Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Status

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6800000

Regulator napięcia DZE02402 (12V, 35A) pasuje do HONDA
DZE
Regulator napięcia DZE02402 (12V, 35A) pasuje do HONDA
(0)
Regulator napięcia DZE02378 (12V, 35A) pasuje do KAWASAKI; MALAGUTI; SUZUKI; YAMAHA
DZE
Regulator napięcia DZE02378 (12V, 35A) pasuje do KAWASAKI; MALAGUTI; SUZUKI; YAMAHA
(0)
Stator pasuje do KAWASAKI
DZE
Stator pasuje do KAWASAKI
(0)
Regulator napięcia DZE02486 (12V, 35A) pasuje do YAMAHA
DZE
Regulator napięcia DZE02486 (12V, 35A) pasuje do YAMAHA
(0)
Regulator napięcia DZE02396 (12V, 25A) pasuje do SUZUKI
DZE
Regulator napięcia DZE02396 (12V, 25A) pasuje do SUZUKI
(0)
Regulator napięcia DZE02511 (12V, 20A) pasuje do KAWASAKI; SUZUKI
DZE
Regulator napięcia DZE02511 (12V, 20A) pasuje do KAWASAKI; SUZUKI
(0)
Regulator napięcia DZE02376 (12V, 35A) pasuje do KAWASAKI; SUZUKI; YAMAHA
DZE
Regulator napięcia DZE02376 (12V, 35A) pasuje do KAWASAKI; SUZUKI; YAMAHA
(0)
Regulator napięcia DZE02417 (12V, 50A) pasuje do HONDA
DZE
Regulator napięcia DZE02417 (12V, 50A) pasuje do HONDA
(0)
Regulator napięcia DZE02384 (12V, 35A) pasuje do CAGIVA; SUZUKI
DZE
Regulator napięcia DZE02384 (12V, 35A) pasuje do CAGIVA; SUZUKI
(0)
Regulator napięcia DZE02068 (12V, 25A) pasuje do KAWASAKI
DZE
Regulator napięcia DZE02068 (12V, 25A) pasuje do KAWASAKI
(0)
Regulator napięcia DZE02424 (12V, 50A) pasuje do ARCTIC CAT; CAN-AM
DZE
Regulator napięcia DZE02424 (12V, 50A) pasuje do ARCTIC CAT; CAN-AM
(0)
Regulator napięcia DZE02334 (12V, 35A) pasuje do SUZUKI
DZE
Regulator napięcia DZE02334 (12V, 35A) pasuje do SUZUKI
(0)
Regulator napięcia DZE02551 (12V, 35A) pasuje do DUCATI
DZE
Regulator napięcia DZE02551 (12V, 35A) pasuje do DUCATI
(0)
Regulator napięcia DZE02061 (12V, 25A) pasuje do HONDA
DZE
Regulator napięcia DZE02061 (12V, 25A) pasuje do HONDA
(0)
Stator pasuje do YAMAHA
DZE
Stator pasuje do YAMAHA
(0)
Regulator napięcia DZE02355 (12V, 35A) pasuje do APRILIA; HONDA; MALAGUTI; PIAGGIO/VESPA
DZE
Regulator napięcia DZE02355 (12V, 35A) pasuje do APRILIA; HONDA; MALAGUTI; PIAGGIO/VESPA
(0)
Regulator napięcia DZE10016 (12V) pasuje do KAWASAKI; SUZUKI; TRIUMPH; YAMAHA
DZE
Regulator napięcia DZE10016 (12V) pasuje do KAWASAKI; SUZUKI; TRIUMPH; YAMAHA
(0)
Regulator napięcia DZE02455 (12V, 35A) pasuje do ARCTIC CAT; CAGIVA; SUZUKI
DZE
Regulator napięcia DZE02455 (12V, 35A) pasuje do ARCTIC CAT; CAGIVA; SUZUKI
(0)
Regulator napięcia DZE02007 (12V, 8A) pasuje do APRILIA
DZE
Regulator napięcia DZE02007 (12V, 8A) pasuje do APRILIA
(0)
Regulator napięcia DZE02364 (12V, 35A) pasuje do CAN-AM; HONDA; KAWASAKI; SUZUKI; YAMAHA
DZE
Regulator napięcia DZE02364 (12V, 35A) pasuje do CAN-AM; HONDA; KAWASAKI; SUZUKI; YAMAHA
(0)
Regulator napięcia DZE02363 (12V, 35A) pasuje do SUZUKI; YAMAHA
DZE
Regulator napięcia DZE02363 (12V, 35A) pasuje do SUZUKI; YAMAHA
(0)
Regulator napięcia DZE02469 (12V, 35A) pasuje do YAMAHA
DZE
Regulator napięcia DZE02469 (12V, 35A) pasuje do YAMAHA
(0)
Regulator napięcia DZE02561 (12V, 35A) pasuje do HUSQVARNA; KTM
DZE
Regulator napięcia DZE02561 (12V, 35A) pasuje do HUSQVARNA; KTM
(0)
Regulator napięcia DZE02487 (12V, 35A) pasuje do YAMAHA
DZE
Regulator napięcia DZE02487 (12V, 35A) pasuje do YAMAHA
(0)
Regulator napięcia DZE02054 (12V, 25A) pasuje do HONDA
DZE
Regulator napięcia DZE02054 (12V, 25A) pasuje do HONDA
(0)
Regulator napięcia DZE02493 (12V, 35A) pasuje do TRIUMPH
DZE
Regulator napięcia DZE02493 (12V, 35A) pasuje do TRIUMPH
(0)
Regulator napięcia DZE02432 (12V, 35A) pasuje do APRILIA; BMW
DZE
Regulator napięcia DZE02432 (12V, 35A) pasuje do APRILIA; BMW
(0)
Regulator napięcia DZE02600 (12V, 35A) pasuje do HONDA
DZE
Regulator napięcia DZE02600 (12V, 35A) pasuje do HONDA
(0)
Regulator napięcia DZE02508 (12V, 35A) pasuje do SUZUKI
DZE
Regulator napięcia DZE02508 (12V, 35A) pasuje do SUZUKI
(0)
Regulator napięcia DZE02444 (12V, 35A) pasuje do HONDA
DZE
Regulator napięcia DZE02444 (12V, 35A) pasuje do HONDA
(0)
1 z 7 następna

W nowoczesnych motocyklach szosowych i skuterach układ elektryczny jest bardziej rozbudowany, niż mogłoby się wydawać: układ rozruchowy, zapłonowy, oświetlenie, systemy dbające o bezpieczeństwo kierującego, komputer sterujący pracą silnika, cyfrowe wyświetlacze – to tylko wierzchołek góry lodowej rzeczy, które potrzebują napięcia elektrycznego do prawidłowego funkcjonowania.

Dlatego warto dbać nie tylko o zdrowie silnika, ale również interesować się stanem styków, połączeń, złączek, okablowania i oczywiście akumulatora, bez którego nawet najsprawniejszy układ elektryczny nie będzie działał prawidłowo.

Akumulator do motocykla – jak wybrać?

W pierwszej kolejności ważny jest wybór akumulatora. Najlepiej zapoznać się z instrukcją obsługi pojazdu i kupić akumulator zgodny ze specyfikacją producenta. Wyróżniamy akumulatory kwasowo-ołowiowe z płytkami ołowiu i dwutlenku ołowiu umieszczonymi w roztworze kwasu siarkowego. To typ stosowany w starszych jednośladach. Wyparły go tzw. akumulatory bezobsługowe, które nie wymagają uzupełniania wody destylowanej. Dalej mamy bardziej zaawansowane akumulatory żelowe i AGM, gdzie elektrolit znajduje się w krzemionce lub matach z włókna szklanego. Takie baterie można umieścić poziomo lub do góry dnem.

Najnowszym krzykiem mody są akumulatory litowo-jonowe, które są bardzo lekkie, ale jednocześnie mniej odporne na skrajne temperatury, dlatego znajdują zastosowanie głównie w sporcie.

Układ elektryczny motocykla – częste awarie

Z racji tego, że układ elektryczny jest dość rozległy, to nie sposób wymienić wszystkich jego usterek. Często spotykane awarie to uszkodzony czujnik światła hamowania, który można łatwo wymienić samemu i zajmuje to kilka minut. Jeżeli występuje problem z uruchomieniem motocykla, to należy zwrócić się w kierunku rozrusznika, modułu zapłonowego lub czujnika temperatury.

Często wymienianym elementem są również przerywacze i dotyczy to przerabiania kierunkowskazów z halogenowych na LED, żeby uzyskać odpowiednią częstotliwość "migania". Uszkodzeniu może również ulec alternator, co można rozpoznać po zbyt niskim napięciu podawanym do akumulatora. Podobne objawy daje też uszkodzony regulator napięcia. We współczesnych motocyklach diagnoza usterek jest prosta, ponieważ wystarczy podłączyć jednoślad w serwisie do komputera diagnostycznego.