Cena



Status

Liczba ogniw [szt.]

Rodzaj uszczelnienia

Typ łańcucha

Kolor

Nazwa

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6515040~5477

Rodzaje napędów w motocyklach

Różne motocykle, w zależności od ich klasy pojemności, kategorii i zastosowania mają różne napędy. To oznacza, że osiągi silnika są przekazywane na tylne koło w różny sposób. Łańcuch motocyklowy to rozwiązanie trwałe, wyjątkowo mocne i odporne na uszkodzenia, a jego wymiana nie jest kosztowna. Na dodatek straty osiągów silnika przez przeniesienie napędu łańcuchem są stosunkowo niskie i pozwalają przenieść około 93% mocy nominalnej silnika na tylne koło, co jest wynikiem wyjątkowo efektywnym.

Konstrukcja łańcucha motocyklowego

Współczesne łańcuchy motocyklowe są skonstruowane z ogniw, na które składa się konstrukcja z płytek oraz rolek składających się ze sworzni i tulei, a także uszczelniaczy typu O-Ring, oraz X-Ring, które dbają o odpowiednie smarowanie rolek. Dzięki temu łańcuch do motocykla jest wyjątkowo trwały i odporny na rozciąganie mechaniczne. To wyjątkowo ważne zwłaszcza w przypadku łańcuchów napędowych w motocyklach o dużej mocy i momencie obrotowym, bowiem właśnie wtedy na łańcuchy działają największe siły rozciągające. Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości stali do produkcji, a także odpowiedniego dbania o łańcuch – smarowania, czyszczenia, utrzymywania odpowiedniego poziomu naciągu łańcuch motocyklowy może przetrwać nawet do 20 000 km.

Jak rozpoznać zużyty łańcuch do motoru

Siły działające na łańcuch motocyklowy z czasem powodują jego rozciągnięcie, przez co sprawność układu napędowego spada. Aby zniwelować efekty zużywania się łańcucha każdy motocykl ma możliwość regulacji-naciągania łańcucha, dzięki czemu efektywność pracy układu napędowego jest utrzymana na odpowiednim poziomie. Jeśli ogniwa łańcucha są zbyt mocno rozciągnięte, łańcuch będzie luźno wisiał pomiędzy zębatką zdawczą (na wałku przy silniku) a zębatką odbiorczą (przy tylnym kole), a podczas przyspieszania z okolic napędu będą dochodzić mechaniczne dźwięki. Na dodatek podczas dodawania gazu lub zmiany obciążenia, reakcja motocykla będzie bardziej gwałtowna. Jeśli przegapisz moment wymiany łańcucha może dojść do jego zerwania co w efekcie może doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji na drodze, a w najlepszym razie do unieruchomienia motocykla. Kontroluj stan łańcucha i zębatek motocyklowych, by uniknąć awarii, a w razie konieczności nie zwlekaj z jego wymianą.

Zadbaj o stan napędu

Aby możliwie jak najbardziej wydłużyć życie łańcucha motocyklowego wystarczy utrzymywać go w odpowiednim stanie – regularnie go czyścić oraz smarować, bowiem kurz, pył czy piasek z ulicy przyspiesza jego zużycie. Dobrym rozwiązaniem może być olejarka do łańcucha, chociażby popularny Scottoiler.

W naszym sklepie motocyklowym znajdziesz najwyższej jakości łańcuchy renomowanych marek DID, JT, INPARTS do każdego rodzaju jednośladu, łączone zarówno za pomocą zakuwek jak i spinek. Łańcuch motocyklowy to jedna z najważniejszych części składowych układu napędowego każdego jednośladu. Wybierając wysokiej jakości łańcuch masz pewność że nie zawiedzie cię w żadnej sytuacji, nawet przy intensywnym użytkowaniu.



Łańcuch 428 VX wzmocniony, liczba ogniw 146 stalowy, sposób łączenia spinka
DID
Łańcuch 428 VX wzmocniony, liczba ogniw 146 stalowy, sposób łączenia spinka
(0)
Łańcuch 50 (530) ZVMX2 hiper wzmocniony, liczba ogniw 110 złoty, sposób łączenia zakuwka
DID
Łańcuch 50 (530) ZVMX2 hiper wzmocniony, liczba ogniw 110 złoty, sposób łączenia zakuwka
(0)
Łańcuch 525 VX3 wzmocniony, liczba ogniw 108 stalowy, sposób łączenia zakuwka
DID
Łańcuch 525 VX3 wzmocniony, liczba ogniw 108 stalowy, sposób łączenia zakuwka
(0)
Łańcuch 420 standard, liczba ogniw 142 czarny, sposób łączenia spinka
INPARTS
Łańcuch 420 standard, liczba ogniw 142 czarny, sposób łączenia spinka
(0)
Łańcuch 428 D standard, liczba ogniw 120 stalowy, sposób łączenia spinka
DID
Łańcuch 428 D standard, liczba ogniw 120 stalowy, sposób łączenia spinka
(0)
Łańcuch 525 VX3 wzmocniony, liczba ogniw 118 stalowy, sposób łączenia zakuwka
DID
Łańcuch 525 VX3 wzmocniony, liczba ogniw 118 stalowy, sposób łączenia zakuwka
(0)
Łańcuch 415 S standard, liczba ogniw 136 stalowy, sposób łączenia spinka
DID
Łańcuch 415 S standard, liczba ogniw 136 stalowy, sposób łączenia spinka
(0)
Łańcuch 525 VX3 wzmocniony, liczba ogniw 108 złoty, sposób łączenia zakuwka
DID
Łańcuch 525 VX3 wzmocniony, liczba ogniw 108 złoty, sposób łączenia zakuwka
(0)
Łańcuch 25H standard, liczba ogniw 142 czarny
INPARTS
Łańcuch 25H standard, liczba ogniw 142 czarny
(0)
Łańcuch 420 D standard, liczba ogniw 132 stalowy, sposób łączenia spinka
DID
Łańcuch 420 D standard, liczba ogniw 132 stalowy, sposób łączenia spinka
(0)
Łańcuch 420 standard, liczba ogniw 144 czarny, sposób łączenia spinka
INPARTS
Łańcuch 420 standard, liczba ogniw 144 czarny, sposób łączenia spinka
(0)
Łańcuch 520 V wzmocniony, liczba ogniw 118 stalowy, sposób łączenia spinka
DID
Łańcuch 520 V wzmocniony, liczba ogniw 118 stalowy, sposób łączenia spinka
(0)
Łańcuch 428 standard, liczba ogniw 140 czarny, sposób łączenia spinka
INPARTS
Łańcuch 428 standard, liczba ogniw 140 czarny, sposób łączenia spinka
(0)
Łańcuch 420 HDR wzmocniony, liczba ogniw 108 czarny, sposób łączenia spinka
JT
Łańcuch 420 HDR wzmocniony, liczba ogniw 108 czarny, sposób łączenia spinka
(0)
Łańcuch 428 NZ wzmocniony, liczba ogniw 124 stalowy, sposób łączenia spinka
DID
Łańcuch 428 NZ wzmocniony, liczba ogniw 124 stalowy, sposób łączenia spinka
(0)
Łańcuch 420 standard, liczba ogniw 138 czarny, sposób łączenia spinka
INPARTS
Łańcuch 420 standard, liczba ogniw 138 czarny, sposób łączenia spinka
(0)
Łańcuch 428 D standard, liczba ogniw 136 stalowy, sposób łączenia spinka
DID
Łańcuch 428 D standard, liczba ogniw 136 stalowy, sposób łączenia spinka
(0)
Łańcuch 525 ZVMX2 hiper wzmocniony, liczba ogniw 118 stalowy, sposób łączenia zakuwka
DID
Łańcuch 525 ZVMX2 hiper wzmocniony, liczba ogniw 118 stalowy, sposób łączenia zakuwka
(0)
Łańcuch 420 D standard, liczba ogniw 130 stalowy, sposób łączenia spinka
DID
Łańcuch 420 D standard, liczba ogniw 130 stalowy, sposób łączenia spinka
(0)
Łańcuch 525 VX3 wzmocniony, liczba ogniw 110 stalowy, sposób łączenia zakuwka
DID
Łańcuch 525 VX3 wzmocniony, liczba ogniw 110 stalowy, sposób łączenia zakuwka
(0)
Łańcuch 428 D standard, liczba ogniw 114 stalowy, sposób łączenia spinka
DID
Łańcuch 428 D standard, liczba ogniw 114 stalowy, sposób łączenia spinka
(0)
Łańcuch 428 standard, liczba ogniw 134 czarny, sposób łączenia spinka
INPARTS
Łańcuch 428 standard, liczba ogniw 134 czarny, sposób łączenia spinka
(0)
Łańcuch 415 S standard, liczba ogniw 130 stalowy, sposób łączenia spinka
DID
Łańcuch 415 S standard, liczba ogniw 130 stalowy, sposób łączenia spinka
(0)
Łańcuch 520 VX3 wzmocniony, liczba ogniw 118 złoty, sposób łączenia spinka
DID
Łańcuch 520 VX3 wzmocniony, liczba ogniw 118 złoty, sposób łączenia spinka
(0)
Łańcuch 520 VX3 wzmocniony, liczba ogniw 110 stalowy, sposób łączenia spinka
DID
Łańcuch 520 VX3 wzmocniony, liczba ogniw 110 stalowy, sposób łączenia spinka
(0)
Łańcuch 520 V wzmocniony, liczba ogniw 110 stalowy, sposób łączenia spinka
DID
Łańcuch 520 V wzmocniony, liczba ogniw 110 stalowy, sposób łączenia spinka
(0)
Łańcuch 520 Standard standard, liczba ogniw 110 stalowy, sposób łączenia spinka
DID
Łańcuch 520 Standard standard, liczba ogniw 110 stalowy, sposób łączenia spinka
(0)
Łańcuch 520 Standard standard, liczba ogniw 108 stalowy, sposób łączenia spinka
DID
Łańcuch 520 Standard standard, liczba ogniw 108 stalowy, sposób łączenia spinka
(0)
Łańcuch 520 Standard standard, liczba ogniw 120 stalowy, sposób łączenia spinka
DID
Łańcuch 520 Standard standard, liczba ogniw 120 stalowy, sposób łączenia spinka
(0)
Łańcuch 50 (530) VX3 wzmocniony, liczba ogniw 112 stalowy, sposób łączenia zakuwka
DID
Łańcuch 50 (530) VX3 wzmocniony, liczba ogniw 112 stalowy, sposób łączenia zakuwka
(0)
1 z 17 następna