Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Status

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6800000
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Przełącznik / Włącznik VIC-18557 (światła stop) pasuje do APRILIA; DAELIM; HONDA; HYOSUNG; KYMCO; SACHS; SANGYANG/SYM; SYM
VICMA
Przełącznik / Włącznik VIC-18557 (światła stop) pasuje do APRILIA; DAELIM; HONDA; HYOSUNG; KYMCO; SACHS; SANGYANG/SYM; SYM
(0)
Stacyjka
VICMA
Stacyjka
(0)
Włącznik światła stop VIC-18558
VICMA
Włącznik światła stop VIC-18558
(0)
Rozrusznik VIC-15617 pasuje do APRILIA; DERBI; GILERA; KYMCO; PEUGEOT; PIAGGIO/VESPA
VICMA
Rozrusznik VIC-15617 pasuje do APRILIA; DERBI; GILERA; KYMCO; PEUGEOT; PIAGGIO/VESPA
(0)
Przełącznik / Włącznik VIC-21159 (światła stop) pasuje do APRILIA; MOTO GUZZI; PIAGGIO/VESPA
VICMA
Przełącznik / Włącznik VIC-21159 (światła stop) pasuje do APRILIA; MOTO GUZZI; PIAGGIO/VESPA
(0)
Przełącznik / Włącznik VIC-18555 (światła stop) pasuje do KAWASAKI; SUZUKI
VICMA
Przełącznik / Włącznik VIC-18555 (światła stop) pasuje do KAWASAKI; SUZUKI
(0)
Przerywacz kierunkowskazów VIC-21154 ilość pinów 2 (10W)pasuje do HONDA; PIAGGIO/VESPA; SUZUKI
VICMA
Przerywacz kierunkowskazów VIC-21154 ilość pinów 2 (10W)pasuje do HONDA; PIAGGIO/VESPA; SUZUKI
(0)
Przełącznik / Włącznik VIC-18559 (światła stop) pasuje do KYMCO; SANGYANG/SYM; SUZUKI; SYM
VICMA
Przełącznik / Włącznik VIC-18559 (światła stop) pasuje do KYMCO; SANGYANG/SYM; SUZUKI; SYM
(0)
Przerywacz kierunkowskazów VIC-21155 ilość pinów 2 pasuje do HONDA; SUZUKI
VICMA
Przerywacz kierunkowskazów VIC-21155 ilość pinów 2 pasuje do HONDA; SUZUKI
(0)
Stacyjka
VICMA
Stacyjka
(0)
Rozrusznik VIC-15620 pasuje do APRILIA
VICMA
Rozrusznik VIC-15620 pasuje do APRILIA
(0)
Włącznik światła stop VIC-18553
VICMA
Włącznik światła stop VIC-18553
(0)
Rozrusznik VIC-15606 pasuje do KYMCO; SYM
VICMA
Rozrusznik VIC-15606 pasuje do KYMCO; SYM
(0)
Stacyjka (3 piny)
VICMA
Stacyjka (3 piny)
(0)
Stator (alternatora) pasuje do KAWASAKI
VICMA
Stator (alternatora) pasuje do KAWASAKI
(0)
Rozrusznik VIC-15619 pasuje do APRILIA; DERBI; GILERA; ITALJET; PIAGGIO/VESPA
VICMA
Rozrusznik VIC-15619 pasuje do APRILIA; DERBI; GILERA; ITALJET; PIAGGIO/VESPA
(0)
Przekaźnik rozrusznika VIC-21150 pasuje do MBK; PIAGGIO/VESPA; YAMAHA
VICMA
Przekaźnik rozrusznika VIC-21150 pasuje do MBK; PIAGGIO/VESPA; YAMAHA
(0)
Stacyjka pasuje do YAMAHA 50R, 50X (Supermotard), 125R, 125X
VICMA
Stacyjka pasuje do YAMAHA 50R, 50X (Supermotard), 125R, 125X
(0)
Regulator napięcia VIC-14547 (12V) pasuje do APRILIA; HONDA; MALAGUTI; PIAGGIO/VESPA
VICMA
Regulator napięcia VIC-14547 (12V) pasuje do APRILIA; HONDA; MALAGUTI; PIAGGIO/VESPA
(0)
Kostka stacyjki
VICMA
Kostka stacyjki
(0)
Przekaźnik rozrusznika VIC-37897 pasuje do YAMAHA
VICMA
Przekaźnik rozrusznika VIC-37897 pasuje do YAMAHA
(0)
Przełącznik / Włącznik VIC-18561 (rozrusznika typ HONDA)
VICMA
Przełącznik / Włącznik VIC-18561 (rozrusznika typ HONDA)
(0)
Rozrusznik VIC-15626 pasuje do APRILIA; ITALJET; LINHAI; MALAGUTI; MBK; YAMAHA
VICMA
Rozrusznik VIC-15626 pasuje do APRILIA; ITALJET; LINHAI; MALAGUTI; MBK; YAMAHA
(0)
Rozrusznik VIC-15641 pasuje do BMW
VICMA
Rozrusznik VIC-15641 pasuje do BMW
(0)
Regulator napięcia VIC-14542 (12V) pasuje do APRILIA; BENELLI; BETA; MOTORHISPANIA; PIAGGIO/VESPA; RIEJU; SHERCO
VICMA
Regulator napięcia VIC-14542 (12V) pasuje do APRILIA; BENELLI; BETA; MOTORHISPANIA; PIAGGIO/VESPA; RIEJU; SHERCO
(0)
Regulator napięcia VIC-34886 (12V) pasuje do SUZUKI
VICMA
Regulator napięcia VIC-34886 (12V) pasuje do SUZUKI
(0)
Stacyjka pasuje do SUZUKI 600 (Bandit), 600S (Bandit), 600F, 750, 750F, 600, 125 (Marauder), 250 (Marauder), 1000R, 1000S, 125XT
VICMA
Stacyjka pasuje do SUZUKI 600 (Bandit), 600S (Bandit), 600F, 750, 750F, 600, 125 (Marauder), 250 (Marauder), 1000R, 1000S, 125XT
(0)
1 z 5 następna

W nowoczesnych motocyklach szosowych i skuterach układ elektryczny jest bardziej rozbudowany, niż mogłoby się wydawać: układ rozruchowy, zapłonowy, oświetlenie, systemy dbające o bezpieczeństwo kierującego, komputer sterujący pracą silnika, cyfrowe wyświetlacze – to tylko wierzchołek góry lodowej rzeczy, które potrzebują napięcia elektrycznego do prawidłowego funkcjonowania.

Dlatego warto dbać nie tylko o zdrowie silnika, ale również interesować się stanem styków, połączeń, złączek, okablowania i oczywiście akumulatora, bez którego nawet najsprawniejszy układ elektryczny nie będzie działał prawidłowo.

Akumulator do motocykla – jak wybrać?

W pierwszej kolejności ważny jest wybór akumulatora. Najlepiej zapoznać się z instrukcją obsługi pojazdu i kupić akumulator zgodny ze specyfikacją producenta. Wyróżniamy akumulatory kwasowo-ołowiowe z płytkami ołowiu i dwutlenku ołowiu umieszczonymi w roztworze kwasu siarkowego. To typ stosowany w starszych jednośladach. Wyparły go tzw. akumulatory bezobsługowe, które nie wymagają uzupełniania wody destylowanej. Dalej mamy bardziej zaawansowane akumulatory żelowe i AGM, gdzie elektrolit znajduje się w krzemionce lub matach z włókna szklanego. Takie baterie można umieścić poziomo lub do góry dnem.

Najnowszym krzykiem mody są akumulatory litowo-jonowe, które są bardzo lekkie, ale jednocześnie mniej odporne na skrajne temperatury, dlatego znajdują zastosowanie głównie w sporcie.

Układ elektryczny motocykla – częste awarie

Z racji tego, że układ elektryczny jest dość rozległy, to nie sposób wymienić wszystkich jego usterek. Często spotykane awarie to uszkodzony czujnik światła hamowania, który można łatwo wymienić samemu i zajmuje to kilka minut. Jeżeli występuje problem z uruchomieniem motocykla, to należy zwrócić się w kierunku rozrusznika, modułu zapłonowego lub czujnika temperatury.

Często wymienianym elementem są również przerywacze i dotyczy to przerabiania kierunkowskazów z halogenowych na LED, żeby uzyskać odpowiednią częstotliwość "migania". Uszkodzeniu może również ulec alternator, co można rozpoznać po zbyt niskim napięciu podawanym do akumulatora. Podobne objawy daje też uszkodzony regulator napięcia. We współczesnych motocyklach diagnoza usterek jest prosta, ponieważ wystarczy podłączyć jednoślad w serwisie do komputera diagnostycznego.