Yamaha YZ450F – cylinder ATHENA i jeszcze większa moc
Włoska ATHENA posiada w swojej ofercie dwa wysokiej jakości zestawy cylindrów do Yamahy YZ450F, w tym Big Bore Kit podnoszący pojemność do 496 ccm podnoszący moc 6 KM.

Sukcesy Yamahy na światowej arenie z modelem YZ450F są niepodważalne, a wielu motocyklistów wybiera Yamahę z powodu wysokiej mocy, bezawaryjności i idealnemu rozkładowi masy, dzięki skierowane ku tyłowi cylindra. Włoski producent ATHENA przygotował dwa zestawy zamienników cylindrów do modelu YZ450F: Standard Kit i Big Bore Kit.
Korzystając ze swojego bogatego doświadczenia w Motocrossowych Mistrzostwach Świata MXGP oraz najwyższego standardu projektowania i produkcji podzespołów, Athana ma przyjemność zaproponować zestawy spełniające (i przekraczające) wysokie standardy OEM. Każdy z zestawów jest gotowy do instalacji, bez konieczności zakupu dodatkowych części zamiennych.
Big Bore Kit dla Yamahy YZ450F – jeszcze wyższa moc
Big Bore Kit o średnicy 102 mm zwiększa pojemność jednostki napędowej do 496 ccm oraz moc o około 6 KM. Big Bore Kit ATHENA znacząco wpływa na moc maksymalną, ale co dużo ważniejsze – na moment obrotowy oraz przebieg krzywej momentu. Dzięki temu użyteczność motocykla w niskim i średnim zakresie obrotów wzrasta, ułatwiając utrzymanie wysokiej prędkości bez względu na sytuację i warunki na torze.
Aftermarketowe rozwiązanie ATHENA składa się z najwyższej jakości komponentów: aluminiowego cylindra z niklową powłoką ścianek, kutego tłoka i zestawu precyzyjnie wykonanych uszczelek. Podzespoły zostały sprawdzone nie tylko na hamowni, ale także przez doświadczonych zawodników na torach motocrossowych.
Szacunkowy wzrost mocy to około 10%. Zastosowanie zestawu zwiększającego pojemność nie wpływa na bezpieczeństwo i trwałość jednostki napędowej. Big Bore Kit dostępny jest dla modeli z roczników 2020-2022 i nie wymaga dodatkowych przeróbek lub części.
Wysoka jakość i precyzja ze standardowy zestawem do YZ450F
Dla modeli YZ450F z lat 2020-2022 ATHENA oferuje także precyzyjnie wykonany i przetestowany zestaw o średnicy 97 mm, który nie zmienia standardowej pojemności motocykl. W skład wchodzi oczywiście aluminiowy cylinder z niklową powłoką ścianek, odporny na ciężkie warunki pracy kuty tłok wzmocniony specjalną powłoką i procesem hartowania, oraz – specjalność ATHENY – uszczelki.
Standardowy zestaw dostarcza trwałość i osiągi równe podzespołom dostarczanym przez producenta. Wszystkie części zestawu projektowane i produkowane są we Włoszech, z gwarancją najwyższej jakości, osiągów i bezproblemowej instalacji.
Precyzyjniejsza kontrola z GET
ATHENA znana jest przede wszystkim z produkcji uznanych na rynku uszczelek, cylindrów i tłoków. Mało osób wie, że znana z torów Mistrzostw Świata marka GET należy do włoskiej ATHENY. Pod GET zebrano produkty elektroniczne, w tym jednostki sterujące, czujniki, przełączniki map zapłonu i quickshifttery.
Jednym z popularniejszych rozwiązań jest GET RX1 PRO TUNER. W połączeniu z akcesoryjnym przełącznikiem pozwala na dodanie przełącznika map zapłonu do praktycznie każdego modelu posiadającego wtrysk paliwa. Dodatkowy moduł WiFiCON umożliwia połączenie urządzenia z darmową aplikacja WiGET do zarządzania mapami zapłonu (zawodnik może skorzystać z preinstalowanych map lub stworzyć własne).
ATHENA – włoski lider motocrossu
Założona w 1973 roku ATHENA zatrudnia ponad 800 osób w jednej z 10 fabryk we Włoszech i na świecie. Międzynarodowy przychód rocznie przekracza 146,8 mln euro, a ATHENA obok ogromnego angażu w sporty motorowe, zajmuje się także rozwojem w branżach związanych z produkcją przemysłową, elektroniką oraz elektroniką sportową (sportech). Dział Części został stworzony, by produkować części zamienne do sektora motocyklowego. W ofercie znajdują się uszczelki, zestawy cylindrów i techniczne części zamienne – wszystkie produkty odpowiadające najwyższym standardom kontroli jakości i produkcji.
Importerem marki ATHENA w Polsce jest marka Inter Motors.