Cena



Status

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6212010
  • 1
  • 2
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Głowica (świeca zapłonowa) pasuje do CHIŃSKI SKUTER/MOPED/MOTOROWER/ATV 139FMB (4-biegowy, silnik poziomy) Motorower/ATV; KYMCO 50, 50SR
IP000434 16,5/18,6mm x5mm, Stal, (komplet sprężyn zaworowych) 139QMB; GY6-50 pasuje do CHIŃSKI SKUTER/MOPED/MOTOROWER/ATV; KYMCO
INPARTS
IP000434 16,5/18,6mm x5mm, Stal, (komplet sprężyn zaworowych) 139QMB; GY6-50 pasuje do CHIŃSKI SKUTER/MOPED/MOTOROWER/ATV; KYMCO
(0)
Zawór ssący IP000437 16/18,6mm x5mm, Stal, (zawórs sący) 139QMB; GY6-50 pasuje do CHIŃSKI SKUTER/MOPED/MOTOROWER/ATV; KYMCO
INPARTS
Zawór ssący IP000437 16/18,6mm x5mm, Stal, (zawórs sący) 139QMB; GY6-50 pasuje do CHIŃSKI SKUTER/MOPED/MOTOROWER/ATV; KYMCO
(0)
(szpilki cylindra komplet) pasuje do CHIŃSKI SKUTER/MOPED/MOTOROWER/ATV GY6 125/150 Skuter 4T; KYMCO 125 4T, 125 (City R16), 125 (R12), 125 RS
Głowica pasuje do CHIŃSKI SKUTER/MOPED/MOTOROWER/ATV ATV 110cc
INPARTS
Głowica pasuje do CHIŃSKI SKUTER/MOPED/MOTOROWER/ATV ATV 110cc
(0)
Głowica (głowica) pasuje do CHIŃSKI SKUTER/MOPED/MOTOROWER/ATV GY6 125/150 Skuter 4T
INPARTS
Głowica (głowica) pasuje do CHIŃSKI SKUTER/MOPED/MOTOROWER/ATV GY6 125/150 Skuter 4T
(0)
Elementy układu konwencjonalnego IP000440 (komplet zaworów) GY6-80 pasuje do CHIŃSKI SKUTER/MOPED/MOTOROWER/ATV; KYMCO
INPARTS
Elementy układu konwencjonalnego IP000440 (komplet zaworów) GY6-80 pasuje do CHIŃSKI SKUTER/MOPED/MOTOROWER/ATV; KYMCO
(0)
Głowica pasuje do CHIŃSKI SKUTER/MOPED/MOTOROWER/ATV 139FMB (4-biegowy, silnik poziomy) Motorower/ATV; KYMCO 50, 50SR
INPARTS
Głowica pasuje do CHIŃSKI SKUTER/MOPED/MOTOROWER/ATV 139FMB (4-biegowy, silnik poziomy) Motorower/ATV; KYMCO 50, 50SR
(0)
Głowica pasuje do YAMAHA 125
ATHENA
Głowica pasuje do YAMAHA 125
(0)
1 z 2 następna

Głowica cylindrów w motocyklu to jeden z głównych elementów silnika i jest umieszczona nad blokiem cylindrowym. Może być wykonana z żeliwa lub stopu lekkiego aluminium i chłodzona cieczą, lub powietrzem. Głowice można podzielić ze względu na przeznaczenie, a zatem są takie do silników dwusuwowych i do czterosuwowych, górno- i dolnozaworowych. Pomiędzy głowicą a blokiem znajduje się uszczelka, która zapobiega wyciekowi oleju.

Głowica cylindrów/elementy – jak kupić części

Samodzielny remont silników najczęściej przeprowadzają użytkownicy skuterów ze względu na dość prostą budowę. W przypadku motocykli, większość motocyklistów odda je do doświadczonego warsztatu. Przed przystąpieniem do prac oczywiście należy wiedzieć wszystko o silniku swojego jednośladu, żeby dobrać odpowiednie części. Dotyczy to w szczególności skuterów z Chin. Na szczęście pomimo mnogości modeli dość łatwo można sporządzić listę zakupów. Wynika to z tego, że istnieje tylko kilka fabryk, które na tabliczce znamionowej są oznaczone skrótem i tak oto LF to Lifan, LN to Longin, YL to Yinlun i tak dalej. Klucz jest taki, że pierwsze dwie litery modelu silnika to skrót nazwy producenta.

Symbole silników

Kolejna kwestia to rozszyfrowanie symbolu silnika. Przyjmując, że jest to ciąg znaków w schemacie 0XX00XXX-0. Zaczyna się od cyfry oznaczającej liczbę cylindrów, dalej kolejna litera w przypadku pominiętego pola oznacza silnik z pionowym cylindrem, a litera P to silnik z cylindrem poziomo. Jeżeli druga litera jest pominięta, to jest to silnik 4T. Dwie następujące po sobie cyfry to średnica cylindra podana w mm. Kolejne dwie litery oznaczają rodzaj chłodzenia i wykorzystanie silnika, ale to da się łatwo wywnioskować. Trzecia litera to pojemność skokowa i tutaj A to poniżej 50 cm3, B to 50 cm3, od C do H - od 60 do 110 cm3, od I do L - od 125 do 200 cm3. Cyfra po myślniku oznacza generację silnika. W lepszej sytuacji są posiadacze skuterów europejskich i japońskich marek, ponieważ części do ich pojazdów są odpowiednio oznaczone.

Regeneracja głowicy silnika w skuterze

Przed udaniem się na zakupy należy rozebrać silnik i wytypować uszkodzone elementy, a następnie zmierzyć je suwmiarką. W przypadku motorów dwusuwowych remont ogranicza się do wymiany tłoka, cylindra i kompletu uszczelek. W silniku 4T będą potrzebne dodatkowe narzędzia takie jak np. klucz dynamometryczny. W obu przypadkach nie warto regenerować głowicy, ponieważ koszt nowej jest niski, a w przypadku tych do silników 4T w zestawie są zamontowane zawory.