Klocki hamulcowe kpl.
A~6611010~402
Klocki hamulcowe do motocykla są elementem, który prędzej czy później będzie wymagał wymiany ze względu na naturalne zużycie. Trwałość klocków w układzie hamulcowym motocykla jest zależna od wielu czynników. Wpływają na nią odpowiedni dobór do stylu jazdy, regularne czyszczenie i konserwacja, a także stan pozostałych elementów układu hamulcowego, w tym tarcz hamulcowych.
Kiedy wymienić klocki hamulcowe do motocykla?
W najlepszym wypadku wymiana klocków hamulcowych w motocyklu będzie wynikiem naturalnego zużycia. Warto tego pilnować, ponieważ w przeciwnym razie można uszkodzić tarcze hamulcowe, jeżeli będzie o nie ocierać metalowa podstawa klocka. Są też inne sytuacje, w których powinno się pomyśleć o wymianie i na przykład w przypadku klocków z okładziną organiczną będzie to nadmierne przegrzanie po mocnym hamowaniu. Niezależnie od rodzaju klocków problem pojawi się również, kiedy z jakiegoś powodu dostanie się na nie olej. Do takich sytuacji może dojść chociażby przy wycieku z zawieszenia lub nieostrożnym obchodzeniu się z olejem silnikowym. Z kolei podczas smarowania łańcucha warto zabezpieczyć zacisk tylnego hamulca w motocyklu, ponieważ tu klocki również mogą ucierpieć, jeśli wiatr nawieje smar na okładzinę.
Klocek hamulcowy kpl. Co wybrać i dlaczego w parach?
To pytanie zadaje sobie każdy, kto stoi przed wyborem odpowiedniego rozwiązania i nie ma tutaj jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ wszystko zależy od przeznaczenia maszyny. Na rynku królują dwa rodzaje okładzin. Pierwszy to klocki hamulcowe organiczne, które są tanie, ale szybko się zużywają i źle znoszą wysokie temperatury. Dlatego są one tańsze od tych powstałych ze spieków metali – to inaczej klocki hamulcowe sintermetalowe. Zapewniają one lepszą siłę hamowania, ale też mogą powodować szybsze zużycie tarcz hamulcowych, dlatego najpierw należy się upewnić, że można takie klocki hamulcowe do motocykla zamontować. Są też klocki karbonowe, węglowe oraz metaliczno-karbonowe, ale te stosuje się w wyścigach motocyklowych i nie mają one homologacji drogowej. Przy zakupie warto zwrócić uwagę na charakterystykę zastosowanej mieszanki materiałów i jej przeznaczenie, które najczęściej jest odpowiednio oznaczone przez producenta. Klocki hamulcowe do motocykla wymienia się w parach, ponieważ pozostawienie starego klocka z jednej strony zacisku i założenie nowego z drugiej jest szkodliwe dla tarczy i niebezpieczne dla użytkownika.