Jak wybrać buty motocyklowe – krótkie, trampki, wysokie, sportowe czy turystyczne?
Wśród butów na motocykl jest sporo propozycji: miejskie krótkie, w stylu trampek, wysokie, sportowe, a także potężne turystyczne. Które z nich będą najlepsze? Podpowiadamy jaki model butów motocyklowych wybrać.

Ciężko wybrać najważniejszy element z całościowej odzieży motocyklowej, ale w zdecydowanym TOP 6 znajduje się obuwie. Dobrze dobrane buty na motocykl zapewniają komfort i wygodę użytkowania. Nie tylko pod względem przewiewności czy dopasowania, ale także gwarantują pewne oparcie o podnóżek oraz precyzję operowania dźwigniami zmiany biegów i hamulca tylnego. Co najważniejsze, wysokiej jakości buty to bezpieczne nogi i stopy! Przy nieodpowiednim bucie, kostkę można skręcić nawet przez niefortunne podparcie ciężkiego motocykla na pochyłej i nierównej nawierzchni.
W takim razie jakie buty wybrać, skoro na intermotors.pl wybór jest tak szeroki, a obuwie różni się od siebie nie tylko ceną, ale też wyglądem i konstrukcją?
Wysokie buty motocyklowe, sportowe lub turystyczne
Buty motocyklowe z wysoką cholewką to zdecydowanie najpopularniejszy wybór wśród motocyklistów, no i nic dziwnego. Oferują najwyższe bezpieczeństwo i ochronę przed czynnikami atmosferycznymi, w połączeniu z wysoką wygodą użytkowania. Wysokie buty mogą być zarówno skrajnie sportowe (wyjątkowo sztywne, z wieloma ochraniaczami), jak też turystyczne.
Buty na motocykl mogą też łączyć te cechy, dzięki którym nadają się do użytku na co dzień, w dalekich wyjazdach i w okazjonalnych wizytach na torze – dokładnie tak jak Adrenaline Rocket – 759 zł. Wykonane są ze skóry, mają zawias stabilizujący staw skokowy, ochraniacze piszczela i kostek, oraz slider z przodu. Wnętrze z mikrofibry i meshu oraz wstawki z zamszu zapewniają komfort i oddychalność.



616ec929f6335956c4b3b3b886976ae4.jpg)
Buty motocyklowe o średnio-wysokiej cholewce
Motocyklowe obuwie średniej wysokości to ciekawa propozycja. Stanowi alternatywę dla butów wysokich, które na przykład nie chciały się zmieścić do ulubionych spodni, albo motocykliście zależało na wyższej swobodzie ruchów, czy też model tego typu spodobał się bardziej.
Ixon Kassius – 898 zł, to wyjątkowa propozycja ze względu na stylistykę. Wygląd to typowe buty szosowo-turystyczne, są świetne. Wyróżniają się smukłą cholewkę owiniętą zapięciem na rzep, a także systemem z linką ściągającą ATOP. Są nie tylko wygodne i bezpieczne, ale też wodoodporne i lekkie!


Solidne buty turystyczne na motocykl
Warto także zwrócić uwagę na buty turystyczne, które dla niedoświadczonego oka mogą kojarzyć się z butami crossowymi. Alpinestars Toucan Gore-Tex – 1999 zł. Są wysokie, potężne, zapinane na klamry i mogą siać postrach w ciemnej uliczce. W tych butach wybierzesz się w najdalszą podróż przy najgorszych, ekstremalnych warunkach pogodowych i będzie Ci komfortowo dzięki wodoodpornej i oddychającej membranie Gore-Tex. Rozbudowane wzmocnienia na całych butach wraz z biomechanicznym ochraniaczem kostki sprawiają, że bezpiecznie możesz w nich podbijać nawet trudne ścieżki terenowe. Cykl ich użytkowania może zostać odnowiony dzięki wymiennej podeszwie.

Niskie, krótkie buty motocyklowe miejskie – także dla motocyklistki
Ostatnią kategorią tego poradnika są buty o krótkiej cholewce, nie bez powodu nazywane butami miejskimi lub „codziennymi dla motocyklisty”. Bez skrupułów można w nich jechać także w dalszą trasę, ale to właśnie w zatłoczonym mieście, pomiędzy gorącymi silnikami najskuteczniej będą mogły błyszczeć swoją zaletą – przewiewnością. Raczej nie są polecane do offroadu, dalekiej turystyki, czy na tor… Ale zdecydowanie przydadzą się, gdy motocyklem chcesz wybrać się po zakupy, na spotkanie, czy do pracy; wtedy okażą się bez wątpienia wygodniejsze i praktyczniejsze niż buty wysokie.
Falco Lennox – 699 zł, to styl sam w sobie. Wyglądają jak typowe „trampki”, a ukrywają w sobie technologię motocyklową. Poza tym, że są wiązane na sznurówki, to z boku posiadają suwak do łatwiejszego wkładania. O bezpieczeństwo dbają ochraniacz kostki, wzmocniona piąta czy antypoślizgowa podeszwa. Wkładka Air-Tech zapewni wymaganą wentylację. Czy nie pasują świetnie na motocykl klasyczny lub na cafe racera?




