Dodatkowe 4 KM z zestawem Big Bore Kit ATHENA w Kawasaki KX 250
Wzrost mocy o 10% w popularnym Kawasaki KX 250 z akcesoryjnym zestawem Big Bore Kit ATHENA dostępny jest na wyciągnięcie ręki. Zestawy cylindrów Athena łączą trwałości i niezawodność standardowych podzespołów, z osiągami części tuningowych.

Zestaw Big Bore Kit do Kawasaki KX 250 o średnicy 82 mm podnosi pojemność do blisko 280 ccm i zwiększa moc maksymalną o około 10% (4 KM), do ponad 45 KM na kole. Zestaw techników ATHENA z działu R&D prototypy zestawów cylindrów testował nie tylko na hamowni, ale także na torach motocrossowych, gdzie kierowcy testowi ATHENA sprawdzali rozwiązanie w najcięższych warunkach.
Big Bore Kit do Kawasaki KX 250 jest kompletny, co oznacza, że obok cylindra, zawodnik dostaje w pakiecie dedykowany, wysokiej jakości kuty tłok z pierścieniami i sworzniem oraz zestaw uszczelek. Wymiana cylindra na akcesoryjny od ATHENA nie wymaga dodatkowych części lub zmian w skrzyni korbowej motocykla, pasując w miejsce oryginalnych komponentów.
Nie tylko pojemność
Samo podniesienie mocy maksymalnej poprzez zmianę pojemności w motocyklu klasy MX2 to nie wszystko. Dzięki precyzyjnemu zaprojektowaniu i wykonaniu podzespołów, z pokrytym wewnętrzną powłoką niklowo-silikonową cylindrem na czele, trwałość jest jeszcze wyższa, niż ta oferowana przez podzespoły OEM w standardowej pojemności.
Łagodniejsza linia przebiegu momentu obrotowego i mocy maksymalnej pozytywnie wpływa na właściwości jezdne. Więcej przewidywanej mocy w niskich i średnich obrotach, to mniej utraty przyczepności i przewidywalny motocykl – docenia to tak samo początkujący, jak doświadczeni motocykliści motocrossowi.
Cylinder i uszczelki
Cylinder projektowany był nie tylko z myślą o podnoszeniu pojemności, ale także z wizją poprawiania geometrii dla lepszych przepływów i idealnego chłodzenia – bez względu na pojemność. Kolejnym punktem wyróżniającym zestaw Big Bore Kit od ATHENA są uszczelki, które są w stanie poradzić sobie z wysoką kompresją, temperaturą i zaoferować maksimum uszczelniania bez względu na warunki.
Kuty tłok
Wzór denka tłoka został zoptymalizowany dla jeszcze lepszej efektywności jednostki napędowej i niższej masy. Tłok wykonany jest z najwyższej jakości materiałów, w których skład wchodzi powłoka z siarczku molibdenu.
Precyzyjniejsza kontrola z GET
ATHENA znana jest przede wszystkim z produkcji uznanych na rynku uszczelek, cylindrów i tłoków. Mało osób wie, że znana z torów Mistrzostw Świata marka GET należy do włoskiej ATHENY. Pod GET zebrano produkty elektroniczne, w tym jednostki sterujące, czujniki, przełączniki map zapłonu i quickshifttery.
Jednym z popularniejszych rozwiązań jest GET RX1 PRO TUNER. W połączeniu z akcesoryjnym przełącznikiem pozwala na dodanie przełącznika map zapłonu do praktycznie każdego modelu posiadającego wtrysk paliwa. Dodatkowy moduł WiFiCON umożliwia połączenie urządzenia z darmową aplikacja WiGET do zarządzania mapami zapłonu (zawodnik może skorzystać z preinstalowanych map lub stworzyć własne).
ATHENA – włoski lider motocrossu
Założona w 1973 roku ATHENA zatrudnia ponad 800 osób w jednej z 10 fabryk we Włoszech i na świecie. Międzynarodowy przychód rocznie przekracza 146,8 mln euro, a ATHENA obok ogromnego angażu w sporty motorowe, zajmuje się także rozwojem w branżach związanych z produkcją przemysłową, elektroniką oraz elektroniką sportową (sportech). Dział Części został stworzony, by produkować części zamienne do sektora motocyklowego. W ofercie znajdują się uszczelki, zestawy cylindrów i techniczne części zamienne – wszystkie produkty odpowiadające najwyższym standardom kontroli jakości i produkcji.
Importerem marki ATHENA w Polsce jest marka Inter Motors.