Cena



Status

Nazwa

Średnica wewnętrzna [mm]

Średnica zewnętrzna [mm]

Szerokość [mm]

Materiał

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6111000~7

CHAMPION Filtr oleju HF133 COF033
CHAMPION
CHAMPION Filtr oleju HF133 COF033
(0)
CHAMPION Filtr oleju HF562 COF462
CHAMPION
CHAMPION Filtr oleju HF562 COF462
(0)
Filtr oleju K&N KN-170
K&N
Filtr oleju K&N KN-170
(0)
Filtr oleju K&N KN-148
K&N
Filtr oleju K&N KN-148
(0)
HIFLO Filtr oleju HF621
HIFLO
HIFLO Filtr oleju HF621
(0)
HIFLO Filtr oleju HF140
HIFLO
HIFLO Filtr oleju HF140
(0)
Filtr oleju K&N KN-112
K&N
Filtr oleju K&N KN-112
(0)
CHAMPION Filtr oleju HF146 COF046
CHAMPION
CHAMPION Filtr oleju HF146 COF046
(0)
HIFLO Filtr oleju HF154
HIFLO
HIFLO Filtr oleju HF154
(0)
HIFLO Filtr oleju HF563
HIFLO
HIFLO Filtr oleju HF563
(0)
CHAMPION Filtr oleju HF138 COF038
CHAMPION
CHAMPION Filtr oleju HF138 COF038
(0)
HIFLO Filtr oleju HF183
HIFLO
HIFLO Filtr oleju HF183
(0)
HIFLO Filtr oleju HF163
HIFLO
HIFLO Filtr oleju HF163
(0)
Filtr oleju K&N KN-171C
K&N
Filtr oleju K&N KN-171C
(0)
HIFLO Filtr oleju HF160
HIFLO
HIFLO Filtr oleju HF160
(0)
HIFLO Filtr oleju HF192
HIFLO
HIFLO Filtr oleju HF192
(0)
HIFLO Filtr oleju HF561
HIFLO
HIFLO Filtr oleju HF561
(0)
Filtr oleju K&N KN-160
K&N
Filtr oleju K&N KN-160
(0)
CHAMPION Filtr oleju HF207 COF107
CHAMPION
CHAMPION Filtr oleju HF207 COF107
(0)
Filtr oleju K&N KN-151
K&N
Filtr oleju K&N KN-151
(0)
HIFLO Filtr oleju HF182
HIFLO
HIFLO Filtr oleju HF182
(0)
HIFLO Filtr oleju HF562
HIFLO
HIFLO Filtr oleju HF562
(0)
HIFLO Filtr oleju HF198
HIFLO
HIFLO Filtr oleju HF198
(0)
HIFLO Filtr oleju HF652
HIFLO
HIFLO Filtr oleju HF652
(0)
HIFLO Filtr oleju HF123
HIFLO
HIFLO Filtr oleju HF123
(0)
HIFLO Filtr oleju HF197
HIFLO
HIFLO Filtr oleju HF197
(0)
HIFLO Filtr oleju HF145
HIFLO
HIFLO Filtr oleju HF145
(0)
HIFLO Filtr oleju HF303RC
HIFLO
HIFLO Filtr oleju HF303RC
(0)
Filtr oleju K&N KN-556
K&N
Filtr oleju K&N KN-556
(0)
HIFLO Filtr oleju HF167
HIFLO
HIFLO Filtr oleju HF167
(0)
1 z 10 następna

W motocyklach, ale i w samochodach stosuje się kilka różnych filtrów, wśród nich jest filtr olej silnikowy. Każdy pełni praktycznie taką samą funkcję, jego zadaniem jest filtrowanie płynu, a więc zatrzymywanie obecnych w nim zanieczyszczeń. Zaniedbanie filtrów motocyklowych skutkuje niesprawnością najpierw konkretnego układu, w tym przypadku silnika, a następnie całego pojazdu.

Filtry oleju silnikowego naturalnie się zużywają, co wynika z ich funkcji. Brudzą się i tym samym tracą zdolność do efektywnej filtracji, przestają spełniać swoją rolę. Trzeba je więc regularnie wymieniać, a to oznacza, że należy stosunkowo często sprawdzać ich stan. Częstotliwość wymiany filtrów zależy w znaczącym stopniu od intensywności eksploatacji pojazdu, ale i warunków, w jakich najczęściej jeździmy.

Filtr oleju i jego bardzo ważna funkcja

Najczęściej filtr oleju ma budowę puszkową. Jest więc w postaci metalowej puszki, która montowana jest w układzie smarowania. Budowa filtra jest bardzo przemyślana. Z jednej strony znajduje się perforowana powierzchnia, dzięki której olej może wpływać prosto z silnika do papieru filtracyjnego. Właśnie w tym miejscu jest on oczyszczany. Nowoczesne filtry oleju cechują się obecnie bardzo dużą skutecznością. Są modele, które zatrzymają nawet do 90% zanieczyszczeń.

Kiedy smarowidło zostanie już dobrze odfiltrowane, to kieruje się do zaworu zwrotnego, aby następnie wrócić do układu smarowania. Zawór zwrotny odpowiada jeszcze za zatrzymanie części oleju w filtrze w momencie, kiedy pojazd zostaje zgaszony. To sprawia, że przy kolejnej próbie rozruchu pojazd zaczyna pracować od razu bez ryzyka wystąpienia efektu "suchego startu".

Pierwszy montaż filtru oleju? Zrób to dobrze!

Wymianę filtra oleju możesz przeprowadzić samodzielnie lub zdecydować się na pomoc fachowców w warsztacie. Aby to zrobić, w pierwszej kolejności zdemontuj pokrywę filtra, po czym wyjmij wkład filtrujący i uszczelkę. Zachowaj ostrożność, ponieważ może wyciekać nieco oleju. Następnie dokładnie wyczyść miejsce, w którym stykają się pokrywa i blok silnika. Zamontuj nowy filtr. Nową uszczelkę nasmaruj świeżym olejem. Pozostaje Ci jeszcze zamontować obudowę, a następnie już całość we właściwym miejscu.

Podobnie postępuj, jeśli masz do czynienia z puszką. Potrzebny Ci będzie klucz, przy pomocy którego odkręcisz stary filtr. Kolejne kroki wykonuj w ten sam sposób, jak przy wymianie wkładu.

Sprawdź naszą ofertę filtrów oleju silnikowego. Znajdziesz u nas różne rodzaje filtrów oleju. Stawiamy na sprawdzone marki i producentów, jak Mann-filter, Filtron czy Knecht. Łączymy wysoką jakość z atrakcyjną ceną, ułatwiając i umożliwiając odpowiednio częstą wymianę oleju silnikowego w jednośladach. Zapobiega to dużemu zużyciu paliwa oraz pozwala uniknąć trwałego uszkodzenia jednostki.