Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Rozmiar

Status

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6711000
  • 1
  • 2
  • 3
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Dźwignia hamulca pasuje do KYMCO
RMS
Dźwignia hamulca pasuje do KYMCO
(0)
Dźwignia hamulca pasuje do KYMCO
RMS
Dźwignia hamulca pasuje do KYMCO
(0)
Dźwignia hamulca pasuje do PIAGGIO/VESPA
RMS
Dźwignia hamulca pasuje do PIAGGIO/VESPA
(0)
Dźwignia hamulca pasuje do APRILIA
RMS
Dźwignia hamulca pasuje do APRILIA
(0)
Dźwignia hamulca pasuje do KYMCO
RMS
Dźwignia hamulca pasuje do KYMCO
(0)
Manetki RMS średnica kierownicy 22mm dł. 115mm Offroad kolor czarny
RMS
Manetki RMS średnica kierownicy 22mm dł. 115mm Offroad kolor czarny
(0)
Dźwignia hamulca pasuje do HONDA
RMS
Dźwignia hamulca pasuje do HONDA
(0)
Manetki RMS średnica kierownicy 22mm dł. 130mm Szosa kolor czarny, Domino
RMS
Manetki RMS średnica kierownicy 22mm dł. 130mm Szosa kolor czarny, Domino
(0)
Manetki RMS średnica kierownicy 22mm dł. 118mm Domino; Szosa kolor czarny
RMS
Manetki RMS średnica kierownicy 22mm dł. 118mm Domino; Szosa kolor czarny
(0)
Manetki RMS średnica kierownicy 22mm dł. 118mm Domino; Szosa kolor czarny
RMS
Manetki RMS średnica kierownicy 22mm dł. 118mm Domino; Szosa kolor czarny
(0)
Dźwignia hamulca
RMS
Dźwignia hamulca
(0)
Dźwignia hamulca pasuje do KYMCO
RMS
Dźwignia hamulca pasuje do KYMCO
(0)
Dźwignia hamulca kolor czarny pasuje do PIAGGIO/VESPA
RMS
Dźwignia hamulca kolor czarny pasuje do PIAGGIO/VESPA
(0)
Dźwignia hamulca pasuje do APRILIA; MBK
RMS
Dźwignia hamulca pasuje do APRILIA; MBK
(0)
Dźwignia hamulca pasuje do GILERA; PIAGGIO/VESPA
RMS
Dźwignia hamulca pasuje do GILERA; PIAGGIO/VESPA
(0)
Dźwignia hamulca pasuje do MBK; YAMAHA
RMS
Dźwignia hamulca pasuje do MBK; YAMAHA
(0)
Manetki RMS średnica kierownicy 22mm dł. 135mm Szosa kolor czarny
RMS
Manetki RMS średnica kierownicy 22mm dł. 135mm Szosa kolor czarny
(0)
Dźwignia hamulca pasuje do SUZUKI
RMS
Dźwignia hamulca pasuje do SUZUKI
(0)
Dźwignia hamulca kolor czarny pasuje do HONDA
RMS
Dźwignia hamulca kolor czarny pasuje do HONDA
(0)
Dźwignia hamulca pasuje do APRILIA; GILERA; PIAGGIO/VESPA
RMS
Dźwignia hamulca pasuje do APRILIA; GILERA; PIAGGIO/VESPA
(0)
Dźwignia hamulca pasuje do MALAGUTI
RMS
Dźwignia hamulca pasuje do MALAGUTI
(0)
Dźwignia hamulca
RMS
Dźwignia hamulca
(0)
Dźwignia hamulca pasuje do PIAGGIO/VESPA
RMS
Dźwignia hamulca pasuje do PIAGGIO/VESPA
(0)
Dźwignia hamulca pasuje do SUZUKI
RMS
Dźwignia hamulca pasuje do SUZUKI
(0)
Dźwignia hamulca pasuje do APRILIA
RMS
Dźwignia hamulca pasuje do APRILIA
(0)
Dźwignia hamulca pasuje do GILERA; PIAGGIO/VESPA
RMS
Dźwignia hamulca pasuje do GILERA; PIAGGIO/VESPA
(0)
Dźwignia hamulca pasuje do APRILIA
RMS
Dźwignia hamulca pasuje do APRILIA
(0)
Dźwignia hamulca pasuje do MBK; YAMAHA
RMS
Dźwignia hamulca pasuje do MBK; YAMAHA
(0)
Dźwignia hamulca pasuje do MALAGUTI
RMS
Dźwignia hamulca pasuje do MALAGUTI
(0)
Przełącznik / włącznik świateł RMS 24 609 0030 pasuje do YAMAHA
RMS
Przełącznik / włącznik świateł RMS 24 609 0030 pasuje do YAMAHA
(0)
1 z 3 następna

Kierownica do motocykla służy nie tylko do obierania właściwego kierunku oraz toru jazdy, ale także stanowi podstawę dla najważniejszych elementów sterowania jednośladem. To do niej są przymocowane dźwignie hamulca przedniego i sprzęgła, zegary, przełączniki i manetka gazu. Jej kształt i ułożenie wpływa na pozycję motocyklisty. Do tego można na niej zamontować dodatkowe akcesoria takie jak na przykład uchwyt na telefon lub nawigację. Może też stanowić podstawę dla szyby lub owiewki.

Wymiana kierownicy w motocyklu

Powody, dla których motocykliści decydują się na wymianę kierownicy, mogą być różne. W motocyklach typu cruiser, chopper czy custom jest to w dużej mierze kwestia nadania maszynie pożądanego wyglądu i zazwyczaj kierownica stanowi tylko element układanki przy przerabianiu jednośladu. Wymiana kierownicy motocyklowej może też wynikać z chęci poprawy komfortu jazdy lub modyfikacji pozycji w celu uzyskania lepszej kontroli. W przypadku maszyn używanych w zawodach sportowych kierownice wymienia się na lżejsze i mocniejsze, żeby zmniejszyć masę motocykla i jednocześnie zabezpieczyć się w razie upadku. Niezależnie od motywacji należy pamiętać o odpowiednich wymiarach. Jeżeli wymiana ma dotyczyć samej kierownicy, to powinny one być zgodne z jej mocowaniem. W przeciwnym razie wymiany będzie wymagał również sam element mocujący. Radykalna zmiana rozmiaru lub kształtu może jednak sprawić, że trzeba będzie kupić nowe linki, pancerze, przewody, klamki, gripy i manetkę gazu.

Jaka kierownica do motocykla?

W przypadku cruiserów i chopperów użytkownicy często zmieniają kierownicę na tzw. ape bar lub taką, która zapewnia trzymanie dłoni bliżej ciała. Ta pierwsza sprawia, że kierujący ma ręce wyciągnięte do przodu ku górze. W motocyklach crossowych najczęściej spotkamy kierownice gięte z dodatkowym wspornikiem wzmacniającym. Kierownice gięte spotyka się też w maszynach typu naked oraz turystycznych. Prosty kształt najczęściej jest zarezerwowany dla cruiserów. W sportowych motocyklach drogowych stosuje się kierownice typu clip-on, które wymuszają mocno pochyloną pozycję dającą pełną kontrolę podczas bicia rekordów na torze lub rywalizacji z innymi zawodnikami. Istotna jest również szerokość kierownicy – im będzie ona większa, tym łatwiej wymusić na maszynie zmianę kierunku. Najczęściej używanymi materiałami są aluminium i stal. Często można spotkać kolorowe kierownice, co dodatkowo podniesie atrakcyjność motocykla i nada mu indywidualnego charakteru.