Gmole
A~7616000~92846
Niezależnie od wartości motocykla każdy właściciel chce jak najlepiej chronić swój jednoślad przed uszkodzeniami. Gmole pełnią funkcję zabezpieczającą przed groźnymi skutkami upadków. Mogą zabezpieczać silnik, owiewki lub oba te elementy. Większość motocykli ma specjalne punkty, w których można zamontować dodatkowe elementy ochronne. W niektórych przypadkach gmole mogą pełnić funkcję bazy dla dodatkowych akcesoriów.
Gmole motocyklowe i ich rodzaje
Zazwyczaj gmole są dobierane do typu motocykla. Tak oto w przypadku maszyn turystycznych oraz klasy adventure królują obszerne orurowania, które nie tylko nadają im rasowego wyglądu, ale również zapewniają solidną ochronę w razie upadku, a o ten nietrudno w grząskim terenie. Dodatkowo można na nich zamontować halogeny polepszające widoczność i widzialność albo akcesoria bagażowe. Niektórzy producenci mają w swojej ofercie specjalne torby przystosowane do montażu na gmolach. W motocyklach o bardziej sportowym charakterze obszerne orurowanie nie wygląda dobrze, a do tego powoduje wzrost masy i może ograniczać kąt pochylenia w zakrętach. Właściciele takich jednośladów powinni zamontować tzw. crash pady, które można zainstalować na końcówkach osi i w specjalnych otworach w ramie. Dodatkowo producenci stosują tu aerodynamiczne kształty, by wpasować się w sportową sylwetkę motocykla.
Jak wybrać i zamontować gmole?
Gmole motocyklowe w formie orurowania zazwyczaj kupuje się jako akcesorium dedykowane do konkretnego modelu motocykla, ponieważ niektóre punkty montażowe są zaprojektowane do przykręcenia do ramy. Wybór markowych i dedykowanych gmoli ułatwia ich montaż, ponieważ wystarczy postępować krok po kroku zgodnie z instrukcją i wtedy wszystko jest proste jak składanie mebli. Jeżeli chodzi o crash pady, to należy zwrócić uwagę na ich długość oraz rozmiar gwintu. Zbyt krótkie nie dadzą należytej ochrony. Najlepiej wybrać takie, które po montażu będą zbiegać się z szerokością kierownicy. Protektory osi koła występują w formie dwóch okrągłych crash padów zamontowanych na szpilce, którą wkłada się w środek osi.