A~6111000~7
1 z 10
następna
W motocyklach, ale i w samochodach stosuje się kilka różnych filtrów, wśród nich jest filtr olej silnikowy. Każdy pełni praktycznie taką samą funkcję, jego zadaniem jest filtrowanie płynu, a więc zatrzymywanie obecnych w nim zanieczyszczeń. Zaniedbanie filtrów motocyklowych skutkuje niesprawnością najpierw konkretnego układu, w tym przypadku silnika, a następnie całego pojazdu.
Filtry oleju silnikowego naturalnie się zużywają, co wynika z ich funkcji. Brudzą się i tym samym tracą zdolność do efektywnej filtracji, przestają spełniać swoją rolę. Trzeba je więc regularnie wymieniać, a to oznacza, że należy stosunkowo często sprawdzać ich stan. Częstotliwość wymiany filtrów zależy w znaczącym stopniu od intensywności eksploatacji pojazdu, ale i warunków, w jakich najczęściej jeździmy.
Filtr oleju i jego bardzo ważna funkcja
Najczęściej filtr oleju ma budowę puszkową. Jest więc w postaci metalowej puszki, która montowana jest w układzie smarowania. Budowa filtra jest bardzo przemyślana. Z jednej strony znajduje się perforowana powierzchnia, dzięki której olej może wpływać prosto z silnika do papieru filtracyjnego. Właśnie w tym miejscu jest on oczyszczany. Nowoczesne filtry oleju cechują się obecnie bardzo dużą skutecznością. Są modele, które zatrzymają nawet do 90% zanieczyszczeń.
Kiedy smarowidło zostanie już dobrze odfiltrowane, to kieruje się do zaworu zwrotnego, aby następnie wrócić do układu smarowania. Zawór zwrotny odpowiada jeszcze za zatrzymanie części oleju w filtrze w momencie, kiedy pojazd zostaje zgaszony. To sprawia, że przy kolejnej próbie rozruchu pojazd zaczyna pracować od razu bez ryzyka wystąpienia efektu "suchego startu".
Pierwszy montaż filtru oleju? Zrób to dobrze!
Wymianę filtra oleju możesz przeprowadzić samodzielnie lub zdecydować się na pomoc fachowców w warsztacie. Aby to zrobić, w pierwszej kolejności zdemontuj pokrywę filtra, po czym wyjmij wkład filtrujący i uszczelkę. Zachowaj ostrożność, ponieważ może wyciekać nieco oleju. Następnie dokładnie wyczyść miejsce, w którym stykają się pokrywa i blok silnika. Zamontuj nowy filtr. Nową uszczelkę nasmaruj świeżym olejem. Pozostaje Ci jeszcze zamontować obudowę, a następnie już całość we właściwym miejscu.
Podobnie postępuj, jeśli masz do czynienia z puszką. Potrzebny Ci będzie klucz, przy pomocy którego odkręcisz stary filtr. Kolejne kroki wykonuj w ten sam sposób, jak przy wymianie wkładu.
Sprawdź naszą ofertę filtrów oleju silnikowego. Znajdziesz u nas różne rodzaje filtrów oleju. Stawiamy na sprawdzone marki i producentów, jak Mann-filter, Filtron czy Knecht. Łączymy wysoką jakość z atrakcyjną ceną, ułatwiając i umożliwiając odpowiednio częstą wymianę oleju silnikowego w jednośladach. Zapobiega to dużemu zużyciu paliwa oraz pozwala uniknąć trwałego uszkodzenia jednostki.