Cena



Status

Nazwa

Pojemność [l]

ACEA

Linia produktowa

Przeznaczenie


A~5010249~92118
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Smar do łańcucha AUTOLAND Moto Care 0,5l do smarowania
AUTOLAND
Smar do łańcucha AUTOLAND Moto Care 0,5l do smarowania
(0)
Smar do łańcucha SILKOLENE TITANIUM DRY LUBE 0,5l wzmocniony PTFE
SILKOLENE
Smar do łańcucha SILKOLENE TITANIUM DRY LUBE 0,5l wzmocniony PTFE
(0)
OXFORD MINT
Smar do łańcucha OXFORD MINT 0,5l do smarowania warunki mokre
OXFORD
Smar do łańcucha OXFORD MINT 0,5l do smarowania warunki mokre
(0)
Smar do łańcucha ELF MOTO CHAIN LUB 0,4l do smarowania
ELF
Smar do łańcucha ELF MOTO CHAIN LUB 0,4l do smarowania
(0)
Smar do łańcucha MOTUL CHAINLUBE FL 0,4l do smarowania
MOTUL
Smar do łańcucha MOTUL CHAINLUBE FL 0,4l do smarowania
(0)
Smar do łańcucha AUTOLAND Moto Care 0,5l do smarowania wzmocniony PTFE
AUTOLAND
Smar do łańcucha AUTOLAND Moto Care 0,5l do smarowania wzmocniony PTFE
(0)
Smar do łańcucha SILKOLENE CHAINLUBE 0,5l do smarowania Półsyntetyczny
SILKOLENE
Smar do łańcucha SILKOLENE CHAINLUBE 0,5l do smarowania Półsyntetyczny
(0)
Smar do łańcucha AUTOLAND 0,1l zawiera smar do łańcucha i ściereczki do kasku
AUTOLAND
Smar do łańcucha AUTOLAND 0,1l zawiera smar do łańcucha i ściereczki do kasku
(0)
OXFORD MINT
Smar do łańcucha OXFORD MINT 0,5l do smarowania do stosowania w suchych warunkach pogodowych
OXFORD
Smar do łańcucha OXFORD MINT 0,5l do smarowania do stosowania w suchych warunkach pogodowych
(0)
Smar do łańcucha MOTUL CHAINLUBE ROAD C2+ 0,4l do smarowania
MOTUL
Smar do łańcucha MOTUL CHAINLUBE ROAD C2+ 0,4l do smarowania
(0)
Bestseller
Smar do łańcucha MOTUL CHAINLUBE ROAD 0,4l do smarowania
MOTUL
Smar do łańcucha MOTUL CHAINLUBE ROAD 0,4l do smarowania
(0)
Smar do łańcucha LIQUI MOLY CHAINLUBE 0,4l
LIQUI MOLY
Smar do łańcucha LIQUI MOLY CHAINLUBE 0,4l
(0)
Smar do łańcucha SILKOLENE PRO CHAIN 0,5l do smarowania Syntetyczny
SILKOLENE
Smar do łańcucha SILKOLENE PRO CHAIN 0,5l do smarowania Syntetyczny
(0)
Smar do łańcucha MOTUL CHAINLUBE OFF ROAD 0,4l do smarowania
MOTUL
Smar do łańcucha MOTUL CHAINLUBE OFF ROAD 0,4l do smarowania
(0)
OXFORD MINT
Smar do łańcucha OXFORD MINT 0,5l do smarowania zastosowanie uniwersalne
OXFORD
Smar do łańcucha OXFORD MINT 0,5l do smarowania zastosowanie uniwersalne
(0)
Smar do łańcucha MOTUL CHAIN PASTE 0,15l do smarowania
MOTUL
Smar do łańcucha MOTUL CHAIN PASTE 0,15l do smarowania
(0)
Smar do łańcucha LIQUI MOLY CHAINLUBE 0,05l
LIQUI MOLY
Smar do łańcucha LIQUI MOLY CHAINLUBE 0,05l
(0)
Smar do łańcucha LIQUI MOLY CHAINLUBE 0,25l
LIQUI MOLY
Smar do łańcucha LIQUI MOLY CHAINLUBE 0,25l
(0)
Smar do łańcucha SILKOLENE WET LUBE 0,1l do smarowania rowerowy; warunki mokre
SILKOLENE
Smar do łańcucha SILKOLENE WET LUBE 0,1l do smarowania rowerowy; warunki mokre
(0)
Smar do łańcucha SILKOLENE Care Pack 1l
SILKOLENE
Smar do łańcucha SILKOLENE Care Pack 1l
(0)

Nie zawsze chemia motocyklowa była tak popularna. Od pewnego czasu właściciele jednośladów większą uwagę przywiązują do wyglądu swojego pojazdu, jak też jego sprawności. Bardzo dużo zależy więc od tego, jak dbamy o motor. Są takie czynności, które trzeba wykonywać nie ze względu na aspekty wizualne, ale bezpieczeństwo jazdy i sprawność pojazdu. Jest to m.in smarowanie łańcucha w motorze. Dlaczego należy to robić i jaki smar najlepiej wybrać?

Dlaczego smarowanie łańcucha jest takie ważne?

Smarowanie to jeden z podstawowych zabiegów pielęgnacyjnych właściciel jednośladów. Kiedyś w celu nasmarowania łańcucha konieczne było jego całkowite ściągnięcie. Korzystano wtedy ze smarów o bardzo ciężkiej konsystencji, pozostawiały one brud na wszystkich powierzchniach, z którymi miały kontakt. Dzisiaj są to produkty zdecydowanie łatwiejsze w stosowaniu, a przy tym bardziej skuteczne.

Zadaniem smaru jest ochrona łańcucha i sąsiadujących z nim elementami przed skutkami tarcia. Bezpośredni kontakt dwóch poruszających się elementów nie tylko powoduje tarcie, ale też niszczy części. Są też takie smary, które wykazują się dodatkowymi właściwościami, m.in. chronią łańcuch przed korozją, a także lepiej go konserwują.

Suchy czy mokry smar do łańcucha motocyklowego?

Smary do łańcucha motocyklowego możemy podzielić na dwie podstawowe grupy:

  • Smary suche - wyróżniają się zdecydowanie obniżoną lepkością, to czysta opcja, nie brudzi innych powierzchni i elementów. Ze względu jednak na to, że w mniejszym stopniu chronią łańcuch, trzeba je stosować częściej. Po nałożeniu smaru w spreju preparat bazowy w krótkim czasie odparowuje. Na powierzchni łańcucha pozostaje jednak warstwa ochronna
  • Smar mokry - jest to opcja tradycyjna. Jego wadą jest skłonność do zbierania wszystkich zanieczyszczeń. Ma lepką konsystencję i jest wydajniejszy niż smar suchy

Kluczowe parametry smaru

Na pewno przy wyborze środka smarnego trzeba sprawdzić jego właściwości. Do najważniejszych cech należą: dobra przyczepność, odporność na tarcie, a także sprawne odprowadzanie ciepła. Są takie smary, które dodatkowo zapewniają konserwację, chronią łańcuch przed korozją. W ten sposób wydłuża się jego żywotność, warto jest zainwestować w taki produkt.

Ważne jest też to, w jaki sposób smar do łańcucha motocyklowego się nakłada. Bez wątpienia spray jest wygodny w aplikacji. Umożliwia on rozpylanie produktu, a przy tym równomierne rozprowadzanie po powierzchni. Cienki aplikator pozwala dotrzeć w trudno dostępne miejsca, do wszystkich elementów łańcucha.

Sprawdź też skład smaru. Są takie warianty, które zawierają kilka składników konserwujących, jednocześnie są to teflon i wosk. Takie produkty są wyjątkowo skuteczne, ponieważ działają wielokierunkowo. Ponadto smary mają różne pojemności. Możesz zdecydować się na małe opakowania lub nieco większe. Optymalna opcja to 400 ml lub 500 ml.

Jak smarować łańcuch w motorze smarem suchym i mokrym?

Przede wszystkim trzeba mieć świadomość, że łańcuch smaruje się regularnie, do 400 przejechanych kilometrów. Jeśli jednak motocykl jest intensywniej eksploatowany, należy to robić zdecydowanie częściej, jest więc to kwestia indywidualna.

Jeśli wybrałeś smar w sprayu, to cały proces będzie bardzo łatwy. Podłóż pod łańcuch ściereczkę, a następnie spryskaj go z odległości 10-15 cm. Pozwól produktowi wsiąknąć, więc nie wsiadaj od razu na swój motor. Aby jednak lepiej smar się rozprowadził, możesz poruszyć kilka razy tylnym kołem. Jeśli jednak zdecydowałeś się na smarowanie łańcuchów motocyklowych mokrych smarem, to aplikuj go przy pomocy ściereczki lub gąbki.

Sprawdź ofertę naszego sklep motocyklowego. Posiadamy smary Chain Lube, Motul, Castrol, Valvoline i Racing. Mamy smary mokre i suche o różnych właściwościach, w tym konserwujących. Są to propozycje dla motocyklistów amatorów i zawodowców. Oferujemy też pomoc i wsparcie przy wyborze odpowiedniego produktu.