
Cena regularna  
96.15
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
DZE
Cewka zapłonowa DZE DZE10258
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
Cena regularna  
227.73
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
INPARTS
Cewka zapłonowa INPARTS IP000043
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Cena regularna  
19.32
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
INPARTS
Cewka zapłonowa INPARTS IP000044
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Cena regularna  
21.28
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
1 z 26 następna

Po uruchomieniu motocykla energia elektryczna dostaje się do cewki zapłonowej, która ma uzwojenie pierwotne służące do jej magazynowania w postaci pola magnetycznego. Wspomniane uzwojenie wraz z rdzeniem zwiększają pole magnetyczne, a jego zmiana prowadzi do indukcji wysokiego napięcia. W silnikach mających dwa cylindry lub więcej mamy rozdzielacz zapłonu, który dodatkowo dystrybuuje prąd pomiędzy świecami. W ostatnim kroku pojawia się przeskok iskry i zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej.

Układ zapłonowy motocykla. Jakie świece wybrać?

Najczęściej wymienianym elementem układu zapłonowego są świece. Wadliwe działanie objawia się nierówną pracą silnika i silnymi drganiami. Mogą wystąpić takie dolegliwości, jak szarpanie, falujące obroty i problemy z zapłonem zimnego silnika. Najczęstsze przyczyny uszkodzeń to zużycie izolatorów świec oraz korozja, która pojawia się w wyniku działania gorących gazów w komorze spalania. Myśląc o wymianie najlepiej zastosować świece zalecane przez producenta.

Jeżeli jednak pokusa zmiany na lepsze jest silniejsza, to warto zwrócić uwagę na świece platynowe oraz irydowe. Oba rozwiązania zmniejszają ryzyko uszkodzenia cewki zapłonowej i katalizatora. Świece platynowe mają dłuższą żywotność i doskonałą odporność na wysokie temperatury. Świece irydowe mają końcówki elektrody środkowej wykonane z irydu. Dzięki cieńszej elektrodzie środkowej zmniejsza się napięcie zapłonu. Iryd wytrzymuje temperaturę do 2,5 tys. stopni Celsjusza.

Pozostałe usterki układu zapłonowego motocykla

Świece zapłonowe nie są jedynym elementem, który może ulec uszkodzeniu. Jeżeli motocykl nagle zacznie strzelać z wydechu, to prawdopodobnie doszło do awarii cewek zapłonowych. Te podlegają naturalnemu zużyciu, ale jednocześnie powinny wytrzymać dziesiątki tysięcy kilometrów. Szukając zamienników należy postawić na wysokiej jakości produkty. Kolejny na liście jest moduł zapłonowy i tu awaria objawia się brakiem iskry po nagrzaniu silnika.

Moduł może ulec przegrzaniu lub spaleniu, co wynika z problemów z zasilaniem lub nadmiernego obciążenia. Przy wymianie modułu należy zwrócić uwagę na to, czy zamiennik jest przeznaczony do silników dwusuwowych czy czterosuwowych.