Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Status

Nazwa

Typ filtra

Kolor

Długość [mm]

Szerokość [mm]

Wysokość [mm]

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6113000
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Filtr powietrza RMS RMS 10 060 0371
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 0371
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 0791
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 0791
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 2071
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 2071
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 0921
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 0921
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 2081
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 2081
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 2451
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 2451
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 2791
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 2791
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 2391
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 2391
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 1000
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 1000
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 0711
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 0711
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 0871
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 0871
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 2111
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 2111
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 2771
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 2771
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 1231
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 1231
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 0941
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 0941
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 1132
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 1132
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 0111
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 0111
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 1141
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 1141
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 1161
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 1161
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 1151
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 1151
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 0091
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 0091
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 062 0041
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 062 0041
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 062 0030
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 062 0030
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 0811
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 0811
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 2861
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 2861
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 2891
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 2891
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 1120
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 1120
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 2381
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 2381
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 1090
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 1090
(0)
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 1100
RMS
Filtr powietrza RMS RMS 10 060 1100
(0)
1 z 4 następna

Można śmiało powiedzieć, że układ dolotowy w motocyklu pełni rolę jego płuc. Powietrze dostaje się do środka przez specjalnie skonstruowany wlot, a następnie jest filtrowane i kolektor ssący dostarcza je do cylindrów. W zależności od konstrukcji podaje on samo powietrze lub mieszankę paliwowo-powietrzną. Od zestawu filtr powietrza/uszczelka/obudowa zależy czystość powietrza, co ma bezpośredni wpływ na żywotność silnika, ponieważ zbyt duża ilość zanieczyszczeń może doprowadzić do uszkodzenia.

Filtr powietrza/obudowa/uszczelka w motocyklu – jak o niego dbać

Kluczem do długiej żywotności silnika jest regularne wykonywanie przeglądów. Podczas wizyty w serwisie filtry zawsze znajdują się u mechanika na liście podstawowych rzeczy do sprawdzenia. Zdarza się jednak, że dostęp do filtra jest na tyle łatwy, że można samodzielnie się nim zaopiekować. Jest to szczególnie istotne przy filtrach sportowych do motocykli, które mają nieco większe otwory we wkładzie filtrującym. Dzięki temu powietrze może przepływać swobodniej, ale równie swobodnie mogą przedzierać się większe nieczystości. W przypadku tradycyjnych filtrów można spotkać się z wkładami gąbkowymi, które stosowane są najczęściej w skuterach. Takie rozwiązanie pozwala na wielokrotne użycie. Podczas przeglądu wystarczy wyczyścić filtr i nasączyć go specjalnym olejem.

Filtr powietrza do motocykla. Jaki wybrać?

Z jednej strony odpowiedź na to pytanie jest prosta, ponieważ według założeń inżynierów filtr powinien być zgodny ze specyfikacją fabryczną i kropka. Może się zdarzyć, że stosując filtr akcesoryjny, producent motocykla nie uzna naprawy gwarancyjnej, zasłaniając się tym, że użyto produktu niezgodnego z zaleceniami. Wyjątkiem są tutaj dedykowane filtry z katalogu akcesoriów do poszczególnych modeli jednośladów. Standardowo stosuje się filtry papierowe i stalowe, które montuje się przede wszystkim przy mniej wysilonych silnikach. Dalej mamy filtry gąbkowe, które wymagają regularnego czyszczenia. W celu polepszenia osiągów można zastosować filtr sportowy o zwiększonej przepuszczalności powietrza lub filtr stożkowy, który dodatkowo ma większą powierzchnię. Niezależnie od wyboru należy pamiętać o odpowiednim montażu, a jeśli to możliwe, to także osłonięciu filtra za pomocą specjalnej obudowy. Dzięki temu użytkownik może mieć pewność, że wszystko będzie działać, jak należy.